Itt az idő: most vagy soha!
2019. január 03. írta: MammyPress Média

Itt az idő: most vagy soha!

orban-kosa-rogan-rohognek.jpgA rabszolgatörvény – hülyeség! Egy felfújt lufi… ami jót pukkant! A dolgozók egy jelentős része eddig is több, mint 400 órát túlórázott és örült, ha viszonylag pontosan elszámolták, vagy lecsúsztatta… A munkáltatók pedig eddig is megtalálták a módját, hogy lepapírozzák a túlmunkát, ahogy abban is kellően kreatívok voltak, hogy rákényszerítsék erre dolgozóikat. 

Most van rá egy törvény – na bumm! És akkor mi fog változni? Talán kevesebb lesz általa a feketemunka, de legyünk őszinték: ez Magyarország, ahol az adóelkerülés sikk, vagyis számottevően fehéríteni sem fog a gazdaságon…

Hogy miért kellett a pukkanás? Mert ezt megértik az emberek. Ez húsbavágó. Ez mindenkit érint! Legalábbis az, amit ebből tálalnak felé: a „négyszáz órával többet kell dolgozni, és három év múlva kapsz pénzt” tökéletes mondat egy gondolkodásról leszoktatott tömegnek a hergelésre!

Ez persze jó a kormánynak is, hiszen amíg ezen hőbörög mindenki, addig például simán végignyomták a Parlamenten a közigazgatási bíróságokról szóló törvényt, amely ugyan sokkal jobban korlátozza a szabadságunkat, csorbítja demokráciánkat, de a közvélemény számára értelmezhetetlen, nem látják át a lényegét, és különben is: ez valami olyan, mint a betörés vagy egy tragikus baleset – a többség meggyőződése, hogy vele ez nem fordulhat elő, mert ő okosabb, mert ő vigyáz… Hát persze...!

Nem a rabszolgatörvénnyel van baj! Illetve de, nagyon is nagy baj van vele – csak épp nem az, amit az ellenzék (első látásra legalább végre közösen) harsog felénk!

A rabszolgatörvénnyel az a baj, hogy beterjesztették és elfogadták. A kettő között nem voltak megfelelő egyeztetések, hatástanulmányok, felmérések. Nem közelítettek álláspontokat – ez van, és kész! Eldöntötték, tetszik vagy sem: ez van! Ez komoly baj vele, de még komolyabb, hogy gyakorlatilag az elmúlt években minden törvényünk így született! Izomból, azonnal, következmények felmérése nélkül! Nem mintha bármit is számítana itt az a szó, hogy következmény… ez számukra ismeretlen fogalomnak tűnik.

Aztán az is baj, ahogy elfogadták: egy botrányos parlamenti ülésen, a Házszabály több módon való megsértésével, a szavazórendszer nem épp rendeltetésszerű használatával… Ha így, hát így – akkor is ez lesz! És ez baj… De még nagyobb baj, hogy ez a mentalitás, ez a „szarok rád, én megtehetem” megnyilvánulások tömkelege nem épp azt üzeni, hogy ez egy demokratikus ország, ahol a megválasztott vezetőink az ország érdekében tevékenykednek!

Mondom „ország”, nem a szavazóik vagy a haverok – ugyanis a leges legnagyobb baj, hogy a Választások megnyerése nem egy kolesz szoba hajdani lakóinak vezetését jelenti, hanem az országét. Amelybe beletartozik az is, aki történetesen nem szimpatizáns… Csakhogy ebben az országban ez nem így működik: itt, aki nincs velük, az jó esetben nem is létezik… Rosszabb esetben – ha például ellenérzését ki is nyilvánítja – egyszerűen ellenségnek számít! Innentől kezdve szabadon szivatható: kaphatja a rohadtabb zöldséget, kerülhet hátrább a beadványa, pályáznia nem is érdemes, de az adó- és egyéb hatóságok bármikor ízekre szedhetik…

Rabszolgatörvény nélkül is rabszolgák vagyunk, csak ezt még nem mindenki tudja magáról, mert jó helyre szavazott. És azt hiszi, talán majd ő is kiváltságos lehet előbb-utóbb a hűségéért cserébe, de rossz hírem van: aki nem tagja a brancsnak kezdetektől, annak nincs esélye másra, mint ígéretre, az ígéretek földje helyett! Ha az érdek úgy kívánja, akkor esetleg morzsákat hintenek elé, de a harminc ezüstöt már hiába várná…

Évek óta fújom, hogy rossz irányba megyünk, és az élet eddig sorra igazolt. Már nem mondom, mert aki látja a híreket, az tudja… aki csak azt látja, amit mutatnak neki – annak én úgyis hiába mondanám… Legfeljebb dühöngök magamba (vagy a blogomba) csendesen.

Egy biztos: nem lesz vége magától! Sőt, a helyzet napról napra rosszabb! A hatalommániás dafke-kapitány és barátai szinte már minden napra produkálnak valami olyat, amely sok országban önmagában elég lenne, hogy „visszahívják”, de ők – mintha csak magukat treníroznák – sorra bizonygatják, hogy bizony ezt is megtehetik! És nem, nem látom magam előtt a képet, ahogy a fejéhez kap valamelyik egy tüntető tömeg láttán, majd beadja lemondását… Vagy a közlekedésében megbénított város miatt felszólítaná valamelyik miniszterét… vagy egyáltalán: bármi olyat reagálna bárki a „brancsból”, ami nem pökhendi vállrántás, amiben nincs benne, hogy „le vagytok szarva, akkor is ez lesz”! Boldog karácsonyt – ahogy egy miniszterelnök reagálhat egy ellenzéki számonkérésre… Mert neki ezt is lehet!

Jut eszembe: időközben elmúlt karácsony, de a (nyáron!) ekkora ígért sajtótájékoztató – ahol majd mindenre kitér, és kérdezni is lehet tőle – valahogy elmaradt… Pedig a MÚOSZ – az az újságírói szövetség, aki fizetett hirdetésben sem hozhatja le időnként közleményeit – felajánlotta segítségét is a szervezésben… De nem: itt már nincs érdemben ellenzéki média, akik még tartják magukat, azok a legtöbb tájékoztatóra be sem tehetik a lábukat. Ha mégis, akkor sem kérdezhet senki. Nincs kérdés, nincs vita, nincs válasz… csak a megszerkesztett szöveg, amely a csapból is folyik. Az például feltűnt valakinek, hogy a fővárostól 50-60 kilométerre már nem lehet más hírt hallgatni rádióban, mint a kormánynak tetsző MTI híreit? Hogy az esetleg nekünk nem tetszik? Rabszolga ne válogasson, örüljön, hogy már (még?) nem divat az ostor és a fekete autó…

Nem, a fekete autó tényleg nem jön hajnalban – ettől még egyetlen pillanat alatt hoznak bárkit olyan helyzetbe, hogy az inkább azt választaná… Most más a trend, de a végeredmény számít: aki útban van, aki vétett, annak – és akár a családjának – annyi! Ez itt Orbán országa, és Kövér Parlamentje, se civil, se ellenzék ne próbáljon meg mást akarni, mint amit ők…

Hogy meg kell(et volna már rég!) állítani? Ez nem is kérdés… Igaz, fájni fog, de mint a születés: túl kell esni a fájdalmakon, hogy az élet vegye át a helyét... Persze, az ellenzék csitít - de attól tartok: leginkább azért, nehogy utólag bárki őket tegye felelőssé, ha a helyzet eldurvul. Márpedig elfog, ez szinte biztos!

Hogy ki fogja ezt véghez vinni? Részemről lassan már tökmindegy, csak valaki tegye meg! Nem, sajnos alkalmas személyt nem tudok – bár az elmúlt hetekben bukkantak fel új és szimpatikus arcok. De azt hiszem, abba a helyzetbe, ami egy nagy (el)takarítás után vár majd az új vezetésre, abba a világ legjobb vezetői is belebuknának! Azért is, mert a megismerhető adatok már önmagukban is katasztrofálisak (elég, ha csak az egészségügybe, oktatásba gondolunk bele), a szekrényekből kidőlő csontvázakkal tarkított kozmetikázatlan valóság vélhetően meghaladja majd bárki szakértelmét és stratégiai képességét… És akkor még nem beszéltünk a kellően beépített, mindent átszövő szimpatizánsokról, akik tutira vérbosszút követelnek majd kedvencük bukásáért, és ott tesznek majd keresztbe, ahol csak tudnak – miközben kirúgni sem lehet őket részint a szerződéseik miatt, részint azért, mert az ő helyükre esélyes munkaerő már rég Nyugaton mossa inkább a lábasokat…

