Rabszolgák ők is!
2018. december 12. írta: MammyPress Média

Rabszolgák ők is!

311.jpgMi baj a „rabszolgatörvénnyel”?!? Hisz’ rabszolgák vagyunk mindannyian! Ezt már rég elmondtam, sőt: azt gondolom: rosszabb a helyzet, hiszen a rabszolgák értéket képviseltek gazdájuk számára. Ezért – ha jól nem is tartották, de – etették, altatták, néha még gyógyították is őket… Ők pedig sanyarú sorsuk mellett képesek voltak összefogni, közösséget alkotni, kultúrát teremteni – nem úgy, mint modernkori társaik!

arkiv_optica-isaura.jpgRabszolgák vagyunk, hiszen bárki kénye kedve szerint dönthet sorsunkról, és mi nem tudunk, talán nem is akarunk ellent mondani! Nem azért, mert jó, hanem mert féltjük azt, ami van, és inkább hagyjuk, hogy megtörténjenek a dolgok – így legalább van kire mutogatni is, mondhatjuk, hogy nem a mi hibánk…

Rabszolgák vagyunk, akiknek megszabják, mikor hol a helye, mit tehet és mit nem… Mit tanulhat és mit nem… Mikor szülhet és mikor nem… Mikor pihenhet meg és mikor kell kihajtsa a belét is… Mikor és hol hajthatod álomra a fejed, és mennyiért…

400 óra – nem a világ… Plusz 10 hét az 52 mellé! Nem is olyan sok talán! Igaz, a kifizetésére nincs garancia, ahogy arra sem, hogy a munkáltató 3 év múlva még egyáltalán létezik… Pláne, ugyanazon az adószámon… Hogy túlhajtod magad, és pénz helyett csak a rothadó egészségügy karjai várnak rád? Így jártál… Hat napos munkaheted mellett még szabad (néha) a vasárnap, hogy templomba menj egy imára – néha tényleg többet gyógyít, mintha a körzeti dokidhoz mennél… Ellent mondani meg úgy sem fogsz, mert kell a meló!

Rabszolgák vagyunk! Így van ez sokfelé a világban – ettől még nem lennénk különlegesek! De csak néhány országban történik mindez úgy, hogy valaki felkel, és ha úgy tartja kedve, hoz egy törvényt, bármiről! Vagy bármiről is! Nem számít, megvalósítható-e, nem számít, milyen következményei lesznek, kit érdekel?!? Ő így döntött, ez lesz – és pont!

És majd jönnek az „emberei” és megszavazzák, megszerkesztik, kihirdetik, hogy épp mi Az Akarat…

Egy országban, ahol a miniszterelnöktől 5 méterre megrángatnak egy ellenzéki képviselőnőt, ahol nem számít törvény. házszabály, ha egyszer véghez kell vinni az akaratot – nincs ellenszer!

Mehetsz feljelentést tenni Polt Péter ügyészségére, követelheted, hogy Pintér rendőrsége folytasson vizsgálatot vagy a közmédia tegyen nyilvánossá nyilvánvaló, közérdekű dolgokat - de ez egy ilyen ország: itt ez csak egy mosolyra elég... Esetleg egy csokira Kövértől, egy Boldog karácsonyt beszólásra Orbántól... Az embereik eközben áhítatosan védik a rendszert - nem feltétlenül azért, mert hisznek benne, de saját érdekükben mindenképp. 

De ne gondoljátok, hogy ők nem rabszolgák, csak mert ostor van a kezükben, és kedvükre suhintgathatnak vele: nagyon jól tudják, hogy ők is csak addig számítanak, amíg egyetértően bólogatnak! Amíg minden pillanatban kiállnak gazdájukért! Amíg minden mozdulatuk őt szolgálja…

Rabszolgák ők is… De egy rabszolgának sem ad felmentést, hogy „parancsra tettem”! Márpedig eddig minden rendszernek vége szakadt egyszer!

A bejegyzés trackback címe:

https://mammypress.blog.hu/api/trackback/id/tr5914473836

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MammyPress Média 2018.12.12. 15:27:10

@maxval balcán bircaman: A túlórával nincs semmi baj! Ha:
- a felek kölcsönösen akarják, és nem csak az állásukat féltik
- kifizetik (lehetőleg nem három év múlva!)
- azért túlórázol, mert megnövekedett igényeid vannak, és nem azért, mert normál munkaidőbeli fizetésedből csak éhenhalni tudsz...
- nem kell eldöntsd, hogy a főnöknek mondasz ellent, vagy a beteg gyerekednek...
- a túlmunkát van lehetőséged máskor - pl szabadságod alatt - kipihenni!
- belegebedtél, legalább egy dokihoz elmehetsz a pluszpénzből

...így hirtelen!

max bir ca · http://bircahang.org 2018.12.12. 15:38:38

@MammyPress Média:

Jól tudod, hogy a munkáltató mindig erősebb, azaz igazi megyezés soha nincs. Mindig van kényszer elem.

De nem jobb a túlórát szabályozni, hogy legalább a megfizetése rendben legyen?

