Most szép lenni katonának
2020. május 24. írta: MammyPress Média

Most szép lenni katonának

100103968_3030001400369950_2600875926367502336_n.jpgIgaz, ezúttal nem Kossuthnak verbuválnak, hanem Orbán Viktor óhajtja ezzel a módszerrel rendezni a járvány okozta munkanélküliség kérdését. És bárcsak mondhatnám, hogy hasonló formátumú történelmi alakokról beszélünk, de legfeljebb kasszakérdésekben vannak némi hasonlóságok: mindkettőjüket hírbe hozták vele!

Na, de ne turkáljunk más zsebében, amikor épp elég fejfájást tud okozni a sajátunk! Hiszen egyik pillanatról a másikra kerültek padlóra dolgozók, kisvállalkozók, művészek... – és még sorolhatnám – mindenféle jövedelem, támogatás nélkül, és bár terjednek városi KSH-legendák holmi 13 milliós megtakarításokról, de többségük hiába túrná fel az ágyneműtartót és a fűszerpolcot: nem rendelkeznek érdemi tartalékkal!

– Annyi munkahelyet hozunk létre, amennyit a vírus megszüntet! – harsogta napokon keresztül a kormánymédia! Pontosabban maga a miniszterelnök személyesen, és ő – mint tudjuk – sosem hazudik!

Nos, ezúttal sem hagyott cserben minket! Jobbnál jobb lehetőségekkel lettünk elárasztva! Ha figyelembe vesszük, hogy itt 47 ezer Ft-ból is meglehet élni, akkor már a kormány közmunka programja is remek lehetőséget biztosít azoknak, akiknek mostantól önhibájukon kívül nincsen más bevétele! Ha azonban ez nem volna elegendő, avagy nem vagyunk eléggé elkötelezettek a köz felé, netán derogálna ismert művészként, vagy két-három diplomával felvenni a mellényt és inkább valami más lehetőséget szeretnénk, arra is van megoldás: be kell állni katonának!

Még gondolkodom, hogy a bruttó 160 000 Ft-os fizetés – bocsánat: illetmény! – lehet csábítóbb, vagy az az összeg, amelyet a ruházkodással megtakarítok?!? A lényeg, hogy a hat hónapos kiképzés után én dönthetem el, hogy visszamegyek civilnek, vagy újabb hat hónapos képzésben veszek részt! Ez ám az igazi önrendelkezés szabadsága… Sőt, azt is bemondták, hogy a legjobban teljesítőket akár még állományba is emelnék! Merthogy a kiképzés során csupán tartalékos katona lehetek…

Illetve csak lehetnék, de sajnos erről is lecsúsztam: pár nappal ezelőtt sikerült betöltsem az 50. évemet! Így számomra – ha Állambácsira várok – csak a közmunka lehetősége maradna! Ami tény, hogy jobb mint a semmi, csak nem tudom eldönteni, hogy azt a hatalmas ellenértéket egy egész heti étkezésre, vagy esetleg valamelyik rezsire költsem? Persze, ez nem lenne sokáig probléma, mivel a lakásbérlet díját úgysem tudnám belőle kifizetni, az utcára kerülve pedig viszonylag kicsi lesz rezsiköltségem! Tulajdonképpen ez is felfogható egy fajta rezsicsökkentésnek! Nem? Na ugye! – hogy klasszikust idézzek.

Na, de visszatérve: értem én, hogy mostantól énekelhetjük majd a nótát, mely szerint „Orbán Viktor nem lett volna, katona sem lettem volna, éljen, éljen a nemzet!”, de egy icipicit aggasztónak találom, ha a magyar honvédség ilyen alapokon nyugszik, és nem mellesleg jó lenne esetleg azt is tudni végre, hogy tulajdonképpen miért is van szükség arra, hogy a megszokott – ámde a vírushelyzet miatt (remélhetőleg) átmenetileg elveszített – munkánk helyett mostantól katonásdit játszunk majd?

Tulajdonképpen az egész csak azért zavar, mert az elmúlt időszakban, de különösen az elmúlt 10 esztendőben folyamatosan hallgattam eddig is a katonai veszély szavakat és kifejezéseket, mintha pont erre a helyzetre készítettek volna elő… És attól tartok, mindez nem azért történt, mert vezetőnk bölcs előrelátása ezt tette indokolttá! És bevallom, egy csöppet zavar, ha bábu vagyok mások játéktábláján… Különösen akkor, ha olyan dobókockája van valakinek hozzá, amelynek minden oldala hatos!

De ha már játék: eljátszottam a gondolattal, hogy milyen arcot vágna a tisztelt kormányzat, ha valamilyen váratlan "vis major" miatt elveszítenék állásukat, és másnap már csak akkor lenne biztosítva a megélhetésük, ha fényvisszaverős mellénykében takarítanák a főutak mentét... Lehetetlen? Végtére is: pár hónapja még a világjárvány is a sci-fi kategória volt!

A bejegyzés trackback címe:

https://mammypress.blog.hu/api/trackback/id/tr2315714314

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

élhetetlen 2020.05.25. 02:05:38

@a nagy hohohorgász: “Szerinted melyik gyereknek könnyebb érvényesulni a mai életben, akit nincstelenul indítanak el vagy annak akinek a szülei tehetosek?”. Volt már olyan, lehetne is, hogy nem csak a tehetős szülők gyerekei lehetnek sikeresek. Nem tudod igazolni, hogy a gazdag gyerekek okosabbak, tehát biztosítani kéne társadalmi szinten az érvényesülést, megélhetés lehetőségét, Nem a CSOK kellett volna, amire ráment egy csomó adópénz, de az kellett, hogy legalább húsz millája legyen valakinek, hogy félig ingyen, félig kedvezményesen kapjon ugyanennyit. Most képzeld el, hogy a kormányzat nem csak az építő haverokkal törődik, hanem az emberekkel is . Bérházak, 1-3 szobásak. Fiatal pár, elég az egy szoba, nem drága, gyűjteni is tudnak. Jön egy gyerek, vagy kettő, még sokáig elég a másfél szoba, költöznek, a helyükre jön a még gyerektelen pár, és így tovább. Erre volt tíz év, csak nem ezt csinálták.
“Egyedül a 2002es2010 közötti kormanyokra volt igaz hogy rosszabbul adtak át mint vették a kormányt.”. Azért mondta azt Orbán, hogy köszöni, hogy jó állapotban vehette át az országot. Arra azért kíváncsi lennék, hogy Orbán kivárja-e az orosz és kínai kölcsön , és a letelepedési kölcsönök visszafizetését, ha elfogy az EU támogatás, vagy csak átadja valakinek, hogy edd meg, amit főztem.

élhetetlen 2020.05.25. 02:20:33

@Sir Galahad: “Fél év múlva jó esetben már újra lendületben lesz a gazdaság és talál piaci munkát.”. Egy kis pontosítás, fél év múlva kezdhet keresni munkát, mert addig pl. kiképzésen volt. Garantálod, hogy minden cég két napon belül válaszol a megkeresésedre? Nem. Tehát a probléma nem megoldva, csak elodázva, míg a kilec hónap több esélyt adna, és nem kerülne többe.

midnightcoder2 2020.05.25. 06:32:58

@élhetetlen: A péknek eddig is el kellett adnia a kenyeret, ergo vagy megcsinálta hajnalban és eladta napközben, vagy volt embere aki eladott.
Ezzel együtt nyilván sokan kerültek szar helyzetbe, de azért a népesség nagy részét ez azért nem nagyon érintette. Igazából akiket igen, az a turizmus és vidéke, valamint a nem annyira fontos termékek kereskedőit (Pl. fast fashion). De az értelmesebb cégek ez utóbbi területen is megéltek a webáruházaikból. Illetve a gyárak egy részét, akiknek a beszállítói lánca akadozott, de ez viszonylag gyorsan rendeződött.