Káosz és bukás – hogy ez miért jobb mégis, mint a jelenlegi állapot? Mert a mostani – exponenciálisan növekvő sebességgel – száguld az összeomlás felé! Méghozzá az egész ország összeomlása felé! De ha bekövetkezik, akkor a személycsere annyit tesz majd: valamelyik kesztyűbáb előlép marionettfigurává…

Míg egy sima politikai buktatás, egy mielőbbi semlegesítés hiába okoz majd káoszt: abba nem az ország, csak előbb a mostani, és – ilyenek vagyunk: fájni fog, mérgesek leszünk – az új vezetőség bukik majd bele.

Ám apránként talán elindul valami, amit úgy hívhatunk: Magyarország. Egy Magyarország, amelynek van egy demokratikusan, többség által megválasztott kormánya, amely egy egész országot vezet… 

Lassan már az is mindegy, merre – csak végre ne turbóra kapcsolva a szakadék felé!

A bejegyzés trackback címe:

https://mammypress.blog.hu/api/trackback/id/tr3214531664

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csakegyvalaszto 2019.01.03. 22:21:04

Nagyjából pontosan leírtad, amit jelenleg az ország közéletéről gondolok. A címadás is talált, de folytatnám a gondolatmenetet: "Rabok legyünk, vagy szabadok?" ->és itt most nem csak a rabszolgatörvényre gondolok.

DFK 2019.01.03. 22:40:41

Libnyaff. Elnyomásról hadoválnak a mást nem toleráló "toleránsok", a kirekesztő multikultisok, a korábbi vélemény-monopolisták.
Akkor és addig jó, amíg nyivákoltok.

Hamihami 2019.01.03. 23:47:48

@DFK: Mégis, milyen az a "kirekesztő multikulti"? Ez nekem inkább oximoronnak tűnik, mint a száraz víz vagy a hideg tűz.

eloi 2019.01.04. 00:03:49

Látom nem unjátok újabb és újabb felületeken ugyanazt az "itt a világvége" nótát fújni. :-( Már fárasztó.
Ha fele ennyi energiát fektetnétek abba, hogy építsétek a pártjaitokat, hogy épkézláb programokat alkossatok és kínáljatok fel megvételre a szavazóknak..., nem kellene most már a mindennapos hisztériázás, hanem akár egy választáson is lehetne nyerni.

És nem, a jobbra szavazó milliók nem hülyék, és nem, nem kapnak semmiféle pluszt, amit a balra szavazók is ne kapnának (családi adózás, stb.), és nem, nem nem gondoljuk, hogy itt a világvége, mert nincs itt! Ezt semmi nem támasztja alá. Sem politikailag, sem gazdaságilag.
Ez egy balos lózung. Önhergelés.

Jakab.gipsz 2019.01.04. 00:41:53

T. MammyPress Média !

Van egy jó hírem a számodra ! Nyitott kapukat tetszik döngetni azért mert az óhajod teljesült : "Egy Magyarország, amelynek van egy demokratikusan, többség által megválasztott kormánya, amely egy egész országot vezet… " !

Tudnod illene, van Magyarországnak demokratikus úton 2/3 -os szilárd többséggel megválasztott, keresztény demokrata kormánya, amely az egész országot törvényesen vezeti.

Populista Pista 2019.01.04. 01:54:34

Közig biróság volt Magyarországon amíg meg nem szüntettétek. Teljesen ésszerű hogy egy ilyen speciális területen más bíróságoknak kell eljárni mint egy tyúkperben vagy válóperben.

A rabszolgatörvénnyel kapcsolatban csak szólok, hogy Németországban az ÁTLAGOS túlóra szám a munkavállalóknál 200 évente

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.01.04. 06:07:44

A ballibek most ugyanúgy esélytelenek, mint bármikor 2010 óta. A népet nem lesz képes átverni Soros.