MammyPress Média 2018.12.12. 16:36:28

@balcán maxval bircaman: Nem! Akár vállalkozói oldalról, akár munkavállalói oldalról nézem: ez a kettejük dolga kell legyen!
Állambácsi két dolgot kellene csak szabályozzon: azt, hogy önként se vállalhassak annyi órát, hogy abba beledögöljek - és azt, hogy a munkám ellenértéke megfelelő módon legyen elszámolva! A következő elszámoláskor, és nem három év múlva...
Minden más a "felek akarata" kéne legyen - egy demokratikus jogállamban! De ott nem szoktak úgy elfogadni törvényt, ahogy ezt ma sikerült...

szepipiktor 2018.12.13. 08:16:40

Ajaj, egy jó gondolatot érdemes lett volna úgy megírni, hogy abban ne legyenek látható marhaságok.
A rabszolgák soha nem mondták, hogy "parancsra tettem" mag hasonlók, mert a ranszolga csak egy "eszköz" volt, nem volt joga meg hasonlók.
Amit végig felhasználtál, az a katona. A katona volt az, aki a végén azzal védekezett, hogy parancsra tette és adott esetben elítélték vagy nem ítélték el, az a tett jellegéből adódott.
A mi "rabszolgatörvényünk" jellegéből kapcsolódhatna a ranszolgákhoz, de ha kényszerből kell dolgozniuk, akkor miért mondanák, hogy "parancsra tettük" és kinek?????
Itt a tv.-t megszavazó politikusokról beszélünk, akik nem rabszolgák, hanem kollaboránsok, vazalusok.
És igen,ők egyszer a oda fognak kerülni a bíró elé és ők fognak reszketve azzal védekezni, hogy ők is csak áldozatok, ők csak félelemből, kényszerből szavazták meg, azaz parancsra tették.
Aztán vagy kapnak ezért retorziókat vagy sem, vagy erkölcsit vagy jogit.
.
Amit a posztoló meg akart írni, az inkább a linini, sztálini kollaboránsok esete, azoké, akik elvtelenül tolták a galád vezér(ek) szekerét, majd maguk a vezérek számoltak le velük.
Előbb fog a csúti leszámolni a mostani kollaboráns fidesz seggnyalókkal, mint a nép vagy a jog!

szepipiktor 2018.12.13. 08:31:33

@MammyPress Média: Az államnak NEM DOLGA beleavatkozni a magánszférába, így abba sem, hogy egy magáncég és a munkavállaló milyen egyezséget köt. Mát most is károsan korlátozza a magánvállalkozásokat az idióta minimálbér törvénnyel, ugyanis az csak egy kötelező sarc (majd ő dicsekszik az emelkedő átlagbérrekkel...), de az ehhez szükséges másik oldalt nemhogy megadja (járulékcsökketés, adócsökkentés stb.), hanem tovább tekeri a prést.
Cél, hogy sok magáncég bedőljön, az emberek rettegjenek és a felszabaduló munkaerő átmehessen rabszolgának a támogatot multikhoz.
Előírhatsz te bármilyen központi szabályokat, ha a vállakozás azt nem tudja kitermelni, akkor kettőt tehet: külön feketeszerződés a melósokkal vagy bezárás és az embereket az utcára tehetik.
Láthatóan az itteni bloggertársadalom (és ezt nem bántásként írom) nincs tisztában a vállalkozói világ napjaival, azt nem lehet meleg irodákból emgítélni, ahhoz abban élni kell, oda el kell "menni" megtapasztalni az ottani dolgokat.
Mert a magánszekor nem az multik, a multi szolgáltatók, kereskedelmi láncok, hanem a 200 ezres mikro, kkv és kv szektor, ami ma mág üzemelteti az országot, ami még a munkaerő piac nagyobb részét alkalmazza.
Ti, bloggerek ezt nem látjátok, egy kockásinges webprogramozó, grafikus vagy bérprogramozó nem a vállakozói szféra!
Nem a "rabszolgatörvényre" kellene a hangsúly tenni (azt megoldja majd az élet, ha kell melós, majd fizet a multi), hanem hogy a vállakozói szektornak nincs normális banki háttere, nincs tőke (fejlesztésekhez, likviditáshoz), a magyar vállakozók nem jutnak a piacra, mert ott a multik a külföldi termékeket teszik a polcra, hogy az itteni cégek jogi és pénzügyi szabályozása sokkal károsabb, mint a multiké vagy a közszféráé!
Könnyű más farkával azt a bizonyos csalánt... Könnyű követelni a béremeléseket, a mukaidő csökketést, a jutatásokat, hiszen azt nem a követelőnek kell kitermelnie!!!! Ez nem egy online játék, nem a CimCity...
Ti egyszerűen nem látjátok a valóságot, hogy mi van a pályázati rendszerekben, hogy egy magyar cégnek semmi esélye sehol versenyezni a multikkal, mart ők alapból kapnak hátteret ehhez, míg a magyar magáncégek nem, miközben a pályázat feltétele például bankgarancia, amihez a multinak (vagy a saját oligarchának) a kormány ad azonnal, míg a magáncégekkel a bankok szóba sem állnak.
Szóval ne akarj még több állami beavatkozást, mert az csak a gázmennyiség növelése a gázkamrákban!

conchita wurst 2018.12.13. 08:32:12

A parlamenti terroristak hangadoit ki kellene vegezni, mar ma hajnalban. A Kossuth teren.

