Madárijesztők - avagy tiltassuk be a cukorbajt!
2018. október 20. írta: MammyPress Média

Madárijesztők - avagy tiltassuk be a cukorbajt!

Szép volt a naplemente – de most piszok hideg van! Fúj a szél is. Próbálok minél kisebbre kuporodni a padon, magamra tekerve szorosan a kabátot.

Behunyom a szemem. Aludni nem merek, de próbálom elképzelni a tűz melegét, vagy ahogy a forró tea végigfolyik a torkomon, de már nem segít: túl rég volt benne részem. A múltkor hoztak valami teát, nem volt olyan finom, de legalább meleg volt! Már nem jönnek: pénzük sincs, meg félnek, hogy bajuk lehet belőle!

Ebből is baj lehet, mondta a Józsi! Ő bejár valahova, ahol mindig megnézi a híreket! Pontosan tudja, mikor mi történik! Persze neki könnyű: nekem ez csak értelmetlen szövegelés, de ő valaha történész volt. Szép ház, kocsi, család… A felesége lelépett - vitte a házat! A két kezével építette fel a gyerekeknek. Mégis itt kötött ki: tanári fizetésből albérlet és gyerektartás nem ment egyszerre… A legnagyobb baj persze az volt, hogy már nem bírta józanul! Hát most itt van!

Ez a Józsi mesélte, hogy lett valami törvény, ami mostantól megtiltja, hogy itt legyünk! Jó vicc… Tényleg azt hiszik, hogy mi itt akarunk lenni? Hogy ezt mi akartuk???

Persze, én választottam ezt a padot, mert mögötte a bokorban el tudom rejteni azt a kis holmimat! És van itt egy kút is, ahol iható a víz, azt hiszem. Még nem lett tőle bajom… Szóval én választottam ki ezt a helyet, tényleg! Mehetnék a szállóra is, de ott képtelenség megmaradni! Az a bűz… és azok az bogarak…

A Laci bent volt két éjszakát! Hogy ellopták a sálját, az egy dolog – legalább nem énekel annyit talán! De véresre vakarta a lábát, ahol megcsípték a bogarak! A Laci cukros… Azt mondják, a cukrosoknak szép a lába, mert vigyáznak rá – hát az övé igen ronda! Szed néha gyógyszert is, de nem mindig van rá pénze. A sebei valamiért nehezen gyógyulnak. Azt mondják, a cukorbaj miatt, ami veszélyes egy hajléktalannak… Jól elfertőződött, az biztos!

Én nem tudom, mennyi a cukrom, de a teába lehetett volna kicsit több… Persze, ne válogassunk! Örüljünk, hogy teát hoztak, és nem petróleumot, mint amivel a Sanyit lelocsolták a múltkor azok a kölykök! Meg is akarták gyújtani, de végül szerencsére csak a holmija égett meg – igaz, most nincs kabátja!

Nekem még megvan… Még sikerült felkapjam, mikor kiszaladtam az ajtón! Nem is értettem, hogy lehettem ilyen bátor, mert attól féltem, Dénes most tényleg meg fog ölni! Talán azért is fogtam meg a kabátot, hogy védjem magam vele! Nem tudom, nem gondolkodtam… Nem ez volt az első, hogy menekülni kellett, de most valahogy nagyon elszabadultak az indulatok! Már a múltkor is, de akkor csak a bordám törte el… Előtte a karomat, és az orvos fel akarta jelenteni. Ebből lett a baj… Megfogadtam én, hogy többet nem megyek vissza, de megígérte, hogy soha többet nem fog bántani! Szeret ő engem, csak hát ideges lett az orvosra! Nem volt máshova mennem… Most, hogy a Józsi mondta ezt a börtön dolgot, talán megint vissza kéne menni hozzá! Ha nem issza el egyből a pénzét, akkor ott legalább nincs ilyen hideg!

Vagy maradok… Nem tudom, milyen lehet a börtön, de biztos rosszabb, mint a szálló! Bár a Mari azt mondta, hogy nem, sőt! Tisztább, és adnak melegételt is – de én nem hiszek neki! A Józsi viszont azt is mondta, hogy ha elítélnek, többet nem lesz erkölcsöm, és akkor biztos nem vesznek fel sehova, ahol van bentlakás!