Hiába tesznek esküt manapság jobbikosok Soros gazdára és Gyurcsányra, ez se fog segíteni.

megvagyhadnagy 2019.01.04. 06:33:21

"Évek óta fújom, hogy rossz irányba megyünk, és az élet eddig sorra igazolt."
Hahahaaaaa....nem tudom ki vagy, vagy minek-kinek hiszed magad, de addig jó, amíg nem te mondod meg, hogy merre menjünk. Lásd az utolsó mondatod: "Lassan már az is mindegy, merre ..." Értem. Program, elképzelés, irány az nincs. A lényeg, ne arra amerre Orbán. Hát, nagy program. De megsúgom, amit már mások is mondtak: ez édös kevés lesz.

cd1 2019.01.04. 08:40:06

@Populista Pista: lehet, hogy voltak és önmagában nem is ez a baj (meg attól, hogy egyszer volt valami miért is lenne hivatkozás rá, hogy az milyen jó?), hanem, hogy ki nevezi ki oda a bírókat. Nyilván nem tudod, mert akkor neked is lennének fenntartásaid. (A miniszter)
Vagyis, ha van neked mondjuk egy NAV-os pered az a bíró fogja neked eldönteni akit a miniszter nevezett (és rúghat) ki. Ebből a példából magad is láthatod, hogy ez elég problémás. És ez csak a jéghegy csúcsa.

"Általában egy demokratikus alkotmányos alapelv szabályozza, mely szerint a törvényhozásnak (parlament, helyi önkormányzat), a közigazgatásnak, és az igazságszolgáltatásnak (alkotmánybíróság, a bírói szervek és az ügyészség) hatáskör tekintetében, intézményi és személyi vonatkozásban is el kell válnia egymástól."

Egy diktatúrában persze pont az ellenkezőjére illik törekedni.

Ellenzéki Tüntető 2019.01.04. 09:09:36

@Hamihami: "Mégis, milyen az a "kirekesztő multikulti"?"

Jaj hagyjuk már ezt az álszent csodálkozást, tudod te azt jól.

cd1 2019.01.04. 10:01:46

@Populista Pista: ez kimaradt:

Tavaly tízéves csúcsra, 2007 óta a legmagasabbra emelkedett a német alkalmazottak által ledolgozott túlórák száma – számolt be szerdán a német szövetségi munkaügyi hivatal, a Bundesagentur für Arbeit (BA) adatait idézve a Heise.de hírportál. 2017-ben egy munkavállalóra átlagosan 26,7 óra túlmunka jutott éves szinten, írja az MTI.

200 = 26,7 ?????

Populista Pista 2019.01.04. 10:02:25

@chat. d1:
Németországban és Ausztriában is közigazgatási bíróságok vannak. Nem találnád ki, hogy ki nevezi ki a bírókat: a kormány, helyi szinten a tartományi kormány.

Tiszta diktatúra, nem igaz?

Populista Pista 2019.01.04. 10:16:07

@cd1:
Egy most publikált felmérés szerint a német teljes munaidőben foglalkoztatott munkavállalók heti 4 órával többet dolgoznak.

www.tagesschau.de vier Überstunden wöchentlich

Hamihami 2019.01.04. 10:34:31

@maxval balcán bircaman: Ivan, a fonokeidnek nem fekszik jol, hogy most az eredmeny utan kell futni. Reg csinaltak, egyelore nem megy jol nekik

Hamihami 2019.01.04. 10:39:03

@Ellenzéki Tüntető: nem basszus, nem tudom. A multikulti alapveto lenyege a sokszinuseg es a befogadas. Erre te odabigyeszted, hogy kirekeszto multikulti. Mert csak. Ha meg valaki rakerdez, az a valasz, hogy tudod te azt jol? A fonokeid nyomjak orrba-szajba ezt a naci tiszta magyar propagandat. Tehat meg egyszer: szerinted mi az, hogy kirekeszto multikulti?

cd1 2019.01.04. 11:10:08

@Populista Pista: igen, Németországban sem független a bírók kiválasztása (Ausztriát nem ismerem), tehát mert tudsz rossz példát mondani, akkor már követni is kell? Más kérdés, hogy ha tehetném, azonnal elcserélném a miénket a német viszonyokkal, életszínvonallal, jogállamisággal, demokráciával.

A túlórás linket néztem, de egyrészt csak egy hírportál főoldala és nem is tudok németül. Évi 200 óra sem 400, és eddig itt is 250ben volt maximálva. (Engem ez nem érint, de nyilván sokan nem fognak örülni az """önkéntes""" 400 túlórának. De hát itt a nagy munkaerő hiányban valamit be kellett ígérni pl. a BMW-nek)

Hamihami 2019.01.04. 11:17:00

@maxval balcán bircaman:
"Főnökeim nem foglalkoznak politikával eleve." - :)))

Populista Pista 2019.01.04. 11:51:46

@cd1: gják ki
Kicsit bonyolultabbak a dolgok közelről nézve. A német munkaadók odahaza is túlóráztatnak bőven, és egy másik felmérés szerint a felét nem fizetik ki (szinten a Tagesschauban, meg a Die Zeitben is olvastam erről).