Ami ebben inkább szívás lesz sok mindenkinek, azok a hosszabb távú hatások, és ezt semmilyen kormány nem fogja kompenzálni, de nem is kell, mert a gazdaság magától is alkalmazkodik a változásokhoz, és állam bácsi minél kevésbé nyúl bele, annál jobb. És amúgy is elég durva változásokra kell felkészülni a következő pár évtizedben, ennek ez a kis vírusocska csak az előszele volt. És az, hogy ezek a dolgok mennyire fájnak majd nekünk, vagy netán mennyire tudjuk a hasznunkra fordítani nem a mindenkori kormányon fog múlni, hanem a mindenkori átlagpolgáron.

midnightcoder2 2020.05.25. 06:40:58

@élhetetlen: A nincstelenek gyerekei ma nem azért nincstelenek, mint 100 éve, amikor nem volt könyv, petróleum a lámpába, vagy mert a gyereknek őriznie kellett a tehenet, ezért nem jutott el az iskolába. A probléma a kultúrával, az értékrenddel van. Elsősorban ez az, amivel a tehetősebb családok gyerekei előnyben vannak.

midnightcoder2 2020.05.25. 06:45:00

@élhetetlen: "Bérházak, 1-3 szobásak."
Ja. És ha jön egy komolyabb válság (nem ilyen kis pár hónapos) akkor tömegek veszítik el a lakhatásukat. Ez a modell fog még nyugat-európában akkora válságokat okozni, hogy a fal adja a másikat.

midnightcoder2 2020.05.25. 06:50:01

@lenörd hofstadter: "Amit a nagyon eccerű fajtád nem ért az az, hogy abban az általatok gyűlölt nyugatban a vállalkozásokat (is) mentik a melós helyett."
Ha egy vállalkozás nem él túl ennyi leállást, ott amúgy is komoly gondok vannak.

cavalry 2020.05.25. 07:41:17

@midnightcoder2: Na látod itt vannak a komoly tévedések. Az "iskola" szép dolog. A lényeg a tananyag és a hozzá képzett tanár. ha ebben gyenge az ország akkor lehetsz te motivált, meg a szülő értelmiségi, az eredmény nem sokat ér, legfeljebb lesz egy kemény borítású okleveled, de sík hülye marad. Két gyermekem tanul az angliusoknál és végzett kitűnő diplomával, az egyiknek csak nem kitűnő jegye volt 4 év alatt. Mindkét egyetem benne van a Top 100-as listákban. A mi egyetemeink az 500. felett vannak bőven. Mi az értéke a papírnak? Csak annyi hogy a magyar egyetemmel fel sem vesznek ugyanoda, ahová a másikkal igen, de utána még el kell végezned ezt azt, az ismeret ott is kevés az eredményekhez. A költségeket meg becsüld meg, lakhatás, rezsi, tandíj, stb. De mégis a minőség számít jobban, csak nálunk az nincs. A papír hiába szuper, gondolkozni akkor is meg kell tanítani a fiatalt, az ott sincs jó szinten. Az ismeretek minősége kevés. A Gyöngyöspatai ált. isk. végzettséggel meg segédmunkásnak is kevés lehet a fiatal, mert nem ért semmit, még beszélni is alig tud. Sebaj, focizni még tudhat.

bontottcsirke 2020.05.25. 08:12:16

@Scott Tenorman Must Die: A 165 az nettó 110 körül van, azt nyugodtan utalhatják a számlára is, munkaértéke nincs. Felesleges érte még kikelni az ágyból is.

bontottcsirke 2020.05.25. 08:18:28

@Sir Galahad: Igen, csak ennyi pénzért fizikailag alkalmatlan alkohoista hülyéket vagy ábrándozó fiatalokat esetleg tökhülye parasztgyerekeket fogsz találni, akinek nem tudod elmagyarázni hogy egy kattintás különbség van az egyes lövés meg a sorozatlövés között. De arra mondjuk jó, hogy kivonjuk a képzésből mert napi 8 óra buzizás után már ne tudjon egy gépkezelőit tanulni. Mindenesetre viktorka részéről a pipa megvan, a hülyék megint elhiszik, hogy mekkorát cselekedett a kormány, a lopás mehet tovább

bontottcsirke 2020.05.25. 08:24:21

@midnightcoder2: ott vannak bérlakás programok és indián haverodnak is volt rá esélye, de ő inkább 1200milliárdért stadiont épített.

CCnick 2020.05.25. 09:09:11

@élhetetlen: de tudom, de ugye azt te is sejted, hogy a teszkóosanlidlaldisparpenny az nem a nagybanipiacra jár hajnalonként jó kiskereskedőként áruért hanem saját maga nagyker is egyben.

A kiskerezés részedről arra szolgált, hogy az ember elképzelje szegénymarinénit ahogy megadóztatja a patásorbán.

Ha nem ez lett volna célod akkor bátran kiirod, hogy a multik kapják a pluszadót.

MammyPress Média 2020.05.25. 09:16:11

@élhetetlen: Felszámolták! Életem legjobb tavaszának indult, márciustól júniusig tele volt a naptáram! Ennek megfelelően a hatalmas megtakarításom jelentős részét anyagba fektettem, hogy ne a szezon közepén kelljen ezzel foglalkozni. Figyeltem a híreket, így olyan eszközöket is szereztem be, amelyek segítségével folyamatosan tudok fertőtleníteni. Aztán jött az a sajtótájékoztató, és - teljesen érthetően, ezért nem hibáztatok a víruson kívül senkit - egyetlen pillanat alatt törölte az egészet, hiszen azok a rendezvények nem tarthatók meg! (Sajnos nem turizmus: gyerekprogramok!)
A kiadások megtörténtek, a realizált bevétel 0, azaz Nulla forint. És ez még úgy tűnik: egy darabig így lesz.
Emellett van egy zenekarom, amelynek általában sok koncertje van, de évente egy nagy buli garantált: a szülinapos. (Ráadásul az idei egybeesett volna kettőnk 50. szülinapjával, így különlegesen extrának indult). Általában ezeket még akkor kezdem szervezni, amikor az előző befejeződik. És ennek nagyon megadtam a módját: médiakampány, látványelemek, neves vendégek... Na ez végképp minden tartalékot elvitt itthonról - március 28-án lett volna a buli! Épp csak a bevétel maradt el.
Nos, ebben a helyzetben szembesülni azzal, hogy mostantól semmi bevétel sehonnan... nem épp leányálom! Különösen, ha a tüdőd miatt még veszélyeztetett is vagy!
Ennek ellenére ÉN felálltam, és teremtettem más munkát magamnak! Futárkodom, mert szeretek vezetni, és szeretek emberekkel dolgozni. Az egyik zónában a csapat csupa színész, mérnök, orvos, faragó... De tudok olyan - Jászai díjas! - színésznőről, aki egy irodaházat takarít!
A helyzettel tehát nagyon nem vagyok egyedül, de kevesünknek adatott meg a lehetőség, hogy váltsunk!
Nem magam miatt pofázok, hanem azok miatt az emberek miatt, akiknek ez nem adatott meg, csak a nullázás! Függetlenül attól, hogy milyen jogviszonyban voltak. Egy színházból, szórakozóhelyből nem csak a színész, zenész maradt jövedelem nélkül, de a pultos, a technikus, a portás, a takarító is! Sokezer emberről beszélünk!
És nem mehet mindenki futárnak, mert azt sem tudja bárki végezni, ráadásul két-három hete több mint 4000 regisztrált várakozott, hátha köthet szerződést, mert egyelőre: megtelt!
És állambácsi ezúttal szarik a fejünkre, sokukra még az adókedvezmény sem érvényesíthető, amit a közértben egyáltalán nem fogadnak el!

kárárámaispj 2020.05.25. 10:44:55

@MammyPress Média:
"Nem magam miatt pofázok, hanem azok miatt az emberek miatt, akiknek ez nem adatott meg, csak a nullázás!"
Aham. Valahogy az összes ilyen rinyablognak az a végeredménye, hogy te- a lírai alany - bár nagyon csúnyán kibaszott veled a gonosz kormány, felálltál, megoldottad az életed, de szociálisan annyira érzékeny vagy, hogy aggódsz a nálad sokkal ügyetlenebb és szerencsétlenebb embertömeg miatt.

"De tudok olyan - Jászai díjas! - színésznőről, aki egy irodaházat takarít!"
ÉS AKKOR MI A FASZ VAN? Nagyon helyes. Elment dolgozni. Ha nem kell épp a művészete, akkor takarítson.

ulpius66 2020.05.25. 10:47:10

@MammyPress Média:

Gratulálok!

Le a kalappal előtted/előttetek!

kárárámaispj 2020.05.25. 10:48:46

@bontottcsirke: Ha felesleges havi 110ért kikelned az ágyból, akkor maradj benne. De ne pofázz arról, hogy milyen szar neked.

2020.05.25. 10:56:01

A magyar honvédség egy rakás szar, ha helyzet lenne, ott perc alatt soporne el bárki ezt a fos"hadsereget" a szánalmas fél évtizedes felszerelésével. Nyilvánvaló, hogy ez katonásdi ötlet egyfelől szociális foglalkoztató, másrészt statisztikai trükközés. Akkor lenne némi értelme a katonaságnak, ha nem a faszukat vernék a laktanyában, hanem ki lennének baszva szemetet szedni, árkot ásni, bármi hasznos munkára. Az ötlet, hogy a munkanélkülieket rakjuk be a katonasagba szánalmas pótcselekvés, barom ötlet. Persze van, aki tapsol hozzá, agyhalott mindig akad.

midnightcoder2 2020.05.25. 10:57:23

@cavalry: Lehet, hogy egy ELTE-vel nem vesznek fel oda, ahová az oxfordi diplomával igen, de azért elég sok olyan helyre el lehet menni az előző papírjával is amivel nem halsz éhen. És a Gyöngyöspatai általános iskolában is meg tudsz tanulni írni és olvasni, sőt kb. mindent amit bármelyik iskolában, ha tehetséges és motivált vagy. Ott is diplomás pedagógusok tanítanak. Más kérdés, hogy az energiájukból mennyi megy el arra, hogy a tanulók ne öljék meg egymást, de biztos vagyok benne hogy azzal aki motivált, szorgalmas és okos így is foglalkoznak. Hogy aztán a "stréber" gyerekkel mit csinálnak a többiek, az megint egy másik kérdés. De ugyanez a probléma akkor is jelen van, ha van 15 normális gyereked és 5 fiatalkorú elkövető. Csak ha ezeket külön rakod, akkor a libbantak azonnal szegregációt kiáltanak, még akkor is, ha amúgy a 15 normálisból 5 cigány. Így nincs szegregáció Gyöngyöspatán: a normális és tehetős gyerekeket elviszik Gyöngyösre, az elkövetők és azok, akiknek nincs pénze/lehetősége erre pedig maradnak, így azok is lejtőre kerülnek akik amúgy normálisak, csak csórók.

Amúgy pedig nem csak diplomásként lehet jól boldogulni. Egy pesti maszek vízvezetékszerelő alsó hangon is 5x annyit keres mint egy kezdő pedagógus.

midnightcoder2 2020.05.25. 10:58:18

@midnightcoder2: Szerk: de van az majdnem 10x is.

2020.05.25. 10:59:34

@Eugene Horse: fél évszázados, mármint.

bontottcsirke 2020.05.25. 11:42:49

@kárárámaispj: nekem nem szar, nem is kelek ki az ágyból ennyiért. MOndta valaki hogy rá vagyok szorulva?

agarik 2020.05.25. 12:12:08

Egy esetben éri meg a katonásdi: ha OB jön díszszemlére. Akkor lelőheted.

illaim 2020.05.25. 12:22:07

A fideSS SA csürhéje megint támadásba lendült, mihelyt valaki szóvá teszi a maffiakormányzás parasztvakító ámokfutását! LOL

bontottcsirke 2020.05.25. 12:26:34

@midnightcoder2: Pontosan erre hajtok én is. Egy hátránya van; 10 év múlva nem kapsz az iskolába munkaerőt, de butaisztánban ez kit érdekel?

telkoe 2020.05.25. 12:30:27

Az egyik zónában a csapat csupa színész, mérnök, orvos, faragó...

Egesz kivancsi lennek, milyen orvos az aki inkabb futarkodik.

bontottcsirke 2020.05.25. 12:30:37

@Eugene Horse: Fél évszázadost akartál írni. Egyébként meg akkor van értelme a katonásdinak, ha a jelenlegi árak mellett egy lövész keres 250-et nettó és folyamatos taktikai képzésen van. Krumplit pucolni meg szemetet szedni nem kell katona.

bontottcsirke 2020.05.25. 12:36:03

@kárárámaispj: Anyád picsája te fideszes kétbites szar. Ti kényszermunkatáborban látnátok mindenkit, de te meg a magadfélék egy fűszálat nem tennének arrébb egész életükben,

cavalry 2020.05.25. 12:51:25

@midnightcoder2: Nyilván nem tudok ide írni egy komoly elemzést de megpróbálom a lényeget besűríteni ami elég nehéz. Ha a két tanintézményt hasonlítjuk össze, a top 100-as kinti egyetemet és a legjobb magyart, akkor a különbség a tananyagban és a tanárokban van lényeges. A másik a tanulók motivációja és jövő képe, ami a végzés után lehetőségekre vonatkozik. Ha itt tanulsz teljes erővel és a legjobbat éred el, és azt hiszed hogy perfekt beszélsz angolul, akkor sem fognak felvenni, sőt be sem hívnak, mert a tananyag különbségei és a tanerő képzettsége miatt esély sincs arra hogy a munkáltató tudjon veled eredményt elérni, az angol nyelvtudásod is csak vicc, amit itthon elérhetsz. Mit jelent ez neked? 6-8 szoros fizetési különbséget, egy komoly karrier lehetőséget és ha talpon tudsz maradni a követelményekkel szemben akkor a hazaihoz képest elképesztő jövedelmed lehet a növekedés miatt. Persze ez nem egyszerű. A hazai képzéssel ez teljesen lehetetlen. A tudás az ismeretből és a gyakorlatból áll össze, és nem mindegy hol dolgozol,mert a gyakorlatnak is értéke van. A te hozzáadott értéked a gondolkodási képesség , ismeret és gakorlat amit itthon nem nagyon tanítanak, vagy fejlesztenek. Miért rossz ez a helyzet nekünk? Mert olyan emberek kerülnek vezetői beosztásba akik kint portásnak sem lennének jók, és a hajónkat nekivezetik a jéghegynek. Igaz utána rálehet fogni a jéghegyre hogy minek volt ott. A döntések meghozatala időhöz kötött, és gyorsan és jól - csak képzett és gyakorlott ember tud dönteni. Ha ilyen véletlenül előfordulna nálunk akkor már régen levadászták és kivitték dolgozni valahová. Ez nagyobb tragédia nekünk mint a vírus. Erre kellene sok pénzt költeni nem a sportra.

konrada 2020.05.25. 12:54:58

...akartam írni, hogy inkább tanulni kellett volna Mamikának, meg olyan kompetenciával rendelkeznie, amely alkalmassá tenné arra, hogy ilyen zárlati helyzetben is képes legyen megélni, és akkor nem kéne katonának mennie, ha egyáltalán alkalmas lenne rá...

DE! olvastam a végén a válaszát: és le a kalappal, a helyzet tényleg rosszul érintette, de ő megérti az okát, és feltalálta magát, magyaran nem azon hülyék közé tartozik, akiknek ez az egyébként is önkéntes katonásdira szüksége volna.

...ő csak olyan mammypresszesen fikázik egyet, mert miért ne?;))

konrada 2020.05.25. 13:11:19

...én speciel qrvára utálom a katonásdit, és mindazt, ami vele jár.

...de egy pillanatra fogadjuk el azt az állítást, hogy egy országnak szüksége van hadseregre:
Mert ez esetben van egy olyan minimálméret, ami alatt tényleg csak bohóckodás.
Azaz szükség van minimális méretű hadianyagra, technikára, amelyet M zároltan készenlétben lehet tartani.
...csak hát ezeknek az esetleges szükségszerinti alkalmazásához kell olyan tartalékos állomány is, amely kezelni tudja azokat, illetve harci helyzetben - pusztán már azzal, hogy ott van, és képes fegyvert fogni - meg tudja azokat védeni.

...s hát az utolsó sorállományú tartalékosok kezdenek kiöregedni, így - ha már elfogadjuk hogy szükség van katonaságra - kell legyenek olyanok, akiket - még ha minimálisan is felkészítenek.

No és akkor: a honvédség mostanában igen nagy gondban volt - többek közt a konjunktúra miatt is - hogy a minimális tartalékos állományt is összeverbuválja, így nem ördögtől való ötlet, hogy ha már mindenképpen foglalkoztatni kell az embereket, erre is költenek és most kiegészítik abból a tartalékos állományt.

...persze ha elfogadjuk, hogy szükség van honvédelemre...

2020.05.25. 13:15:16

@cavalry: a sport részben egyetértek, de a többi, amit írsz, azért nagy zagyvaság. A hazai orvosi egyetemek például nagyon jók, Nyugat-Európa számos országából, de Közel-Keletről is rengetegen jönnek ide tanulni. Itthon is lehet jó angol nyelvtudást szerezni, azért ne csináljunk már mitikus tudományt az angol nyelvből, bárki meg tud tanulni legalább középfokon akár önerőből is, az én feleségem is folyékonyan beszél, köszönhetően annak, hogy évekig külföldiekkel dolgozott, de ő maga sosem élt külföldön. A hazai fizetések azért alacsonyak, mert ilyen ország vagyunk, itt mindenkinek harmada, negyede a fizetése a nyugati azonos foglalkozásúhoz képest, legyen szó közgazdászról vagy asztalosról, ezt nehéz lenne az egyetemi képzés nyakába varrni.

konrada 2020.05.25. 13:27:25

@Eugene Horse:
Ezen speciel nem vitatkozom.
...de ez a véleményünk nem egyezik sem az EU-val, sem egyetlen tagállamával, se a NATO-val...