Nem kockaztathat ez a fiatal demokracia, egy ilyen latin amerikai tipusu atrendezodest.

konrada 2018.12.13. 08:32:31

...mivel eddig 250 órás rabszolgaság volt, így a 400 az +4 hét és nem 10.

De az is sok! Részvétem a szegény blogolónak!
(Azért egy kis fény a számára az éjszakában: 2018-ban 2%-a túlóra az összes ledolgozott munkaidőnek országos szinten. Így - mivel most elég masszív munkaerőhiány van - tán van esélye - ha körbe néz a munkaerőpiacon, hogy ne kelljen neki az eddig ledolgozott +250 órát még megfejelnie 150 órával! Én drukkolok neki!)

Nagyorrú Barbi 2018.12.13. 08:42:41

Ejnye blogger! Jó hazudozni?

midnightcoder2 2018.12.13. 08:44:21

@szepipiktor: "Az államnak NEM DOLGA beleavatkozni a magánszférába, így abba sem, hogy egy magáncég és a munkavállaló milyen egyezséget köt."

Ehhez képest most épp azon megy a hajcihő, hogy álllam bácsi egy kicsit kevésbé avatkozik bele valamibe.

"Cél, hogy sok magáncég bedőljön, az emberek rettegjenek és a felszabaduló munkaerő átmehessen rabszolgának a támogatot multikhoz."

Nem hallottam semmi olyasmit, hogy a cégeknél az adóprés különösebben nőtt volna. Az tény, hogy elég magas, de 30 éve az. Nagyobb gond az, hogy hazai gazdaság lényegében nincs is, ami van az vagy valamilyen kereskedelmi cég aki behozza kínából az árut és eladja a hazai piacon, vagy valamelyik multi beszállítója. Nagyon kevés az olyan cég ami termel is valamit, pláne olyan ami nem a hazai piacra. Teccettek volna nem szétlopni az országot 89 után...

Inverz Mikulás 2018.12.13. 08:45:38

Ez a ferdítés gondolom nem véletlen:
"Igaz, a kifizetésére nincs garancia, ahogy arra sem, hogy a munkáltató 3 év múlva még egyáltalán létezik…"

Brilliáns.
Mivel a bért utólag fizetik, a kifizetésre sosincs garancia. Hacsak a Bérgarancia Alapot nem tekintjük annak. Arra sincs garancia, hogy egy cég 3 év múlva még létezni fog, akár túlóráztat, akár nem.

Hogy hogy jön ez a 3 év ahhoz, hogy a munkabért, benne a túlóra bérét a következő hónap tizedikéig ki kell fizetni?

Sehogy.
Namost ezt azok, akik túlórázni szoktak, azok pontosan tudják. Hülyék lennének az utcára menni.
ATV szerint 500-1000 embert -aki vélhetően még sosem túlórázott- be lehet etetni ezzel a 3 éves maszlaggal.

$pi$ 2018.12.13. 09:09:28

A szerző nem tudja mit jelent az a szó, hogy "rabszolga" és írt egy cikket róla. Egyszerűbb lett volna megkérdezni valakitől vagy rákeresni a neten.

"A rabszolga olyan ember, akit megfosztottak személyes szabadságától, tárgyként kezelik és mint ilyen, valaki másnak a tulajdona."[1]

Tehát nem azt jelenti, hogy "keveset keres" vagy "sokat kell dolgoznia" vagy "kényszerhelyzetben van" esetleg "szegény".

[1] hu.wikipedia.org/wiki/Rabszolgas%C3%A1g

gyászhuszár 2018.12.13. 09:12:09

Azért eszak koreat es kubat ne temesd meg!

m.t. 2018.12.13. 09:35:13

@Inverz Mikulás:
El tudod magyarazni hogy mirol szol ez hogy 3 ev mulva szamoljak el a munkaidokeretet? Komolyan nem ertem, en meg sose tuloraztam.
Sok helyen irjak hogy ez az hogy a munkaltatonak jogaban all majd csak 3 ev mulva kifizetni a tuloradijat. Ez abszurd, nyilvan ahogy mondtad minden honap utan utalni kellene. Nehez kiguglizni mert sok helyen ferditenek. Szoval mi az igazsag?

conchita wurst 2018.12.13. 09:43:30

@m.t.: Az igazsag az amit Orban mondott, ez nem jogi, hanem munkapiaci kerdes. Eddig sem tehettek meg, hogy nem fizetnek azonnal tulorat, mert a kov. honapban mar nem volt ott a dolgozo.

Ezen kivul iden az ossz. ledolgozott munkaorak (legyen evi 2000/fo) 2%-a volt tulora, evi 40 atlagosan...a munkaltatonak a tulora a potlekok miatt dragabb.

www.napi.hu/magyar_gazdasag/tulora-munka-policy-agenda.674959.html?utm_source=index.hu&utm_medium=doboz&utm_campaign=link

Hiszti.

m.t. 2018.12.13. 10:28:08

@conchita wurst:
Nem toled kerdeztem.
Az mitol nem jogi kerdes hogy a munkaltatod mikor fizet ki? A jogi reszletekre kerdeztem ra, es azzal hogy terelsz pont azt erosited meg hogy itt valami nagyon gaz.