A hiavatalos adatok és a valóság nagyon messze van egymástól

MammyPress Média 2019.01.04. 11:54:21

@Populista Pista: Miért, az hol szerepelt hivatalosan, hogy a Magyar Posta eddig is három havi túlórakeret-elszámolást alkalmazott? Pedig van párezer dolgozója... senki nem lázadt, hogy "hónap végén tessék elszámolni" - és még csak nem is német multi!

MammyPress Média 2019.01.04. 11:55:56

@maxval balcán bircaman: Tőled azért többet vártam, mint egy soros Sorosozást...

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.01.04. 11:57:28

@MammyPress Média:

Pedig ez a lényeg. 1990-2010 között az ment, amit Soros is támogat, nem jött be. Most újra azt kellene csinálni?

Populista Pista 2019.01.04. 11:58:02

@cd1:
A munkavállalók jogaiért küzdeni kell, de ha a pártpolitika mentén csinálják a szakszervezetek az hosszabb távon biztos bukás. Ha majd beindul a BMW Debrecenben és megy az üzlet akkor lehet akár sztrájkot szervezni, annak lehet értelme

MammyPress Média 2019.01.04. 11:59:22

@maxval balcán bircaman: Utóirat: a Jobbikosok (és az LMP) nem tett esküt, csak jelen volt. Nem hangsúlyoztam ki - olyan kis lelkes mindenki az összefogást illetően, pont én nyissam ki a szemüket? Neeeem...

Egyebeken: mindenki tett egy szép esküt, amikor a Parlament lett a munkahelye - azt is leszarták... A lépcsős jobb lesz? :(

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.01.04. 12:05:53

@MammyPress Média:

Az LMP és a Jobbik öngyilkos akciója, plusz a Momentumé, hogy csatlakoztak Gyurcsányhoz és az MSZP-hez.

Hamihami 2019.01.04. 12:11:19

@maxval balcán bircaman: ezt a kifejezest a magyarban arra hasznaljak, ha valaki nem tud kezdemenyezoen fellepni es koveto magatartasra kenyszerul.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.01.04. 12:15:10

@Hamihami:

A politika mindig erről szól: reagálsz a körülményekre. Ami mindig együtt van a kezdeményezéssel is. A kettőt kombinálni kell.

Hamihami 2019.01.04. 12:21:23

@maxval balcán bircaman: igen, csak eddig a fidesz a kulso, viszonylag jol elorelathato korulmenyekre reagalt, es o hatarozta meg a diskurzust es a kozbeszedet. Ezek az ellenzeki akciok - ugy tunik - nem voltak belakalkulalva, es egyelore ebben most a fidesz megy az esemenyek utan. Es ez ugy tunik, nem fekszik nekik jol, mert egyelore esetlenul csinaljak. Gondolom, a hatterben megprobalnak kilora megvenni embereket, az mukodhet, igy erobol. Tegnap viszont a "biztos ami biztos, ne engedjunk be vendeget az ogy-be" nagyon nem jott be: megprobaltak elebe menni a dolgoknak, nehogy egy nagy halom meghivottal tele legyen a haz a fidesz nelkul, es visszajara sult el ez is a lepcsos kiallas miatt.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.01.04. 12:38:36

@Hamihami:

Alapvetően pokoli szerencse, ha az ellenfél olyan buta, hogy nincs egy szál ötlete se. Olyan ezt, mint abszolút balekkel kártyázni.

Most lett 2010 óta ELŐSZÖR egy olyan ötlete az ellenzéknek, aminek van valami jelentősége, ez a "rabszolgatörvény" című demagógia. Aláhúzom, mindegy, hogy demagógia, a Fidesz "ne legyen vizítdíj" szövege is az volt. A politikában nem számít mi demagóg és mi nem az.

Azaz abban valóban igazad van, hogy most először 8 és fél év óta van, amire reagálni kell.