...és ez esetben a saját véleményünk legfeljebb minket érdekel...

cavalry 2020.05.25. 13:49:05

@Eugene Horse: Az angol nyelvtudás nem a turista angolra vonatkozik hanem a szakmai nyelvre. Ha itt egy közgazdász -pénzügyes elvégzi az egyetemet és van egy felsőfokúja, az a nyelvtudás egy kinti nagybankban nem jó sokra, legfeljebb pár év múlva lesz használható. Nem ugyan az egy kinti egyetemet elvégezni pénzügy közgazdász szakon, és felszedni a szakmai nyelvet is. Szakmai angolt itthon nem tudod rendesen megtanulni, folyékonyan nem tudsz tárgyalni kint munka közben. Az itteni fizetés persze hogy gyenge, de neked a kinti az érdekes ha sokat akarsz keresni.

chrisred 2020.05.25. 14:24:55

@konrada: Ha egy országnak szüksége van hadseregre, akkor arra beruház, márpedig a haditechnika jelenlegi állása szerint igen komoly összegeket. És nem patyomkin-állománnyal pipálja ki a feladatot.

bontottcsirke 2020.05.25. 14:26:10

@Eugene Horse: Bárki, hahaha, akkor te a lakosság agyi szintjével nem vagy tisztában.

kárárámaispj 2020.05.25. 14:28:23

@chrisred: Mesélj már szakértő úr, hogy Magyarországnak milyen haditechnikai eszközökre kellene beruháznia. Tényleg érdekel, hogy mi az amit be kéne szerezniük. Tengeralattjárót, anyahajót, atomrakétát?

2020.05.25. 14:32:22

@bontottcsirke: jó, akkor bárki, aki akar. Volt a cégnél olyan féleszű takarítónő, aki komolyan megkérdezte többek közt azt, hogy miért nem zuhan le a repülő, ha egyszer fémből van, igazi félkegyelmű volt, aztán beleszerelmesedett egy arab fószerba, és kénytelen volt megtanulni angolul, google fordítóval kezdte, röhögtünk rajta nagyon, ahogy telefonált a fickóval, de egy év után, ha csúnyán és nyelvtanilag szarul, de akkor is folyamatos csevegést tudott lebonyolítani. Most már három éve, hogy Németországban él, szerintem már németül is értékelhetően tud.

chrisred 2020.05.25. 14:34:49

@kárárámaispj: Kezdjük az alapoknál. Szerinted mennyibe kerül egy hivatásos katona kiképzése, aki használni tudja a legalapvetőbb technológiát, amit a modern hadseregek kommunikációra, információszerzésre, logisztikai célokra alkalmaznak?

kárárámaispj 2020.05.25. 14:49:21

@chrisred: Kicsit legyél specifikus. A modern hadseregek melyik része mit használ, mesélj.
Mesélj nekem hogy a hadseregek mit használnak a kommunikációra. Telefont? Netet?

A logisztikát vajon hogy oldják meg? Teherautóval?

konrada 2020.05.25. 15:13:52

@chrisred:
...látszik, hogy nem voltál katona.

...meg az is, hogy nem ismered se a történelmet, sem a hadászatot, mert akkor tudnád:
Egy honvédelemnél - a szó valódi értelmében! - a tömegtényező az egyik legfontosabb eszköz: ti.: ezer precíziós bombánál többet ér a kiképzett élő erő nagy számban. (Lásd Vietnam, Afganisztán...

morph on deer 2020.05.25. 15:17:30

@bontottcsirke:
“ Krumplit pucolni meg szemetet szedni nem kell katona.”

Nem bizony. Arra pont megfelel az a pár dagadt disznó is, ott fenn a képen.

chrisred 2020.05.25. 15:23:08

@konrada: Akkor az rosszul látszik.

Érdekes példákat hoztál, mindkét esetben a hivatásos állomány a másik oldalon szolgált. Ráadásul Afganisztánban a mudzsahedek nem hogy nem voltak katonák, de létszámban sem voltak többen, mint az orosz megszálló erők és afgán hadsereg.

chrisred 2020.05.25. 15:24:30

@kárárámaispj: Úgy fest, hogy ilyen téren leragadtál a XX. század második felében. Akár a magyar honvédség.

kárárámaispj 2020.05.25. 15:32:50

@chrisred: Akkor mesélj mester, hogy kommunikál egy modern hadsereg! Mit használnak, taníts!

Meg mivel logisztikáznak. Mondjuk Egerből a felderítőket el kell vinni Gyulára. A 21. században hogy mennek? Repülővel? Úrhajóval? Teleporttal?

Beszélsz baromságokat, mint úgy általában.
Mellesleg konrada nem azt írta, hogy katonák voltak, hanem kiképzett erőről beszélt. És lehet, hogy az afgán mudzsahedek ak47- tel születnek, de ez itt mondjuk nem így van, és erre való a kiképzés.

morph on deer 2020.05.25. 15:37:44

@élhetetlen:
“ nehéz elválasztani a szarkazmustól.”

Soha egy szót nem írok le komolyan, szóval ha mégis úgy hangzik, akkor “a hiba az ön készülékében van”!

A hazai dolgok abszurditása már azon a szinten van, hogy ha mered megkérdőjelezni bölcs nemzetvezetőnk bármely lépését, akkor az teljesen nyilvánvaló, hogy te nem lehetsz magadnál! :)
Én meg sosem voltam. :)

chrisred 2020.05.25. 15:44:39

@kárárámaispj: hhk.uni-nke.hu/oktatas/alapkepzes/katonai-logisztika

Azért írtam, hogy érdekesek voltak a példák, akár Szíria is oda kerülhetett volna, mert mindegyik háború valójában polgárháború volt, amibe külső erő is beleavatkozott.

konrada 2020.05.25. 16:08:32

@élhetetlen:
...ha már a kúrttaxáról, meg a 9 hónapos munkanélküli segélyről írunk, mesélek neked egy országról, amit te nem nagyon ismerhetsz - egy olyan országról, mely kiskapuzásban, de egyébként is nagyon kreatív emberek a lakói:

Ebben az országban is sok ideig 9 hónap volt a munkanélküli segély.
Aminek köszönhetően az ott élő ügyes vállalkozóknál sok esetben alapkövetelmény volt a felvételnél az, hogy a melós bevállalja azt, hogy X időnként elmenjen segélyre. A praktikusabbaknál azért, mert idényjellegűen foglalkoztattak, és amint vége volt a szezonnak, nem kellett álláspénzt fizetniük, a minden hájjal megkenteknél meg azért, mert a fekete munkásoknál megspórolhatta az adót, meg a járulékokat.
...ami abban az országban igen magas volt, és kifejezetten büntető jellegű..

...aztán ez az ország kvázi csődbe ment...

...de ezek az ügyes vállalkozók nem haltak ki!
Mert igaz, levitték 3 hónapra a segély idejét, de ettől még azt, aki segélyre jogosult, nem nagyon akarják bejelenteni - konkrét példa: adott egy számítástechnikával foglalkozó cég, és egy leépített állami melós. 3 hónap fizetett, de nem letöltendő felmondási idővel.
Na az rendben, hogy addig nem jelenti be a foglakoztató, mert hát 2 munkahely? ...de azért közösen megoldották, hogy a 3 hónap munkanélküli azért még utalódjon a delikvensnek, még ha jó munkaerő is, és feketén zsebbe...

...aztán jött a pandémia - ebben a számodra ismeretlen országban, máshol:
Adott egy raktározó-nagykereskedelmi cég, mely drogériákba, élelmiszerboltokba terít. A jellegéből adódóan nem hogy csökkent, hanem nőtt a feladat.
...és annak az országnak a kormánya is meghirdette a kúrttaxát.
Mit ad Isten, az adott raktárcégben is egy pillanat alatt 4 órára elegendő munka maradt, amit kipótol most az állam. Így a melósok most 4 órára bejelentve - de ugyanannyit - ugyanannyi időt is - dolgoznak...