"nem jogi, hanem munkapiaci kerdes. Eddig sem tehettek meg, hogy nem fizetnek azonnal tulorat, mert a kov. honapban mar nem volt ott a dolgozo."
Ez olyan mintha a bunteto torvenykonyvben semmi sem szankcionalna a betoreses lopast, es azzal nyugtatna a politikus hogy a statisztikaink szerint a legtobb ember eros es egeszseges ezert ugy is meg tudod verni a betorot, semmi szukseg hogy a rendorsegtol is felnie kelljen.

Legyen szives valaki olyan valaszoljon aki a jogi reszet meg tudja magyarazni, mert a statisztika, meg hogy viktor mit gondol a munkaeropiacrol kurvara irrelevans lesz annak a munkavallalonak aki a standard szorason kivul esik.

conchita wurst 2018.12.13. 10:32:23

@m.t.: Orban mondta, ez a garancia.

Aki azt hazudja, hogy 3 ev mulva fizetik ki a tulorakat, az olyanoknak beszel, akik eletukben nem tuloraztak, tehat a tegnapi ceu-s tuntetoknek. De ezek eddig is hazudtak reggel delben meg este.

Van aki meg emlekszik, 2 honapja arrol is hazudoztak, hogy a rendorok tulorait nem fizetik ki...:)

m.t. 2018.12.13. 10:37:30

@conchita wurst:
Orban "ne azt nezzek amit mondok, hanem amit teszek" Viktor szava a garancia. Elvileg azert van jogrendszerunk, hogy ne egy politkus szava legyen a garancia, hanem a torveny.

Ok, minden honapban kifizetik a tulorat.
A torvenyjavaslatban benne van hogy 3 even belul kell elszamolniuk a munkaidokeretet. Ez nem hazugsag, ez bele van irva. Csak epp nem tudom hogy ez mi a tokomet jelent. Szoval ezt magyarazd el legyszi.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.12.13. 10:37:33

@MammyPress Média:

Ha 2 fél nem egyenlő, sose lesz a szerződés köztük valóban egyenlő.

konrada 2018.12.13. 10:43:16

@m.t.:
A munkáltató előzetes megegyezés esetén eltérhet az 5 munkanap +2 hétvégi szabadnap munkarendtől. (Ilyen a folyamatos munkarend, illetve hétvégén nyitva tartó boltok).
Ez esetben elrendelhet akár 6 napos munkahetet is (48 órában) úgy, hogy csak 1 napot ad ki utána. A lényeg, hogy a munkaidőkeret végére az összes ledolgozott munkanap átlag heti 5-re jöjjön ki. (Ezt szokás alkalmazni az idénymunkáknál, ahol jó időben hajtás van, rossz időben meg - de előre tervezetten, mondjuk télen - kiadják az összegyűlt szabadnapokat.

A munkaidőkeret eddig a munkatörvénykönyv szerint 1 év volt, amiben a kollektív szerződés eltérhet, de csak pozitív irányban. (Van ahol havi, van ahol 4 havi a keret, ez évesig változhat. Ott, ahol van kollektív, a törvényi változást csak új kollektív megkötésével lehet átvenni.)

A BMW - mint új belépő találta ki azt a "frappáns" megoldást, hogy az autóiparban már mentrendszerinti 3 évenkénti modellváltás-ráncfelvarrás átszerszámozása idejére adná ki ezeket a szabadnapokat, ezért kértek 3 éves keretet.
(Az, aki oda akar menni dolgozni, ezt jó ha figyelembe veszi!)

A lényeg: a munkaidőkeret egy dolog, a túlóra egy másik dolog.
Az első előre tervezve van, azt hónap elején, de legalább 1 héttel előbb a beosztását a dolgozónak meg kell kapnia, alá kell írnia: az nem lehet több mint átlag heti 40 óra és kevesebb, mint átlag 2 pihenőnap.

A túlóra +munka, amiért külön bérezés jár: az akár napon belül is lehet kérni, amit a dolgozó vagy vállal vagy nem. (Mondjuk megnézném azt az átlagmelóst, aki nemet mond erre: annak gyorsan kell keresnie másik helyet.
Eddig ebből évente 250-et lehetett megcsinálni.
Az tény, hogy ennyit azért csak az csinált meg, akinek érdeke volt, mert nem mindenki dolgozik szívesen heti +5 órát(most ez lesz +8).

(S hogy miért tény? Mert az összes munkaidő 2%-a volt idén túlóra a statisztika szerint, azaz átlag 1 óra sem dolgozónként. ...amiről persze tudjuk, hogy nem igaz, mert sokan túlóráznak jó esetben zsebre, rosszabb esetben puszira. A törvény javára talán lehet azt írni, hogy a munkáltató a puszira nem hivatkozhat azzal, hogy kifogyott a kerete a dolgozónak.)

conchita wurst 2018.12.13. 10:43:33

@m.t.: "A torvenyjavaslatban benne van hogy 3 even belul kell elszamolniuk a munkaidokeretet. "

Nem javaslat, torveny. Es nem olvastad, tehat nem tudod mi van benne.

Azok notajat fujod, akik hazudtak reggel delben meg este. Legutobb a rendorok tulorairol.

m.t. 2018.12.13. 10:57:21

@konrada:
Koszonom.

@conchita wurst:
Lattad mit irt konrada? Lenyegeben alatamasztotta amit irsz, es valaszolt is a kerdesemre. Tereles meg masra mutogatas nelkul.
Leszurtem, megertettem, elfogadom a lenyeget. Valoban nem azt mondja ki a torveny hogy csak 3 ev mulva fizetnek tulorat. Igy is lehet.

Gyakorolnod kell meg a trollkodast, ha valodi magyarazattal meg ervekkel szolgalnal, akar meg egyet is ertenek veled.

"Azok notajat fujod, akik hazudtak reggel delben meg este. Legutobb a rendorok tulorairol."
Viktorek is hazudnak reggel delben este, ezert van szuksegem erelemezheto magyarazatra hogy magam dontsek, nem partvelemenyekre.

konrada 2018.12.13. 10:57:37

@konrada:
...ja és még annyit: a BMW valószínűleg folyamatos üzemet akar, így nem a heti 2 nap kiadásával lesz gondja (3 nappal+3 éjszaka után tutira kiad 2 napot), hanem az ebben bennragadó heti cca. 6 órával: ezt akarhatják összegyűjtetni az átszerszámozások idejére.)

conchita wurst 2018.12.13. 10:59:05

@m.t.: Na, remelem lenyugodtal, a ladagyar tovabbra is idoben fizeti a tuloraidat.

Boldog Karacsonyt

conchita wurst 2018.12.13. 11:01:12

@konrada: A BMWben ukranok fognak melozni, hacsak nem lesz az alapber plusz potlek legalabb 400ezer a soron.

Az ukranok nem erdekelnek, rajuk kulon tv-t kene hozni hogy ha nem dolgoznak legalabb 400 orat havonta, akkor deportalhatok. Az ukranok megerdemlik, mert magyarokat soroznak be a seregukbe.

conchita wurst 2018.12.13. 11:12:04

Olyan torvenyt kene hozni EU szinten, hogy amelyik migrans nem dolgozik minimum 400 orat hetente, az deportalhato.

Ezzel a migranskerdes es a munkaerohiany egy csapasra megoldodna, es meg a joleti polgarok nyugdija is biztositva lenne.

A Romai Birodalomban is addig mentek jol a dolgok, amig nem adtak polgarjogot minden jottment cselednek.

sas70 2018.12.13. 11:16:07

@konrada: Tényszerű, csak van pár tankcsapda, amit a dolgozók még fel sem fognak, majd csak akkor, amikor szembesülnek vele.
pl. A túlórákat elszámolják, de a munkaidő keret kitolása miatt, majd nem fizetik ki, hanem amikor leállás lesz szépen kiadják egyben szabadnapként. Nincs ezzel baj, csak ha hozzáveszed a szabadságra vonatkozó szabályokat, rájössz, hogy a dolgozó nem fog több pénzt kapni, hiába számított a túlórák utáni plusz pénzre. Pont ez a lényege, ennek a változtatásnak.

m.t. 2018.12.13. 11:17:58

@conchita wurst:
Es akkor ki fog oslakosokat dolgoztatni? :)
Azokban az orszagokban ahol valoban sok a bevandorlo, pont arra hoznak torvenyeket hogy ne lehessen oket jobban kihasznalni a helyieknel, minimalizaljak a bert, maximalizaljak a munkaidot.
Ellenkezo esetben a munkaltatok oket preferalnak a helyiekkel szemben, eeeveszik a munkaat.

sas70 2018.12.13. 11:19:27

@conchita wurst: Pont az ukránoknál pörgött az állampolgárság biznisz, hála Orbánéknak. Persze erről nagy hallgatás van.

sas70 2018.12.13. 11:24:19

@m.t.: Akik kimaradtak magyar állampolgárságból, azokat "egzotikus" helyekre bejelentett munkaerő kölcsönző cégek dolgoztatják, sokszor bejelentés és járulékfizetés nélkül.

conchita wurst 2018.12.13. 11:27:25

@sas70: fake news

"nagy hallgatas van" - azaz semmi konkretat nem tudsz, csak szajkozod a valtolazas ballipsik hallucinacioit, tudod azoket akik hazudnak reggel, delben meg este

conchita wurst 2018.12.13. 11:33:46

@sas70: Ez viszont jo hir. Az EU-nak is igy kene eljarnia a migrikkel.

m.t. 2018.12.13. 11:38:02

@conchita wurst:
Igen, tudjuk, amirol a kormanymedia nem ir az nem letezik, meg Orban szava a garancia.

Azert erotlen ez a masra mutogatas, mert partpreferenciatol fuggetlenul senki nem hiszi el, hogy az egyik fel mindig hazudik, a masik meg mindig igazat mond.
"hazudtunk reggel, delben meg este" Ferenc pont annyira hiteles, mint "ne azt nezzek amit mondok, hanem amit teszek" Viktor, szoval felesleges minden hozzaszolasodban felhoznod.

sas70 2018.12.13. 11:41:26

@conchita wurst: "állampolgárság biznisz"
Nagyjából 21 700 találat (0,23 másodperc) Olvasgass!

conchita wurst 2018.12.13. 11:42:21

@m.t.: A kormanymedia undorito, ezert jarok az Indexre.

Orban viszont hiteles, az elmult 30 ev messze leghitelesebb kozeleti embere.

Ha ferenc pont annyira lett volna hiteles, akkor nem egy 5%-os nyugdijaspartot vezetne, s nem lenne alkoholista (lelkifurdalas). Mindenki azt kapja, annyitiser.

conchita wurst 2018.12.13. 11:43:23

@sas70: mondom konkret, ismered a szot?

konrada 2018.12.13. 11:43:46

@sas70:
Mint írtam volt: csak olyan órát lehet elszámolni munkaidőkeretben, amit legalább 1 héttel előtte rendeltek el - és amit a dolgozó aláírt. (Na jó, rendkívüli esetben - hosszabb idejű katasztrófaelhárításnál egy nappal korábban: ti. 1. nap túlóra, aztán beosztás szerint.)

Nagy marha volna az a munkáltató, aki utólag munkaidőkeretet módosítana, mert nagyon sok a kevés munkájú ügyvéd, és az ilyent ki nem hagynának, mert q.. sok pénzt lehet elperelni..

Nagy Anita Sv 2018.12.13. 12:10:58

@conchita wurst: Orbán egy normális demokráciában napok alatt megbukna a pökhendiségével. Csak a focimeccsekre röpködése elegendő lenne ahhoz, hogy ne maradhasson talpon. Ehhez képest szemrebbenés nélkül közli, hogy ez így volt és így is marad – a népszerűsége pedig nem csökken.

sas70 2018.12.13. 12:15:57

@konrada: Nem érted? Nem akarod érteni? Szándékosan beszélsz másról? Értelmezd még egyszer amit írtam!

conchita wurst 2018.12.13. 12:20:56

@sas70: tehat hazudoztal

"az ukránoknál pörgött az állampolgárság biznisz, hála Orbánéknak"

vesd ossze

www.parlament.hu/irom40/14228/14228-0001.pdf

Nem szegyelled magad?

conchita wurst 2018.12.13. 12:22:10

@Nagy Anita Sv: Egyedul Orban nem bukik meg europaban.

A nepellenes "demokratak" sorra buknak minden orszagban.

Gandosz 2018.12.13. 12:30:24

Nincs szükség a túlóra szabályozására. Mindenki dolgozzon annyit, amennyit akar. Felháborítónak tartom, hogy törvényben korlátozzák a túlóra mértékét. Támadom a kormányt miatta.

konrada 2018.12.13. 12:35:15

@sas70:
"pl. A túlórákat elszámolják, de a munkaidő keret kitolása miatt, majd nem fizetik ki,"
Én értem amit leírtál (kivéve, ha te másra gondoltál, mint amit leírtál, de azért hagy ne legyek gondolatolvasó!;)

Erre írtam válaszként, hogy a munkaidőbeosztást eleve előre ki kell adni, mert ha utólag változtat rajta - azaz túlórát beleírja a már aláírt beosztásos lapra elrendelt óraként, úgy a gatyáját is leperlik róla.

...szóval te nem érted. (Azt nem gondolom, hogy nem akarod érteni, mert miért csinálnál magadból szándékosan...;))

sas70 2018.12.13. 12:43:04

@konrada: A túlórákat elszámolják, de a munkaidő keret kitolása miatt, majd nem fizetik ki, hanem amikor leállás lesz szépen kiadják egyben szabadnapként.

sas70 2018.12.13. 12:50:42

@conchita wurst: Konkrétumot kértél! Még a belügyminiszter is elismeri, hogy büntető eljárásokat indítottak a visszaélések miatt!
De sose 'vót állampolgársággal visszaélés!?
Ők hoztak törvényt, ők tették lehetővé ezt a dolgot, pont ők a felelősek! Aztán mikor már sok ezres nagyságrendben ment a buli, akkor indítottak vizsgálatokat és láss csodát, még büntető eljárásokat is.
De nem volt visszaélés!

konrada 2018.12.13. 12:51:46

@sas70:
Beakadt a tű?
Erre már válaszoltam.
Ha előre el van rendelve legalább 1 héttel, akkor valóban lehet a munkaidő keret végéig várni vele, és akár kiadni egyben is, de az technikai értelemben nem túlóra, hanem kötelezően ledolgozott (heti átlag 40) óra.
A túlóra ugyanis a kötelező időn túli teljesítés.

...de ha valamelyik szót nem érted, szívesen elmagyarázom még mélyebben is.

conchita wurst 2018.12.13. 12:56:55

@sas70: Latszik, hogy kuzdenek ellene, ennek az ellenkezojet allitottad, az is latszik hogy a szamok elenyeszoek, aminek szinten az ellenkezojet sejtetted.

sas70 2018.12.13. 12:57:49

@konrada: Kibaszottul nem akarod érteni!? A tárgyévi túlórákat nem fizetik ki, hanem majd egyben kiadják a következő évi leállásnál és közben még rendelkeznek a szabadságod feléről. Miközben a jelenlegi szabályok szerint, ha a tárgyévben nem tudják szabadnapként kiadni, akkor év végével el kell számolni, tehát pénzben ki kell fizetni!

sas70 2018.12.13. 13:04:34

@conchita wurst: A látencia fogalma ismerős?
Küzdenek ellene? Hát kurvára, csak nem eléggé! Na meg nem gond a száz bűnöző állampolgárságot kap, csak nehogy az az egy magyar ne kapjon!
Ennek az egésznek egy dolog volt az értelme, a szavazó, szavazat vásárlás és ennek a mellékterméke már nem érdekli őket, miközben megy a migráncsozás ezerrel!

conchita wurst 2018.12.13. 13:05:07

@sas70: Mi az hogy nem elegge? Valami konkretum?

conchita wurst 2018.12.13. 13:06:22

@sas70: "Ennek az egésznek egy dolog volt az értelme, a szavazó, szavazat vásárlás "

50 szavazo meg az ellenzeknek sem lenne tetel, nemhogy Orbannak. Ne igyal eroset ilyen koran.

sas70 2018.12.13. 13:14:22

@conchita wurst:
2013:
"A honosítások számát tekintve legtöbb új állampolgárunk román (330 970), a második legnagyobb létszámmal szerbek igényelték az eljárás lefolytatását (92 188), a harmadik helyen az ukránok állnak (64 030). Amellett, hogy a legnagyobb létszámú szórvány Erdély, Kárpátalja és Szlovákia területén él, a honosítási kérelmek alapján nyilvánvalóan látszik, hogy a magyar identitás felvállalása azokban a környező országokban vált tömegessé, ahol konkrét haszonnal is jár a magyar útlevél. Míg Szlovákia 459 ezres magyarságából csak mintegy 1700-an igényelték új állampolgárságukat, Szerbiából a 251 ezres létszámú szórványhoz képest 92 ezer igénylés érkezett."

Kicsit több mint 50!

konrada 2018.12.13. 13:16:41

@sas70:
Ezt meg honnan a kisujjadból szopod???

Arról én nem tehetek, hogy fingod nincs, mi a kötelező törzsidő, és mi a túlóra.

Tényleg kibaszottul nem érted, azért irkálsz ilyen hülyeségeket sorozatban le.
Akkor csak neked, óvodás szinten:
Magyarországon 40 órás munkahét van heti 2 pihenőnappal.
Eddig érted? Ha megakadtál szólj!

Ettől a munkáltató eltérhet oly módon, hogy munkaidőkeretben dolgoztatja le heti maximum 48 órában, és adja ki a szabadnapokat, amiből (most már sok éve nem kell egynek sem kell hétvégére esni.) hetente minimum 1 napot ki kell adni.
Eddig? Dettó szólj!

A munkaidő keret az adott időszakban tartalmazza az összes kötelező munkaórát és szabadnapot. Az időszak végén ennek stimmelnie kell.
...ez már talán bonyolult...

A lényeg: A munkaidőbeosztást legalább 1 héttel korábban (a kivételt már leírtam) oda kell adni a dolgozónak, attól eltérni nem lehet, illetve ha szükséges túlórát végezni, azt ki kell fizetnie, mert az a kötelező munkaidőn kívüli idő.
Ez talán nem annyira, de ha nem érted, kérdezz bele.

Teszem hozzá, ez esetben sem lehet több a heti átlag munkaidő 48 óra (értelmezhetően: 400 óra˛/hét.)
...de kérdezz bátran, ne pedig égesd magad, mert azt meg én nem értem, miért teszed.;))

m.t. 2018.12.13. 13:19:50

@conchita wurst:
Mondod hogy a kormanymedia undorito.
Kormanymedia = Orban szava.
Orban szava neked garancia, hiteles, megkerdojelezhetetlen, hivatkozol ra. Hogy is van ez?

cavalry 2018.12.13. 13:31:31

Az sosem árt ha elmélyültök a közgazdaságtan, a pszichológia, és a szervezett munkásság történelmi harcainak a tanulmányozásában. Kétségtelen hasznos a mostani törvény arra hogy az éppelmélyű munkások elmenjenek innen a francba (várja őket Európa), a hülyékkel meg nyugodtan azt csináljon a kapitalista amit akar. Nincs ezzel semmi baj. Gyereket meg csináljon ide aki itt marad (költse rá a maradék pénzét) és akkor majd az is elmegy. Aki felnőttként itt marad az meg énekelje menetdalként a székelyhimnuszt, az ingyen van, amikor kap tíz perc pihenőt a munkahelyen. Egyáltalán minek megy haza egy napra? Ez felesleges macera, épüljön munkásszállás a gyárban. Üdv a hu-lag, táborában.

conchita wurst 2018.12.13. 13:54:30

@sas70: A kedvezmenyes honositas mas kerdes. Fontos tartozasat rotta le a Fidesz ezzel a magyar nemzetnek.

conchita wurst 2018.12.13. 13:57:39

@m.t.: A kormanymedia iranyitja a kozbeszedet, es eltereli a figyelmet mas fontos dolgokrol, ezert olvasok mast. Es tulsagosan szajbaragos.