Nyilván ez a korábbiakhoz képest komoly csatának tűnik, dehát nagyon nem az. Az ellenzék egyetlen eszes embere - Gyurcsány - ezt jól érzi, ezért láthatóan nem akar drasztikus eredményt, mert tudja, ez katasztrófához vezetne, s a Fidesznek segítene.

Mert mi lenne a drasztikus eredmény? Két dolog:
- lemond Orbán, új választások: eredményként ismét nyerne a Fidesz, megerősödve, ez nyilván tönkrezúzná az elleznéket,
- puccsszerű lemondatása Orbánnak: ezt még az ellenzék külföldi kapcsolatai se látnák szívesen, plusz a Fidesz visszaütne, Orbán több embert lenne képes összecsődíteni egy ellenpuccshoz, az eredmény a gazdaság zuhanása, s még a ballib szimpatizánsok is visszavágyának a nyugodt, orbáni időkre.

Gyurcsány meg okos, ő Orbánt akarja utánozni a 2006-os módszer szerint. Akkor mit tett Orbánt? Lecsította a puccshnagukatot, leszerelte a radikális utcai harcosokat, majd lassan, szívós munkával, a kormányzat minden lépését nevetségessé tette, hiteltelenítette, rombolta, s így 2010-re teljes összeomlás lett a ballibeknél.

A kérdés most az: Gyurcsány képes lesz-e az elmebeteggyanús ellenzéki vezéreket, pl. Hadházy, Tordai, a Jobbik maradéka megfékezni. Plusz valahogy tudatosítani kell ezt a párezres keménymaggal, s az azt hergelő ballib megmondóemberekkel, akik tényleg valamiféle forradalmat hallucinálnak.

Talán csak MZP az még, aki valószínűleg érti ezt Gyurcsányonon kívül. Bármennyire is nem szimpatikus nekem MZP, el kell ismerni róla, van benne stratégiai képesség.

Hamihami 2019.01.04. 12:47:30

@maxval balcán bircaman: en ebben az egeszben gyurcsanynak nem latok akkora szetepet, gyakorlatilag nincs szerepe. A fidesz azt szeretne, ha lenne, hiszen o egy jol megfogjato ellenseg, rossz politikai multtal, lehet ellene hergelni. Tokeletes ellenfel a fidesznek. De a fidesz altal krealni akart valosagon tuli valo vilagban ez mar egyre inkabb nem igy van. Gyurcsany marginalis, es az uj ellenfeleken nehez fogast talalni.
Azt meg, hogy orbant barki ep esszel meggyozne a hatalomrol valo - akar par perces - lemondasrol -.... Na, az ellen nagy oszegben merek fogadni (hogy egy "klasszikust" idezzek).

Hamihami 2019.01.04. 14:31:58

@maxval balcán bircaman: nyugtaval dicserd... Szerintem a fidesznel most annyira nem nyugodtak, poroghetnek ezerrel.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.01.04. 14:55:10

@Hamihami:

Szerintem meg nyugodtak.

Azz elenzék kezdi saját magát lerontani buta akciókkal, pl. a szakszervezetek a kormány mellé lesznek állítva engedményekkel.

torró 2019.01.04. 15:03:53

Nincs fék az autón, de azt veszem meg, nem érdekes, hogy a szakadékba zuhan! És a fideszesekre mondjátok hogy hülyék! Az Orbán amikor 2002-n elvesztette a választást, nem siránkozott hanem nekiállt körbejárni az országot, és építeni a pártját. Szavazókat szerezni. stb! Az ellenzék meg ragyogóan leépíteni kezdte a bukás után , saját magát! És most tényleg azt hiszik, hogy az emberek hülyék, és nem látják a különbséget? Arra képtelenek voltak, hogy összeszerveződjenek a választásokra! És mégis hogy vezetnék ezek az országot? " hét alatt összedőlne minden! És lehetne újra választani, de szerintem véglegesen szét esnének! A jobbik pillanatok alatt veszített 500 ezer szavazót! Tényleg azt hiszik ezeket vissza lehet szerezni? És annyira már nem hülyék az emberek, hogy hagyják magukat bevezetni a káoszba! Ki hiszi ezt el, hogy erre vár az ország nagytöbbsége? És erőszakos hatalom átvételről álmodozik a magát fennhangon demokratikusnak eladó ellenzék? Ez a kommunisták módszere! Márpedig abból elegünk van! A túlóra törvény pedig valóban egy ürügy, csakhogy akiket érint, pont azok nem érdekeltek a felfordulásban! Ha itt káosz lenne a munkaadók nagy többsége rögtön kivonulna! Na és akkor mit csinálna a tisztelt hőbörgő ellenzék a sok munkanélkülivel? Miért nem a tisztességes pártépítéssel, kezdenek foglalkozni, készülve a legközelebbi választásra? Ja! hogy azért dolgozni kellene! Az meg büdös! Csak a cirkusszal nem lehet az embereket etetni. Az csak 1- vagy két előadásra elég! Erre nem vagyunk vevők!!!