...és ezek kiragadott példák.
...szóval: lehet az ilyen országban 9 hónapos munkanélküli segélyt, meg adhoc pillanatokon belüli támogatást követelni, de azt tudomásul kell venni: ezek jó része az ügyeskedők zsebébe kerül azoktól, akik próbálnak tisztességesen megélni, és versenyben maradni...

kárárámaispj 2020.05.25. 16:54:59

@chrisred: És most miért egyetemi képzést hozol ide példának, okoska?
Szerinted akiket toboroznak, azoknak mindnek egyetemi szinten kell tudniuk a hadtáp-tudományt? Ez hogy jön ide.
Arról beszéltél, hogy mennyi ideig tart megtanulni a kommunikációs eszközök meg a logisztikai eszközök kezelését. Azóta is várom, hogy mik azok a 21. századi kommunikációs eszközök, amiket a katonaság használ, és a civilek csak néznek rá bután, illetve milyen logisztikai újdonságok vannak, amivel egy ezredet le lehet vinni a határra mondjuk.

chrisred 2020.05.25. 17:03:47

@kárárámaispj: "Arról beszéltél, hogy mennyi ideig tart megtanulni a kommunikációs eszközök meg a logisztikai eszközök kezelését."

Nem, azt kérdeztem, hogy szerinted mekkora költséget jelent egy katona kiképzése, hogy készségszinten tudja használni ezeket az eszközöket. De választ nem kaptam.

a nagy hohohorgász 2020.05.25. 17:07:09

@MammyPress Média: kedves poszter. Azt el tudom fogadni hogy nem tudod megmondani mit kéne tenni. De arról mi a véleményed hogy az ellenzék sem tud többet mondani nálad, pedig ők ott ülnek a bizottsagokban és szakemberek? Magyarul: gondolom te vagy az együttesed vezetője. Javasolsz vmit de az egyik kolléga folyamatosan csak annyit tud mondani hogy az szar. Erre te többször felteszed a kérdést hogy akkor mit javasol. Mire ő azt nem tudom de ez szar. Kíváncsi vagyok mit reagálsz rá? Tartalak elég értelmesnek ahhoz hogy normális választ adjál. Üdv

cavalry 2020.05.25. 17:23:45

@a nagy hohohorgász: tévedsz. A kritikus elég ha észrevesz egy összefüggést, aminek a logikai kifejtése hibára mutat. Nem kell mindent ismernie és kifejtenie és a megoldásra is javaslatot hoznia. Az a főfeladatot végrehajtó dolga.

cavalry 2020.05.25. 17:31:32

@a nagy hohohorgász: A másik dolog hogy az ellenzék erőforrásai nullák a hatalomhoz képest, aminek a költségvetés lehetővé teszi hogy tudományos intézetek fizessen meg, vagy külföldi tanácsadókat és ezért képes legyen megtalálni a legjobb megoldást is. De ha látod hogy ez nem sikerül akkor nem is szólhatsz érte hogy az adott intézkedés egy baromság? Na ne. ha ez így van, akkor senki sem szólhat semmit soha. ez még kicsiben egy hivatalban vagy szervezetnél is így van, a kritika elfojtásának a legegyszerűbb demagóg módja hogy a kritizálónak azt mondják: Ön tudja hogy kel jól csinálni? Nem , akkor pofa be. ez a csődhöz vezet.

chrisred 2020.05.25. 17:35:36

@a nagy hohohorgász: "gondolom te vagy az együttesed vezetője. Javasolsz vmit de az egyik kolléga folyamatosan csak annyit tud mondani hogy az szar"

Ez akkor lenne találó hasonlat, ha az országot egy nagykoalíció irányítaná.

a nagy hohohorgász 2020.05.25. 17:43:06

@cavalry: ha az ellenzéknek nincs pénze szakemberre milyen szakmai alapon kritizálja a kormányt? Mondtam már nektek hogy gondolkozzatok mielőtt válaszoltok.

a nagy hohohorgász 2020.05.25. 17:51:07

@chrisred: nem jól gondolod szerintem. Amit te javasoltal az donteskeptelenne tenné a kormányt. Ha az ellenzék képes lenne alternatívat mutatni többet használna monak. De ne izgulj tisztában vagyok vele hogy ezt a Fidesz sem tette meg ellenzékben. Ezért utálom is őket. A pártoknak kell felvazolni utat a népnek meg dönteni ez a demokrácia... A kormány útja tiszta de az nem tiszta hogy bármi csak Orbán ne. Amíg nem írjatok le szamonkerhetoen számokkal és tervekkel az Orbán takarodjot addig vitya forever.

chrisred 2020.05.25. 17:54:52

@a nagy hohohorgász: Ha jól értem, azt írod, hogy mivel az országban lényegében minden erőforrás a kormánypártok rendelkezésére áll, ezért az ország lakossága elvesztette a jogát, hogy kritizálhassa a kormányt.

a nagy hohohorgász 2020.05.25. 18:01:51

@chrisred: hát magyar érettségire ne menjél. Ha csak trollkodsz írjon neked a kurva anyad.

kárárámaispj 2020.05.25. 19:24:09

@chrisred: Melyiket szeretnéd készségszinten elsajátítani?
Telefon? Három perc még annak is aki sose látott.
E-mail már lehet hogy egy órás tanfolyam.

B jogsiból C re képzés már húzósabb ügy.

VISZONT, ismét mondom. Nem kell a mezei közkatonának tudnia se a telefon, se az internet se a teherautó kezelését. Te nem vagy teljesen normális, ha azt hiszed, hogy XY honvédot egyáltalán odaengedik a kommunikációs eszközökhöz.

chrisred 2020.05.25. 19:32:09

@a nagy hohohorgász: Tényleg nem lenne könnyű helyzetben az, aki érettségin a te szövegeidet kapja elemzésre.Előbb még azt írtad, akinek nincs pénze szakmai háttérre, az nem bírálhatja szakmai alapon a kormányt.

kárárámaispj 2020.05.25. 19:34:18

@cavalry:
"A kritikus elég ha észrevesz egy összefüggést, aminek a logikai kifejtése hibára mutat. Nem kell mindent ismernie és kifejtenie és a megoldásra is javaslatot hoznia. "
Baromság.
Na, akkor merre menjünk, jobbra balra vagy egyenesen?
A: - Menjünk jobbra.
B: - Az nem jó.
A: - Akkor menjünk balra.
B: - Az sem jó.
A: - Akkor menjünk egyenesen.
B: - Az sem jó.
A: - Akkor mi lenne a jó?
B: - Nekem nem kell mindent tudnom, elég, ha elmondom, hogy mi mért rossz.

kárárámaispj 2020.05.25. 19:37:08

@cavalry:
" A másik dolog hogy az ellenzék erőforrásai nullák a hatalomhoz képest, aminek a költségvetés lehetővé teszi hogy tudományos intézetek fizessen meg, vagy külföldi tanácsadókat és ezért képes legyen megtalálni a legjobb megoldást is."
Tehát, akkor a hatalom megfizet intézeteket meg külföldi tanácsadókat. Oké. Erre jön az ellenzék, akinek se tudománya, se tanácsadói nincsenek, de teljesen jogos, hogy beleugat mindenbe, és kritizál ész nélkül, ugye?
Most mondtad.
Az egyiknél vannak szakértők, a másiknál meg a nagy sopánkodás. Akkor te miért nekik hiszel?

kárárámaispj 2020.05.25. 19:59:50

@chrisred: " akinek nincs pénze szakmai háttérre, az nem bírálhatja szakmai alapon a kormányt."
Ha nincs jogsid, akkor szerinted mennyire veszi komolyan a belepofázásodat a buszsofőr?
Vagy ha nincs orvosi diplomád, akkor odamész és elkezded magyarázni az orvosnak, hogy szarul műti a szívet?

chrisred 2020.05.25. 20:23:29

@kárárámaispj: Nem kell jogosítvány ahhoz, hogy észrevedd, ha a taxis, akivel utazol, bénán vezet, vagy megsérti a szabályokat, a piroson megy át stb. Aán választhatsz, hogy szólsz neki, vagy ráhagyod, mert ő a profi, és bízol benne, hogy túléled az utazást.

kárárámaispj 2020.05.25. 22:07:38

@chrisred: Ha azt sem tudod, hogy mit ír a kresz, akkor ugyan honnan tudod, hogy át lehet-e menni a piroson?
Ha nem ismered a szabályokat, akkor honnan tudod, hogy megsértette őket?
Ha fogalmad sincs, hogy milyen vezetni, akkor honnan tudod, hogy bénán vezet?

Baszki, olyan kritizáljon akármit is, akinek van némi tudása. Meg képben van dolgokkal. Illetve az sem árt, ha esetleg tud mondani valami alternatívát.

Itt vagy te például. Rohadt nagy pofával mondtad a járvány alatt a saját okosságodat, aztán marhára meglepődtél, amikor (az egész világ tudta, te valahogy kimaradtál belőle) már a huszadik ember ismételte el neked, hogy de bazmeg, lappangási időszakban is fertőz ez a vírus. De neked szíved joga a nulla szakértelmeddel, a semmi rálátásoddal kizárólag indexcikkek alapján kritizálni bárkit és bármit.