A Gizi nénit már elvitték… A kutyáját bedobták az egyik menhelyre, de nem tudtam felírni, hogy hova! És azt hiszem, csak három napig tartják, aztán elaltatják, ha nem jelentkezik a gazdája. Nem tudom, igaz-e… Ha felírtam volna, talán elhozhatnám! Szegény Bandi, ő volt a Gizi néni egyetlen társa! Meg egy fénykép, amin a férje volt! Még a házukban készült, karácsonykor. Leégett. Nem volt biztosítás, vagy csak nem fizetett, már nem is emlékszem… De volt még valami tartozás a házon, mikor megtörtént a baj, így nem tudtak hitelt felvenni a rendbehozatalra. A férje felkötötte magát! Neki meg csak az a kép és a Bandi maradt! Tényleg: Gizi nénit vajon hány napig tartják bent? Remélem, őt nem altatják el – szegény Bandinak mégis talán jobb lesz így!

A Sanyi is a bankkal veszett össze, mert a fizetésük a fele lett, a csekkjük meg a duplája. Valami devizás dolog… Kirakták őket! Akkor még mérnök volt, vagy mi, és volt kabátja. Most nincs semmije…

Mindenkinek van saját helye, de néha összejövünk kicsit, hiszen csak mi vagyunk egymásnak. És néha kell, hogy legyen, aki hozzád szól, akivel beszélj, aki egy pillanatra elhiteti veled: ember vagy! Ha nem is olyan, mint a többi ember, akik sietve átnéznek rajtad, vagy undorodva fordulnak el, mintha ez ragályos lenne… Nem, már nem olyan, de azért még egy kicsit ember!

Vissza kéne menni… Ha megöl, akkor legalább vége! Nem tudom, fájni fog-e, és hogy egy hajléktalant    lesz-e, aki eltemet majd, vagy itt kell majd akkor is kísértenem, de az biztos, hogy akkor legalább vége!

Na persze, nem ezt szeretném! Mindig azt terveztem, hogy megpróbálom egyedül… de még nem sikerült! Találni kéne találni egy helyet, ahol jól jönne, hogy jól főzök, meg szeretek takarítani… Cserébe kaphatnék enni, meg egy ágyat… Azt mondják, van, akinek ez már sikerült! De kéne pár nap nyugalom, na meg egy jó alvás, és egy fürdő sem ártana! Aludni… Most nem lehet, mert a rendőrt kell lesni, nehogy bevigyen, mert akkor vége – egy börtöntöltelék biztosan nem kell senkinek!

Igaz, a hajléktalan sem…

Azt mondják: tilos léteznem! Tényleg nem nagyon van más lehetőség: vissza kéne menni! De mit csinál majd a Józsi, na meg a Sanyi, kabát nélkül?

Megtiltották a létezésünket… Néha érzem is, hogy jó lenne nemlétezni! Mindegy, jöjjön, aminek jönnie kell: sokkal rosszabb nem lehet! Még jó, hogy nem a cukorbajt tiltották meg – szegény Lacinak így is lehet, hogy oda a lába…

Állítólag a dohányzást is betiltják, hamarosan…

Szerencse, hogy az én Dénesem nincs veszélybe – igaz, iszik, de azt szabad, és az se tilos, hogy olyankor eljár a keze! Neki van hajléka, de ha betiltanák és a cukra mégis magas lenne, és ezért börtönbe kerülne – akkor végre lenne hol újrakezdenem!

A bejegyzés trackback címe:

https://mammypress.blog.hu/api/trackback/id/tr3314312583

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kvadrillio 2018.10.20. 22:27:31

JAHHH....ORBÁN MÁR ANNYI EMBERT MEGÖT EBBEN Z ORSZÁGBAN, HOGY EGY PÁR HAJLÉKTALAN HALÁLA MÁR FEL SEM TŰNIK.

A TÖMEGGYILKOSOK ORGAZ MUSA EZ, SEMMI MÁS.

kvadrillio 2018.10.20. 22:28:53

KAHHH MÉÉÉÉÉG....ORBÁN ÍGY AKAR VALAKIKNEK HELYET CSINÁLNI EBBEN AZ ORSZÁGBAN. N E M ...F O G ... M E N N I !!!!!!!!!

Vasgepárd 2018.10.20. 22:43:06

Rendkívül unalmas és tehetségtelen, erőltetett próbálkozás. Legalább, öh, "művészi értéke" volna vagy valami, de még legörgetni is túl soká tart.
Én a magam részéről egyébként nagyon örülök, hogy azt a sok ótvar, alkesz, nyavalyákat terjesztő, agresszív, össze-vissza szart csövest végre elzavarják a francba az utcáról. Teljesen más így végigmenni egy aluljárón. Már csak az kéne, hogy a közveszélyes őrülteket is bezárják, ahelyett hogy a Lipótot zárták be. De mivel azok jó része is csövel, talán így ez is megoldódik.
Gondolom, nem értesz velem egyet, mi, jóbarát? Én vagyok az érzéketlen, gonosz, fujfuj fideszbirka, mi? Nos hát, nem is kell, szerencsére eljutottunk már oda, hogy a kutyát nem érdekli a véleményetek, se az artikulátlanul óbégató mocskos csöveseiteké.
De azért remélem, arról a pécsi pszichológushallgató lányról is próbáltál valami szívszaggatót írni, akit pár éve hazafelé menet megfojtott és megerőszakolt egy kiskedvenced. Akik persze egytől egyik volt mérnökök, lecsúszott tanárok, sőt agysebészek...

erkölcsi hulla 2018.10.20. 23:27:37

@Vasgepárd: Viszont senki sem mondta hogy az összes mèrnök ès agysebèsz, ne mosd össze a migránssozással. Egyèbkènt egy magát szakmunkásnak hazudó ukrán segèdmunkás jobban keres most mint egy mèrnök.

élhetetlen 2018.10.21. 01:25:38

@Vasgepárd: „Én a magam részéről egyébként nagyon örülök, hogy azt a sok ótvar, alkesz, nyavalyákat terjesztő, agresszív, össze-vissza szart csövest végre elzavarják a francba az utcáról.”. Csak az a baj, hogy a fancba zavarták el őket, nem normális befogadó helyekre. Két alapvető réteg van, az egyiknek egy munkásszálló minőségű lyuk kéne, ahova „hazamehet”, amit zárhat, ahol megfürödhet, ott hagyhatja a cuccát, akkor akár közmunkára, vagy munkára is jelentkezhet, mert ez, hátán a batyuval nem megy. A másik, a már károsodott réteget kezelni kéne, de ez sem megoldott. A börtön egyik rétegen sem segít. Nincsen más baj, csak felültől kezdték az építkezést. A tető (a törvény) megvan, de se alap, se falak, de nem gond, majd a rendőrség, bíróság tartja a levegőben a tetőt. És ne mond, hogy a két ágyas lyukakra nincs pénz, mert szerintem, ha egy évnyi TAO-t átirányítanának erre, abból már sok lyuk lehetne, és a fenntartásuk sem lenne drágább, mint a börtönöké. Így kellett volna kezdeni, nem a büntető törvénnyel. A betegeket meg kezelni kéne. Az hogy az előző kormány bezárta az OPNIt 10 éve, az nem mentség a mostaninak arra, hogy elmeroggyantak tömegei vannak az utcán, (nem csak a hajléktalanok), és öregasszonyokkat lökdösnek a villamos alá. Azt értem, hogy senkinek a véleménye nem érdekel, ettől még leírtam legfeljebb nem olvasod el.

Utó Pista 2018.10.21. 05:14:31

"Felesége lelépett, vitte a házat."

Persze, ez ilyen egyszerű.

nyerafidesz 2018.10.21. 06:04:17

Nincs helye az utcán a büdös, mocskos, odahugyozó, odaszaró életmódnak.
Nem a szél fújta őket oda. Hagyjuk ezt a képmutató dumát, hogy " rajtuk kívül álló okok miatt", stb.
Amíg nem beszélünk őszintén a problémáról, nem is lesz megoldás.

Vajk a Vitéz Várjobbágy 2018.10.21. 06:18:47

@élhetetlen: "A börtön egyik rétegen sem segít." Olyan sokat nem is ront, csak éppen drága. Az egész ügyre azonban nagyon jellemző, hogy a hajléktalanok pontosan azért rühellnek bemenni a a szállóra, mert ott van a többi hajléktalan, akik ugye többségében olyan emberek, amilyenek.

morph on deer 2018.10.21. 07:16:49

@nyerafidesz:
“Amíg nem beszélünk őszintén a problémáról, nem is lesz megoldás.”

Beszéljünk!
Az a probléma, hogy egy érzéketlen és fideszeshez illően sötétagyú fasz vagy.

Ez nem megoldása a hajléktalanság problémájának, ez csak egy nagy büdös hazugság: ha nem látjuk, akkor nincs!

Kettővel feljebb ‘élhetetlen’ elég pontosan leírta, hogy honnan és hogyan kellett volna megközelíteni a kérdést, de hiába nem nehéz rájönni, ha cseppet gondolkozik valaki, ha a döntéshozó maga is egy érzéketlen bunkó, aki nem ismer más módszert, csak a büntetést.

Az sem gond, ha a megbüntetettek nem követtek el más bűnt, mint hogy léteznek, ez máris elég arra, hogy bilincsben vigyék el őket...