MammyPress Média 2019.01.04. 15:20:36

@torró: Csak az utolsó részre: mert tisztességes pártépítés és megmérettetés tisztességtelen körülmények között talán az egyetlen olyan dolog, ami kevésbé megvalósítható, mint Orbánt lebeszélni a hatalomról...

torró 2019.01.04. 15:56:37

@MammyPress Média:
Ezt ugye nem gondolja komolyan!? És ki beszélné le? És miért távozna önként? Úgy áll az ország gazdaságilag? Mi indokolja? Egy tehetetlen ellenzék, akik csak arra képesek, hogy Orbán takarodj? Ez azért nagyon kevés! Azt ne mondja, hogy nincs szólásszabadság, meg sajtó! Nem mondom, lehetne néha nagyvonalúbb a kormány, de akkor az ellenzék is viselkedjen normális ember módjára! Ha mondjuk, Önt valaki állandóan ócsárolná mondjuk a szomszédainál. Akkor e3lköltözne a környékről? És az ellenzéknek tudomásul kéne venni, hogy ma már az internet világában módja van az embereknek tájékozódni, nem feltétlen kell a tv előtt üldögélni. Én 72 éves vagyok, és sok mindent megéltem, Már láttam a Rákosi rendszert, a Kádárt is túléltem, és a rendszer váltásnak csúfolt fordulatot is. Nagyon jól ismerem a volt baloldal szisztémáját, volt szerencsém köztük lenni! Engem nem tudnak félrevezetni! Lehet, hogy a fiatalokkal el tudják hitetni, hogy ők most már megváltoztak, de nem így van. Ők mindig valaki hátán szeretnének hatalmon lenni! És képesek színt váltani minden pironkodás nélkül! Kádár idején az oroszok hátán, most meg azoknak a hátán, akiket harsányan kizsákmányoló kapitalistáztak! Igen! Tudom Orbán meg pont fordítva! Azért egy biztos, ország vezetésből, ő áll jobban!

MammyPress Média 2019.01.04. 16:32:14

@torró: Stratégiábol igen - az ország(anak) vezetéseből annyira nem.

Az ellenzék megítélésében szinte egyetérünk, pont ezért félelmetes számomra a jelenlegi helyzet! Hányinger, amit ők is művelnek - de mellettük érvényesült az “élni és élni hagyni” elve, ha kalkulálta az ember őket, akar tervezhetett is. Ma nincs terv: még a tegnap se biztos! Véleménye lehetett bárkinek, igaz: leszarták... Ma a neten van szólasszabadsag, leírhatok majdnem bármit. Arctalanul bárhol. Épp csak garantáltan nem jut el senkihez.
Orbán mellett nincs létjogosultsága senkinek, a brancson kívül. A Taigetos humanusabb megoldás volt anno, úgy csinálja ki a “selejtet”: betegeket, öregeket, csórókat. Értem én, hogy csak a baj van velük, de ez normális?Zombikat gyárt az emberekből, akik nem mernek ellenszegülni, mert féltik a letüket. Megközelíthetetlen, esélytelen bármely döntesének ellent mondani, megvitatni, számonkérni! Sorolhatnám hosszan, de nem célom a meggyőzés, és magamat nincs kedvem hergelni...
Nem érdekel, hogy jobb vagy bal kormányoz, de nem egy koleszszoba lakóinak, hanem egy országnak kéne gyarapodnia, és aki visszaél a hatalmával, azt nem engedni a mentelmi jog mögé bújni...
De hol várjon az ember jogorvoslatot bármire, ha a rendőrsegen, bíróságon, (ÁVH helyett a kifinomultabb NAV-nál) olyan puszipajtások vannak, akik el se olvassák....? Ez így helyes?!? Ez renben van? Ez jogbizonság, ami a törvenyek betartására sarkall?