élhetetlen 2020.05.25. 22:47:35

@midnightcoder2: Ha már leragadtunk a pékeknél, belátom, rossz példa volt, mert úgy tudom, ők nyitva tarthattak. Valamelyikünk nem jól tudja, de nem vitatkozom. “megcsinálta hajnalban és eladta napközben, vagy volt embere aki eladott”. Én azt látom, hogy még a Lidlben is óránként , vagy ahogy kisült, hozzák a friss péksüteményt. Nézzünk egy vendéglőt. Ott aztán szóba sem jöhet, hogy hajnalban kisütöm a rántott húst, velőt, krumplit, és azt viszem ki este nyolcra. És nem biztos, hogy a pincére alkalmas áru kiszállításra is, nem hiszem, hogy egy pincéri állás betöltésének feltétele lenne a saját kocsi, és a jogsi, de azt sem, hogy egy gyakorlatlan ember bringával bemerészkedne az autósok közé. A vendéglősök arra várnak, hogy megint hozzájuk menjenek a vendégek, és kiszolgálhassák őket. Csak akkor fognak váltani, ha ez a lehetőség végleg megszűnik.
“A nincstelenek gyerekei”. “A probléma a kultúrával, az értékrenddel van.”. Ez az, amin az iskola sokat segíthetne. Vallomás következik (nem szívesen teszem, de hátha így megérted). 14 éves koromig falun éltem, és a szüleim sohasem voltak az Operában. De volt egy tanárnőnk, aki összeszedett egy csapat diákot, lefoglalt x páholyt, és felhozott bennünket egy matinéra. Varázsfuvola. Nem tudom, hány gyereket “fertőzött” meg, engemet igen. Jó, aztán az ember felnőtt fejjel válogat, de már van miből. Nem vagyok oda a vígoperákért, de amíg meg tudtam birkózni a lépcsőkkel, minden Ringet végig néztem. És ez csak egy példa. Az iskolák, ha normálisan működnének, sokat tehetnének.
És a bérházak. Szerinted hol könnyebb egy saját lakás beugrójára gyűjteni? Egy megfizethető árú bérházban, vagy egy drága magán bérletben? És, ha már a lakhatás elvesztés, egy önköris bérházban kaphat haladékot egy válságra tekintettel, de azt egy magán tulajdonos miért adná? Tehát miért lenne rossz az önkoris bérlakás?

élhetetlen 2020.05.25. 23:33:28

@CCnick: Sajnálom, hogy nem tudod, hogy a nagyker, kisker fogalom, az nem attól függ, hogy ki honnét szerzi be az árut, hanem attól, hogy kinek adja tovább. A nagyker a további eladóknak, a kisker meg a gyalog vásárlóknak. A Tesco, Auchan, Lidl, stb, akkor lenne nagyker is egyben, ha árut szállítana további eladásra más üzleteknek, de erről szó sincs. “A kiskerezés részedről arra szolgált, hogy az ember elképzelje szegénymarinénit ahogy megadóztatja a patásorbán.”. Az, hogy fogalmatlan vagy, nem jogosít fel arra, hogy bárki mást annak nézz. Nem, Mari néni nem fog adózni, sőt a CBA- s franchise üzletek sem, mert különállóak, és nem érik el a bevétel limitet. Tudom. És miért kellett volna “bátran” kiírnom egy közismert tényt? (Arról nem is beszélve, hogy azt írtam, hogy Orbán Viktor veje, miért ne fizessen külön adót, miért csak a Tescohoz hasonlók? Tehát le mertem írni, ha nem is soroltam fel őket). Sajnálom, hogy kissé korlátolt gondolkodású vagy, nem segíthetek.

élhetetlen 2020.05.25. 23:59:35

@MammyPress Média: Bocs, nem akartalak vallomásra kényszeríreni, csak azt irtam, hogy nem sírsz, rísz, ahogy valaki írta. Sajnos, van egy csomó ember, aki el sem tudja képzelni, hogy valaki másért is szót emel, nem csak saját magáért, de ez van. Kaptam eleget, mikor a hajléktalanok “eltüntetése” ellen írtam.

élhetetlen 2020.05.26. 00:18:09

@kárárámaispj: “szociálisan annyira érzékeny vagy, hogy aggódsz a nálad sokkal ügyetlenebb és szerencsétlenebb embertömeg miatt”. Képzeld el, én sem helyeseltem, mikor a kormány a hajléktalanok ellátása helyett az eltüntetésüket választotta. Lásd be, nem lehet mindenki olyan érzéketlen kőbunkó, mint te.

kárárámaispj 2020.05.26. 00:22:01

@élhetetlen: "egy pincéri állás betöltésének feltétele lenne a saját kocsi, és a jogsi,"
Igen, jól látod, jogsi meg kocsi elérhetetlen luxus az emberek számára. Alig van az országban csak három és félmillió autó.
" de azt sem, hogy egy gyakorlatlan ember bringával bemerészkedne az autósok közé."
Az is tényleg lehetetlen. A gyakorlott biciklisek gyakorlottan születnek.
"A vendéglősök arra várnak, hogy megint hozzájuk menjenek a vendégek, és kiszolgálhassák őket. "
A mamutvadászok meg arra, hogy visszatérjenek a mamutok. Addig tartsa el őket az állam.

Esetleg nézz körbe az önkormis bérlakásoknál. Az illatos útit lebontották, de akad még Hős utca, meg Bihari út. Hátha rájössz, hogy mi a baj vele.

" Sajnos, van egy csomó ember, aki el sem tudja képzelni, hogy valaki másért is szót emel, nem csak saját magáért, de ez van. Kaptam eleget, mikor a hajléktalanok “eltüntetése” ellen írtam."
De. Nem csak elképzeli, hanem olvassa is. A baromságaidat például. Mert pont mindig olyanokért, olyanok érdekében szólaltok meg, amiről fogalmatok sincsen. Képletesen szólva a budai álértelmiségi, a nagy operalátogató entellektüel megmondja a hajléktalanok problémáit.
Igaz, hogy csak a tévében láttál hajléktalant, igaz, hogy fogalmad sincs róluk, a problémáikról, a velük való problémákról, de te aztán megmondod. Nem csak te, hanem az ilyen mamifélék is. Hiteltelen.
Tessék, csak az előbbi belenyekergésed. Azért rossz a rendszer, mert a pincérnek nincs autója, nem tud kiszállítani. Gondolom keze sincs, hogy akkor csomagolja az ételt, vagy felvegye a telefonos rendelést, vagy vágja a krumplit. Semmije nincs.

élhetetlen 2020.05.26. 00:35:18

@telkoe: “Egesz kivancsi lennek, milyen orvos az aki inkabb futarkodik.”. Nem tudok konkrét példát mondani, mert csak olyan orvosról tudok, aki jó kondiban van, de elmúlt 65, és kivágták a klinikáról. El tudom képzelni, amit te nem, hogy, ha nem akar otthon ülni, akkor futárnak áll, vezet, leszállítja, az árut, erre képes, és nem kell új szakmát tanulnia, nem kell hidegburkolónak átképezi magát.

cavalry 2020.05.26. 00:57:51

@a nagy hohohorgász: Az ellenzéknek is vannak támogató szakemberei csak hiteles adatai ritkán vannak, azt csak hivatalban lévő szakemberek tudják előállítani. A KSH nem aktuális adatokat szolgáltat nyilván. Az a múlt. Pontos adatok nélkül nem lehet megoldásokat kidolgozni. A rossz irányokat viszont lehet véleményezni, de az nem teljesen pontos az előbbiek szerint. Gondold már végig a folyamatos és módosuló tervek adatok, információk, elemzések stb. nélkül az ellenzéktől sosem lehet várni kész recepteket. Nem ez a dolga.

cavalry 2020.05.26. 01:03:16

@kárárámaispj: Nem hiszek senkinek, nem vagyok hívő fajta. Az elemzéseket értékelni szoktam ha olyan írta aki ért hozzá vagy nem politikai céllal készített manipuláció az egész.

élhetetlen 2020.05.26. 01:43:00

@kárárámaispj: Tehát te úgy látod, hogy minden pincér saját kocsival jár dolgozni? Láthatod úgy, de nem hiszem. “mert a pincérnek nincs autója, nem tud kiszállítani. Gondolom keze sincs, hogy akkor csomagolja az ételt, vagy felvegye a telefonos rendelést, vagy vágja a krumplit. Semmije nincs”. Miért, ha tud krumplit pucolni, attól kiszállító lesz belőle, vagy plusz ember kellene, amire nem telik?
“A gyakorlott biciklisek gyakorlottan születnek.”. De nem is úgy kezdték, hogy kényszerből belevágtak a belvárosi forgatagba, ezt te sem gondolod komolyan. Még, ha valaki képes is tekerni, más egy kirándulás bicikli úton, mint a városon átkerekezni. Ez a tudás sem feltétel egy pincéri álláshoz.
Nagyon jó hasonlataid vannak, szerinted. A mamutok eltűntek, a vendéglátás még nem. Majd, ha a vendéglátás is végleg eltűnik, akkor hasonlítsd a vendéglátósokat a mamut vadászokhoz.
Önkoris bérlakások. Hátha rájössz, hogy lehetne jól is csinálni. Felépítené az állam, adópénzből, ahogy a stadionokat, aztán a lakbérből karbantartanák őket. Még gondnokra is telne, és lehet, hogy nem rohadnának le.
A hajléktalanoknak két csoportja van az egyik, aki kezelésre szorul. A másik, aki talpra állhatna, csak annyi kéne, hogy legyen egy fix ágy, ami az övé, és egy zárható szekrény, ahol nap közben ott hagyhatja a cuccát. Mert úgy nehéz állást keresni, még, ha képzett is az illető, hogy hátán a batyuja, esetleg egy matrac is, ha van neki. Igen, mint “budai álértelmiségi”, így látom. Neked biztosan saját tapasztalataid vannak, élvezted a tizenágyas szobákat, ahol nem tudod, ki után fekszel le, kik vannak még a szobában, ágynemű sincs, és reggel mehetsz az összes cuccoddal. Ha ezt megélted, akkor tényleg hitelesebb vagy nálam, csak kéne valami, ami igazol. Egyébként csak azt látom, hogy mondod a magadét, vendéglátósokról, bérlakásokról, hajléktalanokról, anélkül, hogy tényeket egyáltalán említenél.

élhetetlen 2020.05.26. 02:39:52

@konrada: Hát igen, én nem ismerek ilyen országot, csak 67 éve élek benne. Az lehet a baj, hogy nem olyan közegben mozogtam, amiről beszélsz. Az első fejezeted azokról szólhat, akik a munkáért sem kaptak több bért, mint a segély. Mert nem tudom elképzelni, hogy egy mérnök, vagy számítástechnikával foglakozó szakember elmegy kilenc hónap segélyre, hogy aztán megint foglalkoztassák pár hónapig. “aki segélyre jogosult, nem nagyon akarják bejelenteni - konkrét példa: adott egy számítástechnikával foglalkozó cég, és egy leépített állami melós. 3 hónap fizetett, de nem letöltendő felmondási idővel. Na az rendben, hogy addig nem jelenti be a foglakoztató, mert hát 2 munkahely?” Egy cég megszűnésekor lett két munkahelyem, mindkét helyen vonták az adót, TB-t, nyugdíjjárulékot, viszont a nyugdíj számításkor csak az egyik munkahelyet vették figyelembe, mert így sikerült a rendszer. De nagy cégeknél, Matáv, IBM, nincs zsebbe fizetés.
A pandémia fejezet, ha nem ilyen a támogatási feltétel, akkor nem ez van. És nem hiszem, hogy a 9 hónapos munkakeresési támogatás is az ügyeskedők kezébe kerülne. Lehet, hogy ez az idő elég lenne ahhoz, hogy a munkakeresők kikerüljék a kényszerhelyzeteket. De ez csak az én véleményem.

élhetetlen 2020.05.26. 03:17:00

@kárárámaispj: Hű, de jó vagy! “jön az ellenzék, akinek se tudománya, se tanácsadói nincsenek, de teljesen jogos, hogy beleugat mindenbe, és kritizál ész nélkül, ugye?”. Mert olyan nincs, hogy megfizetett szakértők, és olyan sincs, hogy valaki józan ésszel kritizál, ugye? Egy példa, a római part. Ártér. Aki oda építkezik, vállalja, hogy időnként elönti a Duna. De pár vállalkozó ezt nem vállalta, fizetett annyit Tarlósnak, hogy megígérje, hogy egy parti gáttal megvédi őket. Persze, ez részemről nem állítás, csak feltételezés. És teljesen ésszerűtlen az, hogy ha ott nem engedik szétterülni a vizet, akkor az bejön Budapestre, és itt is építhetjük teljes hosszban a mobil gátakat. Szerinted egy ilyen gondolathoz, kritikához nincs joga még egy civilnek sem, hát még az ellenzéknek.

chrisred 2020.05.26. 05:20:54

@kárárámaispj: Hogyne tudná valaki jogosítvány nélkül is, hogy mire valók a közlekedési lámpák? Ugyanúgy vonatkoznak a gyalogosokra is.

Ezzel a lappangási időszakos halandzsával nagyon félrelőttél. Ha volt, amit állítottam, akkor az volt, hogy a teszteléseknél kizárólag a pozitív eredmény releváns, a negatív olyan, mintha nem is lenne. Az átfertőzöttségre vonatkozó kutatás engem igazolt.

konrada 2020.05.26. 07:46:48

@élhetetlen:
...és ez nem baj.
...viszont pont a tapasztalat hiányában nem tudod, mi van a piramis alsó részén.
...de azt gondolom tudod, hogy azon a részén a legszélesebb, azaz az általam felsorolt példák messze nem egyediek, és így nagyon sokba kerülnek azoknak, akik ezt megfizetik.

" Az első fejezeted azokról szólhat, akik a munkáért sem kaptak több bért, mint a segély. ":
...és akkor folytatom a mesém erről az országról:
Ebben az országban olt olyan időszak, amikor a munkavállalónak - ha átlagbért keresett - 50%-át vitte el az adó és a járulék, illetve egy vállalkozásnak a munkabérre szánt minden 100 Ft-jából 30 Ft jutott csak a munkás kezébe. (Most már annyiban más a helyzet, hogy a kézbe adott pénz cca. 55 Ft, és nem kell azon agyalniuk, hogy a fizetésemelésnél nem lineárisan nő a kifizetett bér, hanem progresszív adóval csökkentetten.)

...de a lényeg: egy tisztes adócsaló vállalkozónak - ha nagyjából megtakaríthatja a bérköltség felét, sokkal versenyképesebb mind a termelés-szolgáltatáspiacán (ti. csökken az önköltség), mind a munkaerőpiacon (ti.nem ugyanolyan szakembert kap 500 ezres bérköltségből 250 nettóért, mint 400 zsebbe fizetettből.)

...persze ez a fekete szektor - többek között a munkanélküliség idejének csökkentésével, és a közmunka bevezetésével jókorát fehéredett, szürkült.
De nem volna jó, ha visszakapnák a lehetőségeiket, mert ezek az ügyeskedők most is köztünk élnek....

kárárámaispj 2020.05.26. 11:54:18

@chrisred: Lószar igazolt téged. Beszéltél hülyeségeket, húszan magyarázták el, hogy fordítva ülsz a lovon.
Az internet nem felejt.

Értem, tehát te az alapján meg tudod ítélni, hogy valaki hogyan vezet, mert felismersz egy piros lámpát.

kárárámaispj 2020.05.26. 11:55:45

@élhetetlen: Ja, el is felejtettem, hogy mobilgát szakértő is vagy.
Mondjuk hogy Bp vagy 10 méterrel van a fölött a szint felett, az ne zavarjon.

chrisred 2020.05.26. 12:15:50

@kárárámaispj: Ja, többek között az ilyen teljesen alaptalan állításokat sem felejti. Amiből legfeljebb az derül ki, hogy vakon bízol a "több milliárd légy nem tévedhet" elvben.

"Értem, tehát te az alapján meg tudod ítélni, hogy valaki hogyan vezet, mert felismersz egy piros lámpát."

Ha ő nem ismeri fel a piros lámpát, akkor nagyjából be tudom lőni a vezetői skilljét.

a nagy hohohorgász 2020.05.26. 15:45:51

@chrisred: komám megint hozzatetted a hazugsagodat és azt cafoltad. A bizottságokban hivatalosan szakemberek vannak a pártok által delegalva. Ha egy ellenzéki párt nem tud szakmailag megvetozni és a szerinte jó javaslattal eloallni akkor miért szavazzon rá a gondolkodó választó? Amúgy az egy ordas hazugság hogy az ellenzéknek nincs pénze amikor az állam állja a fizetést. Komolyan ilyen buta vagy?

chrisred 2020.05.26. 15:53:37

@a nagy hohohorgász: "A bizottságokban hivatalosan szakemberek vannak a pártok által delegalva."

Nem, a bizottságokba a parlamenti képviselők vannak delegálva, és nem szakemberek.

