Vagyonvizsgálat
2017. február 06. írta: MammyPress Média

Vagyonvizsgálat

Hogy miből lett vagyona néhány politikusnak? Ezt újabban mindenkinek a fantáziájára bízza az adóhatóság! Kedvenc vezetőink biztonságának és jó hírnevének – ha beszélhetünk ilyenről – megőrzése érdekében a NAV újabban felhagyott ugyanis a vagyonvizsgálatokkal.

A „jó ügy” érdekében így lemond arról a néhány milliárdról is, amely összeg az ilyen irányú vizsgálatok során ütötte a költségvetés markát!

Most örülnöm kéne… Túl öt vagyonvizsgálaton ez azt jelenthetné, hogy 2016 januárja óta – azóta szüntették be a vizsgálatokat – már a szabadság édes ízét kóstolgathatnám, és nem kellene azon aggódnom, hogy a következő ellenőrzés során ezúttal milyen kreatív elképzelései lennének a hatóságnak a vagyonomat illetően!

Mondjuk… elképzelésem nekem is több van, mint vagyonom, de fantáziám nem érhet fel a revizorokéval! Kedvenceim voltak a korábbi vizsgálatok során azok, amikor a „majd én megmondom, mennyiből élsz” vizsgálatánál hozzáadták a havi becsült kiadásomhoz a már kirepült gyermekeim eltartását, vagy a banknak már visszaadott autóm részletét… De a legjobb az volt, amikor rám vertek négy évnyi járulékot, mert bár én GYES-en voltam, és volt alkalmazottam, aki (a minimálbér duplájáért!) tevékenykedett nálam ezalatt, de nem volt elegendő a végzettsége, így „biztos, hogy közreműködtem”! Ilyen fantáziadús hozzáállás mellett boldog lehetek, mert a legutóbbi vagyonvizsgálat már nem tudott semmilyen „megállapítást tenni” – vagyis már nem találtak fogási felületet.

Rendnek kell lenni – értem én! És lássuk be: egy ideig praktikus fegyver volt ez az eljárás a hatalom kezében, pillanatok alatt taccsra lehetett bárkit tenni vele! Csakhogy a rendelkezés alapján minden magánszemély által adott kölcsön vagyonvizsgálatot kellett volna eredményezzen… Kedvenc politikusaink a vagyonbevallásuk szerint rendre azt nyilatkozták: családi kölcsönből finanszírozták a sokszor százmilliós beruházásaikat… Így érthető, ha ez kezdett kellemetlen lenni egyeseknek!

Ahogy azzal sem lehet egyszerű szembesülni, hogy hogyan él meg az átlagmagyar a minimálbér-környéki fenenagy jólétében…

És bár egy pillanatra aggódtam, hogy talán hiányzik majd az ország bevételéből az a pár milliárd forint, amit ezen a jogcímen begyűjtöttek (na nem tőlem!) – megnyugodtam, hogy ez is csak azt mutatja: mennyire jól megy most már az országnak!

Számomra így a legfontosabb, hogy – Habony Árpáddal vagy Szijjártó Péterrel együtt – végre fellélegezhetünk! Igaz, ennek én annyira nem örülök – de hát tudom: nekem semmi sem elég jó…

Ha azonban én kezdeményeznék magam ellen vizsgálatot… akkor legalább lekerülhetnék erről a kétes értékű listáról! Vagyonra az elkövetkező években úgy sem lesz másképp esélyem, csak ha a hivatal kreál nekem!

A bejegyzés trackback címe:

https://mammypress.blog.hu/api/trackback/id/tr4912189430

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása