Farkashajsza - Soros között olvasva
2017. július 15. írta: MammyPress Média

Farkashajsza - Soros között olvasva

Nézem a plakát-tengerről szóló képeket, írásokat, és nem értem… A hiba biztos bennem van, hiszen nekem is kiverte a biztosítékot ez a dömping, mert

  • tele van a város (és a hócipőm) vele...
  • miért erre költ a kormány, amikor ezer más hasznosabb dologra kéne pénz?
  • mit akar még, amikor már ez egy lezárt kampány kéne legyen?

Természetesen tudom a válaszokat is, amelyek közül a legfontosabb, hogy amíg ezen csámcsogunk, amíg látjuk a kormány által vizionált ellenséget, addig nem teszünk fel bugyuta kérdéseket, hanem illedelmesen rettegünk és/vagy hadoválunk!

Amit én nem láttam a plakátból, az az antiszemitizmus… Biztos ott van benne, hiszen mindenki látja, a rabbik és a magukat rabbinak vallók is nyomban állást foglaltak, felszólaltak! Nem is foglalkoztam volna vele emiatt tovább, csakhogy a gyűlölet szítása, az uszítás számomra pont olyan fertő, bárki is áll a céltábla közepén! Akár szimpatikus, akár nem, akár magyar, akár nem, akár zsidó, akár nem! És akár nevet, akár nem...

Talán lemaradtam valamiről – próbáltam hát keresni egy nem megrongált példányt: mit nem vettem észre?

Rajta van Soros! Nos, azt mondják: ő történetesen zsidó. Vagy legalábbis: zsidó családba született. Nem tudom, mert bevallom: engem – amíg nem igazolódik be, hogy mi döntjük el, hova születünk – mindig az ember érdekel, így ezzel nem szoktam foglalkozni, de olvastam a Wikipédián.

Csakhogy nem azért rakták rá Soros arcmását a plakátra, mert zsidó, hanem mert ő lett az Elsőszámú Közellenségnek kikiáltva hazánkban. Mondanám, hogy érdemei elismerése mellett – de nem! Nem követem munkásságát, azt azért már így is rég tudom: a jelenlegi kormányzat nagyban köszönheti neki, hogy oxfordi tudást szerezve is növelte rálátásukat a világra. Tudom, hogy van egy saját nevét viselő alapítványa, támogat dolgokat… hogy – igen, ezt a kormány elfelejtette, de én még emlékszem – fővárosunk díszpolgára lett, és hogy még az én gyerekeim is részesei voltak az iskolatej programnak, ami a nevéhez köthető.

Az iskolatejen (és a ránk szabadított kormányon) kívül az én életemet nem érintette, így eddig beértem ennyi ismerettel róla – az a tény, hogy a világ gazdagjainak Top50-ében jegyzik nevét: számomra indifferens volt, egyben elegendő válaszul szolgált arra, hogy miből ez a nagy jótékonykodás…

Hogy ügyeskedő lenne, hogy manipulálja országok gazdaságát? Nem tudom! Ügyeskedő biztosan, hiszen valahogyan el kellett jusson a csúcsra és igen: a pénz a legnagyobb hatalom mindenfelé a világban! De próbáljon engem valaki megvenni, ha nem adom el magam... De nem akarom mentegetni, lehet, hogy valóban hatalmas bűnök terhelik lelkét – ám aligha én vagyok hivatott ezt megítélni, ahogy a szenté avatási kérelme sem hozzám futna be…

Nem érdekel – kiabálnám a világba a plakátok dzsungelében, de a kormány minden pillanatot megragad, hogy legalább egy szóvicc erejéig emlegesse: vele kell és fekszik az ember!

„Ne engedjük, hogy Soros nevessen a végén!” – hirdeti a plakát, és bár többszörösen nem értem, mert a nevetés szerintem emberi jog, Magyarországnak remélhetőleg nem lesz hamarabb „vége”, mint Soros György földi pályafutásának (semmi rosszindulat, csupán tisztes kora miatt remélem, hogy országunknak azért több van hátra), de még mindig maradt a kérdés: mitől lesz mindez antiszemita?

Aztán kaptam egy választ az egyik rabbi által, hogy azért, mert mindegy, mi volt a szándék: ha annak érzik, akkor az! És ezt nem is vitatom – de akkor szerintem azok, akik annak érzik, kissé túlérzékenyek…

Lapoztam is volna tovább a kérdést, mert az én életem sem sétagalopp, van min töprengenem, teendőm is akad bőséggel! Hiába a plakát-áradat – én egyszerűen kizártam az agyamból, egészen a Vizes VB előtti napokig. Hogy miért?

Mert lehet, hogy én nem érzem antiszemitának a plakátokat, és lehet, hogy túlérzékenységgel „vádolom” azokat, akik igen, és lehet, hogy a legsötétebb kort idézi meg a kampány magának Sorosnak is, amit neki még el is tudok hinni… de közben simán tovább lapozza mindenki azt a hírt, amikor a kormány valóban az 1936-os Berlint varázsolja elénk azzal, hogy a sportrendezvény idejére utasít a plakátok eltüntetésére! Igen, Hitler szinte szó szerint ugyanúgy adta ki az utasítást a város megtisztítására a berlini olimpia előtt, mint Orbán a vizes VB előtt! És bárcsak mondhatnám, hogy ezzel kimerült a hasonlóság a két vezető között...

Engem pedig ez az egész a farkast kiáltós mesére emlékeztet: mindenki rémeket – és antiszemitizmust – lát mindenütt, de a farkast mintha nem akarnák észre venni, és hiába kiabáljuk néhányan a veszélyt: már senki nem hiszi el, hogy itt van!

Pedig jó lenne, mert már rég nem csak attól veszélyes, hogy ellopja az utolsó tyúkot, hogy ennél sokkal többet akar! De már az sem zavarja, hogy mi magunk is farkasok vagyunk: mindenki ellenség, aki nem az ő falkájában csahol… 

"Rohanok, inam majd beleszakad,
De ma megint, akárcsak tegnap,
Tőrbe csaltak minket, tőrbe csaltak!
A kordon felé hajtanak!

...

Farkas hajsza folyik, szürke ragadozókra
Szopós kölykökre és anyafarkasokra
Üvölt a sok hajtó, tombolnak a kutyák
A jelző zászlók közt vér ömlik a hóra"

A bejegyzés trackback címe:

https://mammypress.blog.hu/api/trackback/id/tr3212666225

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása