Bye, Bye, ByeAlex
2013. május 06. írta: MammyPress Média

Bye, Bye, ByeAlex

Általában senkinek a művészetére nem mondom, hogy szar… sőt, többnyire kerülöm, hogy kritikát mondjak bármiről, ami valakinek a belsőjéből fakadó, csak szubjektíven értékelhető produktum!

Most sem szeretnék másképp tenni… mégis kitört rajtam az írhatnék! Azt már megszoktam, hogy ha kinyitom a vízcsapot, akkor folyik belőle némi Pákó vagy Győzike, mint „zenei életünk sztárjai” – de igyekeztem a jelenséget a helyén kezelni. Nálam ez egy szép nagy virtuális kuka, amiről tudomást sem veszek, de tiszteletbe tartom, hogy van, akinek ez bejön. Mert tetszik neki, vagy mert őket nézve végre kicsit felértékelheti magát… Én pedig senki örömét nem rontanám el, ha lehet, így tudomásul veszem, hogy vannak olyan produkciók, amelyek nem valós produktumok, csupán úgy tesznek – de szükség van rájuk. Ártalmatlan, szükségszerű rossz…

Amit viszont most akarnak ledugni a torkomon, az nagyon is veszélyes. Mert hogy egy tehetségkutató versenyen nem az esélyes, hanem a szimpatikus nyer – az megszokott. Egyrészt mert nem egyformán ítélkezünk, másrészt az a tehetség, amit kutatni kell, az szerintem nem létezik… Más kérdés, hogy ma Magyarországon (na jó: szerintem sehol a világon!) nem elég, ha valaki tehetséges, akár kutatják, akár nem! Érvényesülni csak könyökölve lehet, és harcolva, és mint tudjuk, a háborúhoz három dolog kell: pénz, pénz és pénz! Igaz, ha ez megvan, akkor a tehetség már elhanyagolható…

Na de térjünk vissza a veszélyekhez, merthogy a legfontosabb tényezőt még nem említettem: miközben minden ország izgatottan készül, hogy minél inkább lenyűgözze Európa közönségét, és ezzel hírnevet csináljon országának – mi egy olyan produkcióval készülünk a nagy megmérettetésre, amivel még egy zsűrit sem tudunk megnyerni 100%-osan, nemhogy egy földrésznyi lakosságot!

Bevallom, a versenyről lemaradtam, nem követtem élő-egyenesben, csupán a végkifejlet jutott el hozzám. És az emberek reakciói, amelyek meglehetősen megosztóak voltak ugyan, de többségében mégis inkább elutasították a győztest. Ennek ellenére most ő folyik a csapból is, ha épp nem valamelyik dala (abból a kettőből, ami átmegy a léc alatt), akkor az őt bíráló hírek csepegnek úton-útfélen, közösségi portálokon.

Kezdtem kíváncsi lenni a fickóra! A ZöldPardon színpadán tett kiruccanásához – megnézve némi videót: koncertnek nem nevezném – nem kell különösebb kommentár, bár igen szórakoztató stílusban írt valaki róla, így legalább ennyi élvezetet nyújtott.

Aztán sorra klikkelgettem a YouTube linkekre, és hallgattam a dalait… Ha jól láttam, jellemzően saját szerzemények, ami csak tovább erősítené bennem, hogy nem vagyok jogosult bírálni senki művészetét… Csakhogy ez az ember, egy ilyen produkció fogja képviselni Magyarországot egy nemzetközi megmérettetésen. Ez alapján fognak véleményt mondani, megítélni, ezzel alakul az országimázs!

Nos, mit mondhatnék erre…?!? A politikai hírek után tényleg már nem lehet ártani… A megítélésünk rosszabb már aligha lehetne, így nem marad más, minthogy kérek egy jeget, dupla viszkivel – oszt Csókolom, Kedvesem!

A bejegyzés trackback címe:

https://mammypress.blog.hu/api/trackback/id/tr816387043

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

15184 2013.05.06. 18:43:23

Pedig jó a gyerek. Sosem szavaztam még magyarra az euroviziós fesztiválon, de most először ezt fogom tenni.

178873 2013.05.06. 18:49:55

Nekem huszonéves korú gyermekem van - emiatt kitekintésem a nemzetközi zenei trendekre. Alex jó. És, ha nem a zsűrit kérdezed, hanem a célközönséget, akkor egyértelműen és fölényesen az ő dalát tartották a legjobbnak a kínálatból. Az egész folyamatott nem követtem nyomon, ezért sokáig nem is tudtam miről van szó. Aztán meghallgattam a dalt - és innen kezdve végképp nem értettem, hogy mi volt ez a hiszti. Hacsak nem éppen az, hogy a számos korábbi tehetségkutatón szereplő közé bejött valaki kvázi kívülről, és lesöpörte őket, miáltal azonnal életbe lépett az SI faktor.

301782 2013.05.06. 19:13:29

Na, ilyenkor mondják, hogy ízlések és pofonok különbözőek :) Egy dalt az előadója "adja el". Noha nagy hangsúlyt fektetek egy előadó külső megjelenésére, énekesnél azért mégis elsősorban a hang nyerő - nálam. Aztán a dal hangulata, harmóniája mit közvetít - nekem. Muszáj vagyok magamról beszélni, mert nem érdemes másról, ha ízlésről van szó. Nem szoktam lányaimmal vitába bocsátkozni zenei és egyéb ízlésük miatt soha. De meghallgatom őket is. Ha nagyon kiváncsi vagyok egy produktumra. Ennél a fiatalembernél nem voltam nagyon kiváncsi...és nem is kérdeztem meg senkit. Van ilyen.. Ennyi :)

122365 2013.05.07. 09:16:12

Volt egy szabályrendszer, ami alapján ő győzött. A dala elsőre nekem sem tetszett, de a többieké sem. Csupa sematikus lityi-lötyi. Azóta már hozzászoktam a dalához (talán a szervezetem védekező reakciója folytán?) és nem kapcsolok el, ha szól. Amúgy szerintem is inkább az alábbiaknak kéne kint lenniük a fesztiválon: http://www.youtube.com/watch?v=7NehR3Eh7zk és http://www.youtube.com/watch?v=4EGhmP-Swvg Vagy csak elfogult vagyok? ;-)

Freewolf 2013.05.07. 13:51:14

Nos, magam nem vagyok egy művész lélek, de ez az Alex nagyon tetszik nekem! A dal nagyszerű és ez a srác kimondottan ragyogóan adja el! Mindig élvezettel hallgatom és a nagyszerűsége épp ebben az egyszerűségben van! Kimondottan liberális kinézete van a fiúnak és én őket nem csípem, de Alex a kivétel!

13118 2013.05.07. 15:05:28

érdekes véleményeket fűznek az eurovison által közzétett videójához: Faye Boyd 3 órával ezelőtt This is beautiful song and I hope other countries see it too in the competition, greetings from the UK. Simon Frisk 16 órával ezelőtt 12 points from Sweden! I absolutely love this song! Hungary 2014! zmajcica94 18 órával ezelőtt Good luck from Slovenia!:) AgaWhirl 21 órával ezelőtt Love it from Russia :) FiLoLogos87 1 nappal ezelőtt I feel like hypnotized when i listen that song ____________________________________________________________ az utolsónak idézett hozzászólás saját "szabad" fordításban: "Úgy érzem, mintha hipnotizálna, amikor hallgatom"

65469 2013.05.07. 20:31:32

Ha ez tetszik a fiataloknak, akkor sikere lesz. Megérne egy tanulmányt, hogy kik sms-eznek egy tehetségkutatón, vagy egy dalfesztiválon. Ott egyébként sem indulnak nagy sztárok. A győztes úgyis a volt Szovjetunió egyik tagállama lesz.

301782 2013.05.07. 21:32:39

Frady Endre 2013. 05. 07. 9:16 Bravó! Tetszik a megállapítás : " csupa sematikus litty-lötty" Egyetértek. A sematizmus az egyik dolog, amire allergiás vagyok ....brrr..

301782 2013.05.07. 21:33:57

7-re Nahát...még ilyet mondani :a győztes úgyis a volt Szu egyik tagállama lesz :) +++
süti beállítások módosítása