Azt gondolom te sem tudod, hogy az agresszív viselkedés és az idegrendszeri problémák egy része, - pl depresszió, - komoly összefüggésben áll a táplálkozással, egészen pontosan a vitaminhiánnyal. Olvass utána, hogy pl a B12 és a D vitamin hiánya mit tesz az idegrendszer működésével, aztán lehet tovább merengeni, hogy mitől agresszív egy hajléktalan..!
(Ez egyébként a lakással rendelkezőkre is igaz, csak szólok.)

Ez a törvény nem a megoldás, ez csak a problémák “szőnyeg alá söorése”, mégpedig egy ritka embertelen módon!

Már megint sikerült megmutatni a világnak, hogy igen is, egy sötét balkáni gondolkodású félázsiai bagázs vagyunk, aki merő tévedésből lakik Európában, mert semmi keresnivalója ilyen barbároknak a civilizált emberek között...
Akik még a saját nemzetük tagjairól sem képesek gondoskodni, de siránkoznak, hogy egyre kevesebben vannak!

Mennyire sötétnek kell már ehhez lenni, de tényleg..!

hordalek 2018.10.21. 07:43:26

@morph on deer: Barátom. Miért nem tudsz egyetlen kommentet sem elküldeni anélkül, hogy okádék módon ne személyeskedj, és ne mocskolódj. Ha ezt más csinálja, akkor ő egy fideszgecibérenctroll, de ha te, akkor az a helyén való? Úgyse tudsz senkit meggyőzni, főleg ilyen beszéddel nem. Csak erősíted az ellenszenvet bennük. Sanyarú életed lehet, nagyon kevés baráttal és sikerélménnyel, ha így beszélsz és viselkedsz másokkal mondjuk a BKV-n, mint ahogy itt kommentelsz.

Crip Lee 2018.10.21. 07:57:38

Szegyen hogy pont a legelesettebbekkel szivoznak es kriminalizalkak oket. Gyalazat!

2018.10.21. 07:58:32

@Vasgepárd:

" Nos hát, nem is kell, szerencsére eljutottunk már oda, hogy a kutyát nem érdekli a véleményetek, se az artikulátlanul óbégató mocskos csöveseiteké."

Dettó. Te ritka egy gyökér vagy. Jó neked, hogy nem ismerlek személyesen, mert tutira leköpnélek gyíkarc.

És leszarom a véleményed.

Zsuzsi25 2018.10.21. 08:04:43

@Utó Pista: Meg kellett voéna becsulni az asszonyt!

Zsuzsi25 2018.10.21. 08:07:02

@nyerafidesz: Ugyan, nem vagyok fideszes, de nagyon örültem ennek a törvénynek! Koszosak, mocskosak, büdösek, és közesgészségügyi szempontbol is veszélyesek. Lusták!!!
Aki most nem talál munkát, az annyit is ér!

2018.10.21. 08:07:30

@hordalek:

Bár nem én lettem megszólítva, de annyit azért hozzátennék, hogy bizony néha elfogy a türelem, amikor bármilyen témában egy értelmes és konstruktív véleményre csak a "migráncs simogató, stopsoros, libsi," a válasz.
Nem véletlen, hogy az én fentebb lévő hozzászólásom is drasztikusan lett fogalmazva. Ekkora paraszt másképp nem is érti, hogy mit mondasz neki, mert egyszerű, mint a faék.

Bizonyos, hogy néha Nálad is elszakad a cérna és lehet, hogy Te disztingváltabb vagy, de a végeredmény ugyanaz.

Olyan ez, mint a jó diplomata.
Úgy küld el melegebb éghajlatra ( vulgárisan: a retkes picsába), hogy még örömmel is mész oda.

Ennyi.

Zsuzsi25 2018.10.21. 08:17:54

A cikkröl:
Nem tehetnek rola??????
Egytöl-egyig, mindenhol kiderül, hogy ök baszták el.
- Deviza hitel: ahhoz, hogy valakit kitegyenek, kurva sokáig kell nem fizetni. Nekünk is volt, kifizettük, hosszabitással.
- Leégett a ház: Nem volt biztositás??? :D ne szorakozzunk már. Ki az a hülye, aki jelenleg anélkül van? Vagy nem fizeti??? Gratulálok. Ismét kiderült, hogy ö baszta el.
- Nem talál munkát sehol: Na ne röhögtes ember! Mint volt HR es: Mi, már 10 évvel ezelött éreztük, h baj lesz. Akkor is kongtak az ürességtöl a gyárak, és ez nára csak rosszabb lett. Csak hát bsznak elmenni dolgozni, mert vinnyogni könnyebb, hogy "a rendszer áldozata vagyok"'-A rendszerrel nincs baj, csak ha nem dolgozol éhen halsz. (Ez jol van igy)
- Én is cukros vagyok! (Nem vagyok tulsolyos) csodák-csodája, dolgozom, és folyamatosan tanulok/képzem magam, hogy alkalmazkodni tudjak a változásokhoz
De sirni kömnyebb, mást hibáztatni könnyebb, mint tenni azért, hogy jobb legyen!