Ettol meg igaz, hogy Orban Europa leghitelesebb politikusa, nem olyan mint a lipsik, akik 2 hetente mast hazudnak.

conchita wurst 2018.12.13. 14:13:32

"A liberálisok előhúzták a mellényzsebükben lapuló jolly jokert, megírták, hogy a párizsi tüntetéseket maga Putyin szervezi.
A párizsi nemzetbiztonság azt állítja, hogy az oroszok befolyásolják a sárgamellényes tüntetéseket. Macron ebben a kérdésben semmiképp sem kezdő, hiszen már a kampányban is azt állította, hogy Putyin személyesen avatkozik be a választásokba."

pioneer2016 2018.12.13. 14:37:48

@conchita wurst: "50 szavazo meg az ellenzeknek sem lenne tetel, nemhogy Orbannak"

Neked ennyit vallottak be? Akkor Orbán Neked is hazudik.

neszóljszámnemfájfejem 2018.12.13. 15:29:30

@maxval balcán bircaman: Például azért maga fogyatékos, mert nem lehet a családjával....

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.12.13. 15:31:19

@neszóljszámnemfájfejem:

Aki nem lehet a családjával, az rabszolga?

Ezek szerint szinte mindenki rabszolga, mivel kevés ember dolgozik a családjával egy helyen...

Minden ballib bérretteg 2018.12.13. 15:45:04

Ha az ember választhatja a túlórát, akkor az nem rabszolgaság.

Márpedig olyan picai helyzetben, ekkora munkaerőhiánynál mindenki maga választhat hogy hol dolgozik és mennyit.

Azaz jelenleg a dolgozók érdeke, hogy többet dolgozhasssanak ha akarnak.
Az elkúrók alatt, mikor kétszámjegyű volt a munkanélküliség, akkor persze ilyen törvények a munkáltató érdekeit szolgálják.
De most, és itt, nem.

conchita wurst 2018.12.13. 16:12:16

Gyurcsány Ferenc – akkor még ifjúsági és sportminiszter – mosonmagyaróvári, Motim nevű gyárában negyven órára emelték a heti harminchat órás munkaidőt. Nem a túlórák lehetséges emeléséről volt tehát szó, hanem a kötelező munkaidőéről.

A menedzsment – valószínűleg a munkásbarát szocialista tulajdonos véleményét tükröző – érvelése az volt, hogy ezt meg lehet tenni. A munkaidő csökkentése korábban indokolt volt, mivel olyan technológiával működött a gyár, ami egészségkárosító volt. De most már minden oké, alpesi levegőt szívnak be a melósok.

A sajtó lerohant, de a hallgatás falába ütközött.

A Vegyipari Dolgozók Szakszervezeti Szövetsége pedig az Országos Munkaügyi és Munkavédelmi Főfelügyelethez (OMMF) fordult, amelynek határozata kimondta, hogy a Motim veszélyes üzemnek minősül, így indokolt a csökkentett munkaidő. A határozat háromszázezer forint bírságra kötelezte a vállalkozást. A Motim pert indított a határozat ellen, amelyet elveszített. A Győri Munkaügyi Bíróság, később pedig a Legfelsőbb Bíróság is helybenhagyta az elsőfokú ítéletet. Ezután az OMMF Győr-Moson-Sopron Megyei Igazgatósága utóellenőrzést tartott a cégnél. Megállapították, hogy a munkaügyi bíróság döntése ellenére továbbra is negyven órában dolgoztatnak. Ezúttal nem a társaságra, hanem annak vezérigazgatójára szabták ki a legmagasabb, százezer forintos végrehajtási bírságot. A főfelügyelet határidőt adott a cégnek, hogy állítsák vissza a törvényes foglalkoztatást. A határidő lejárta után összesen még kétszer tartottak utó­el­len­őrzést, minden alkalommal 100-100 ezer forint végrehajtási bírságot szabtak ki a társaságok ügyvezetőire.

Ez a történet jól mutatja, milyen vállalkozó és milyen munkásbarát Gyurcsány, aki most a rabszolgatörvény ellen küzd.

ételizésítő 2018.12.13. 16:42:28

@konrada:
A munkahét Magyarországon ma 40 órás. Neked hogy jön ki, hogy 4x40 = 400? Milyen számrendszerben?

ételizésítő 2018.12.13. 16:43:40

@conchita wurst:
Igazad van, akasztófára Orbánnal, Rogánnal, Szíjártóval, Rétvárival, Harrachhal. Meg az össze többi Fidesz-KDNP-s terroristával.

neszóljszámnemfájfejem 2018.12.13. 17:06:03

@maxval balcán bircaman: "Ember" látom szövegértelmezési fogyatékosságai is vannak...olvastassa és mondassa fel már valakivel a környezetéből....
süti beállítások módosítása