Tudom, legalább a “migránsoktól megvéd”! Sétálgasson már pár ember a VIII. kerület új házai között és nézze meg a neveket... Tudom, ő - aki soha nem hazudik - már megmondta, hogy ne azt figyeljék mit mond...

Dzendör Sztadiz 2019.01.04. 16:49:54

@Hamihami: csak az európaitól eltérő kultúràkat fogad el. A konzervatívot kirekeszti.

MammyPress Média 2019.01.04. 16:58:20

@torró: Egyébként ez egy hasonlat volt: pont azért, mert nincs ember, aki képes/alkalmas lenne rá, hogy rábeszélje a lemondásra, és (az ő szemszögéből nézve) nincs erre ok sem - így ennek valószinűsége: nulla. Ami egy picivel még így is több, mint hogy a jelenlegi törvényhozási rendszerben és médiaviszonyok között valaki egy tisztességes pártot létrehozzon... de erről majd egyszer, bővebben... Lényeg, hogy utóbbi valószínüsége olyan, mint a hánozott léggömbben levő penge nélküli nyeletlen bicska érteke: azaz az abszolut semmi!

Hamihami 2019.01.04. 17:02:28

@Dzendör Sztadiz: ezt a marhasagot melyik ujjadbol szoptad? Ezek szerint ha egy spanyol vagy egy finn akar Nemetorszagba koltozni, nem latjak ott szivesen, mert ok inkabb budhistakat es mexikoiakat preferalnak? Szerinted egy hindu/torok/stb az nem konzervativ? Ugye hogy de! Es a multikulti meg epp kirekeszti oket???
Ember, egy mondatodban 2 logikai bukfenc van, javaslom gondolkodj egy cseppet, mielott jobban belemaszol, vagy nezz utana, hogy mi is az, amit epp ellenzel.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.01.04. 19:27:48

@eloi:
Nem jobbra, fideszre.tehát idióták.

@Jakab.gipsz: Az utolsó mondatod minden szava színtiszta nettó hazugság!

Dzendör Sztadiz 2019.01.04. 19:34:51

@Hamihami: segítek. Az amikor a karácsonyi vásárt átnevezik téli vásárnak. Hogy nem zavarja a muszlimokat. Ugyanakkor a muszlimok minden dolgát tolerálni kell.

WTF???!!4!!44!! 2019.01.05. 09:13:09

@torró:

"Én 72 éves vagyok, és sok mindent megéltem, Már láttam a Rákosi rendszert, a Kádárt is túléltem, és a rendszer váltásnak csúfolt fordulatot is. Nagyon jól ismerem a volt baloldal szisztémáját, volt szerencsém köztük lenni! Engem nem tudnak félrevezetni! Lehet, hogy a fiatalokkal el tudják hitetni, hogy ők most már megváltoztak, de nem így van. Ők mindig valaki hátán szeretnének hatalmon lenni! És képesek színt váltani minden pironkodás nélkül! Kádár idején az oroszok hátán, most meg azoknak a hátán, akiket harsányan kizsákmányoló kapitalistáztak! Igen! Tudom Orbán meg pont fordítva! Azért egy biztos, ország vezetésből, ő áll jobban!"

Remek, örülök, hogy 72 éves, és megélte Rákosi és Kádár idejét, tehát össze tudja hasonlítani a mostani helyzettel. Gondolom, hogy észrevette a párhuzamokat, hasonlóságokat az akkori és a mostani rendszer között.

Hány mostani fiatalnak kell majd azt mondani a jövőben a sokadik ugyanolyan antidemokratikus rendszert átélve, hogy "72 éves vagyok, éltem Kádár és Orbán vezetése alatt is, én már csak tudom, hogy miről beszélek."

Egyébként pedig, mire számíthatunk, ha ez a mostani tehetetlen ellenség nem kapja össze magát? Majd öröklődik a hatalom, mint pl. É-Koreában. Jön majd Ráchel, vagy valamelyik másik a sok tehetsége, saját lábon álló gyerek közül. Boldogan élhetünk egy bolsevik, kommunista-arisztokrata országban.

Azzal kapcsolatban meg, hogy a kommunisták ezt csinálták, meg azt csinálták: most is ugyanott vannak, ahol '90 előtt. Hatalmon. Orbán mellett. Szóval erről ennyit.
süti beállítások módosítása