"Amúgy az egy ordas hazugság hogy az ellenzéknek nincs pénze amikor az állam állja a fizetést. "

Kinek a fizetését? Az állami szervezetek a kormánynak dolgoznak.

a nagy hohohorgász 2020.05.26. 16:08:10

@chrisred: te koma megint ferditesz. Ha egy pártban nincsenek szakemberek azt mindkét oldalon látjuk hova vezet, rezsi szili és társai. Ez a pártok hibája. A bizottságokban szakembereknek kellene lennie!!! A másik pedig hogy a törvény javaslatokat a szakmailag kompetens bizottsagoknak kellene eloterjeszteni. És az összes politikusnak és bizottsági tagnak és így tovább az állam adja a fizut és az államnak dolgoznak. Nem a Fidesz fizeti vityat vazze!

a nagy hohohorgász 2020.05.26. 16:17:58

@a nagy hohohorgász: amúgy pont az a baj amit mondtál hogy ezek már inkább csak politikusok és nem szakember-politikusok. És hogy azt hiszik hogy a pártoktól kapják a fizut és nem az államtól. Ezért cselekszik úgy minden rohadék hogy a pártjának jó legyen független attól hogy az jó e az államnak vagy is a magyar népnek.

a nagy hohohorgász 2020.05.26. 16:20:17

@a nagy hohohorgász: ezért van hogy a semmihez sem értő rezsi szili és draskovicsok ott vannak ahol már időtlen idők óta...

chrisred 2020.05.26. 17:11:42

@a nagy hohohorgász: Nyilvánvaló, egy karrierpolitikusnak nincs ideje, hogy szakemberré képezze magát. Egy szakembernek meg arra nincs ideje, hogy egy politikai szervezetben aktív szerepet töltsön be. Mindekettő teljes embert kíván.

a nagy hohohorgász 2020.05.26. 17:29:12

@chrisred: ezzel csak az a baj hogy ha ferkonak azt mondod hogy nincs szakember a csapatában, megsutne a zsirodon....

a nagy hohohorgász 2020.05.26. 17:31:10

@a nagy hohohorgász: de így már érthető hogy az ellenzék nem tud mást mondani mint az hogy minden szar amit a kormány csinál. Nekem ez kevés viszont.

kárárámaispj 2020.05.26. 18:26:55

@a nagy hohohorgász: Remek ez a szakember fetisizmus. Tényleg szuper lenne. Itt egy koronavírus járvány.
Mit mond a szakember? Melyik mit.
A járványügyi azt mondja, hogy kijárási tilalom legyen holnaptól, akkor nem fog elterjedni a vírus. Igaza van? Igen? Megoldható? Nem.
A közgazdász azt mondja, hogy a nyuggerek úgyis csak visznek, gazdasági hasznuk nincs, hadd hulljanak.
És 10 különböző terület mást mond. Na ilyenkor van az, hogy a politikus akit megválasztottak a hozzáállása meg világnézete miatt dönt. A svéd úgy, hogy 60 év felettieket nem kezeli, de a kocsmák nyitva vannak. A szlovák meg úgy, hogy lezárja a határokat.

Értem én azt, hogy a politikust kell utálni, meg ők aztán semmihez nem értenek, csak ez úgy baromság ahogy van.

kárárámaispj 2020.05.26. 18:31:14

@chrisred: "Ha ő nem ismeri fel a piros lámpát, akkor nagyjából be tudom lőni a vezetői skilljét."
Ja. Úgy, hogy fogalmad nincs semmi másról, mi?
Persze, ez a piroslámpás példa nyilván túl evidens.
Mesélj, ha a balra kanyarodás tilos, a taxis meg megcsinálja, akkor is puffogsz rá? Akkor is megítéled a skilljét? (Hozzáértés magyarul, csak szólok) Akkor is jobban tudod, ha mondjuk egy balkanyarral megspórol neked, mint utasnak 8 kilométert, meg 20 percet?

Na, ennyit erről. Ha hülye vagy valamihez, akkor ne kritizálj.

a nagy hohohorgász 2020.05.26. 18:55:58

@kárárámaispj: inkább szakemberek döntsenek mint a politikusok. Ember te is hülye vagy? Ki mutson téged politikus vagy orvos?

a nagy hohohorgász 2020.05.26. 19:23:26

@a nagy hohohorgász: a politika arra kell hogy a szakma döntését eladja a népnek.

élhetetlen 2020.05.26. 20:48:16

@kárárámaispj: Aha. www.futas.net/budapest/duna/duna-aradasa-arvizvedelem.php .Ajánlom a 13, 19, 26, 29. 32 sorszámú képeket, és keresd a 10 métert, pedig akkor még volt Budapest előtt ártér.

élhetetlen 2020.05.26. 21:53:24

@konrada: Az első körben még szórakoztató voltál, de már nem vagy az. Miből gondolod, hogy többet látsz ebből az országból, vagy tőbbet értesz? “Egyetlen közmunkás foglalkoztatása 122 ezerbe kerül a kormánynak, de a munkás ebből csak nettó 47 ezer forintot kap meg.”. nol.hu/belfold/egy_kozmunkas_havi_122_ezerbe_kerul-1333957 . Ez egy 2012-s cikk, de gondolom, az arányok nem változtak. Ennél a segély is olcsóbb volt. “a közmunka bevezetésével jókorát fehéredett, szürkült.”. Hogyne, már zsebbe sem kell fizetni, az okos gazdálkodó az önkoritól kér közmunkást, és hajtja ki a petrezselymesbe gazolni, az nem számít, hogy a munkások fele égési sebekkel kórházba kerül. De ezek már jó ügyeskedők, ugye? Ezt is te fizeted.
A piramisról meg ne papolj, az már úgy néz ki, hogy van egy piramis alap, és pár szint, aztán befejezve, és a közepén egy kis átmérőjű , magas torony. Ez a magyar épülő piramis.
Az egy kulcsos, több kulcsos adózásról meg annyit, hogy akinek a jövedelmének egy része a legmagasabb kulcsba esett, az azért már nem nyomorgott, és a fizetése egy részére ő is megkapta az adómentességet, míg azok a kis jövedelműek, akiktől elvették ezt a sávot, azok megszívták. Mellesleg egy kollégámat sem láttam sírni, mert fizetésemeléskor átlépett egy határt. Akkor is kapott, és, ha kevesebb maradt is belőle, de maradt. Szóval leszállhatsz a magas lóról, ahonnét a “kis hülyét” oktatod, mert nem vagyok az.

telkoe 2020.05.26. 23:49:40

@élhetetlen: Ja persze, bizonyara a klinikak kivagjak a 65 feletti orvosokat akik egybol beallnak futarkodni, mert se megtakaritasuk, se munkanelkuli ellatasuk se eselyuk hogy orvoskent dolgozzanak az orvosokkal tultelitett piacon… ennel mar csak mammy mesebeli 70 eves orvosa valoszerubb, aki nyugdijas mellett nem vallal orvosi munkat hanem inkabb kifutofiuskodik.

élhetetlen 2020.05.27. 00:56:37

@telkoe: Nézd, én nem fogok gondolkodni helyetted. “medicalonline.hu/eu_gazdasag/cikk/ujra_gyogyithatnak_a_65_ev_feletti_orvosok . Nem kell elolvasnod, a lényege, hogy “Kásler Miklós április 16-án korrigálta egy hónappal korábbi rendeletét, amely megtiltotta, hogy a 65 év feletti dolgozók olyan tevékenységet végezzenek, amely során közvetlenül találkozhatnak a pácinesekkel.”. Ismétlem, hátha megérted, beteggel nem érintkezhetett. Tehát legfeljebb patológusnak állhatott volna, mert az csak hullákkal találkozik, de az sem működik, mert az más szakág, és nem egy hét alatt megtanulható. Na, most, nem mondom, hogy minden orvos, akit kiraktak, elment futárnak, de aki, akármennyi tartaléka van, de nem akar otthon vakarózni hónapokon keresztül, az akár futárnak is elmehet, mert ahhoz nem kell semmi olyan, amit nem tud. Összefoglalva, csak annyit kéne felfognod, hogy, ha a rendelet szerint azért nem folytathatja a tevékenységét, mert nem érintkezhet betegekkel, akkor máshol sem dolgozhat a szakterületén, mert ott is érintkezne a betegekkel. Ha nem érted, hát nem érted, nem tudok többet segíteni.

chrisred 2020.05.27. 05:54:59

@kárárámaispj: Ahhoz aztán rengeteg szakmai hozzáértés kell, bárki letöltheti a mobiljára ugyanazt az appot, amit a taxis használ. Ne csináljunk már úgy, mintha a közúti közlekedés szabályait valami tikos szabadkőműves beavatás során lehetne elsajátítani, az emberek gyerekkoruk óta egyútt élnek vele.
süti beállítások módosítása