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2018.10.21. 08:21:00

@Látens Inszinuáció: így van.
A fideszesek mind hülyék. Bezzeg a DK/Jobbik/MszmP szavazók azok nem.
Azok felsőbbrendű, tévedhetetlen, nagytudású, bölcs mindentudók.
Akik naponta befogadnak egy hajléktalant. (Ja, azt azért nem...)

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.10.21. 08:26:23

A ballibek tombolnak, hogy 30 év után végre megindult a hajléktalankérdés megoldása. Ennyi az egész.

Sir Galahad 2018.10.21. 08:42:52

A borzalmasan hosszú és feleslegesen terjengős írás szerzőjének egyetlen dologban igaza van: a hajléktalanszállókon többnyire rosszak a körülmények. Minden ágy mellé kéne egy zárható kis szekrény, ahová mindenki beteheti a személyes holmijait, és nagyobb figyelmet kellene fordítani a tisztaságra. Ez nem is kerülne sokba. Érdekes módon azonban a hajléktalanpártiak ezt nem szokták követelni, helyette inkább azt szeretnék, hogy vagy lakhassanak továbbra is az utcán, vagy vegyen nekik lakást az állam. Vajon miért?

röf 2018.10.21. 09:01:25

Teljesen mindegy.
Ha a Fityesz azt találta volna ki, hogy minden hajléktalannak kötelező az aluljárókban lakni, akkor azért menne az óbégatás.
Ez fogáskeresés a kormányon, semmi több.
A picsogók mennyit utaltak eddig a Máltai- vagy a Karitász szolgálatnak?
Ja..... értem.

MammyPress Média 2018.10.21. 09:03:05

Ha az ember elmegy egy állásinterjúra - ahova előzőleg elküldte az önéletrajzát - akkor igyekszik rendezetten, megnyerően “tálalni” magát... Próbálja ki ezt úgy, hogy elötte az utcán töltesz néhány napot!
De tegyük fel, sikerül, felveszik valami aljamunkára! Hány napot bír ki elfogadható minőségű munkát végezve úgy, hogy közben nem eszik rendesen, ellenben az utcán alszik?!?

Nem mondom, hogy mostantól hiányozni fognak, ha végigmegyek egy aluljárón... de az a baj, hogy nem csak én nem látom majd őket, hanem azok sem, akik eddig - tünetileg - segíteni próbáltak nekik! A rendőri intézkedések hatására sokan eltűntek a megszokott helyükről, de a hajléktalanszállókon nem regisztráltak ugrásszerű létszámnövekedest! Elbújtak...
Nem látjuk, tehát nincs!

És egyben nincs tea, gyógyszer, takaró, és mindaz a segítség, ami egy holnaphoz kevés, de legalább ma életet mentett! Már ha ezt életnek nevezzük...

MammyPress Média 2018.10.21. 09:18:38

@Sir Galahad: Lehet, talán nem én leszek a következő irodalmi Nobel díj várományosa - de nincsenek is ilyen ambicióim!
Én csak ember szeretnék maradni! És ennek okán ragaszkodnék ahhoz a tényhez, hogy aki egy anyától születve érkezett erre a világra, az ember! Aki lehet, követ el számtalan hibát, de ettől még ember! És amíg ezt a jogot nem vitatja el mástól, addig neki is jár ennyi!

Zsuzsi25 2018.10.21. 09:21:28

@MammyPress Média: Akkor fognám magam, és bemennék a hajléktalanszállora. Akármilyenek is a körülmények. Megint a kifogások arra, hogy miért nem dolgoznak......az nagyon megy

Petra033 2018.10.21. 09:24:41

Az esetek 99%-ban nem ez az igazság.
Itt elhitetik a néppel, hogy a szállók elviselhetetlen helyek, ez nem igaz, van ilyen is, meg olyan is.
Valamint elhitetik azt is, hogy ezek az emberek nem akarnak az utcán élni, pedig igenis akarnak.
Dolgoztam majd egy évig hajléktalanokkal (pszichológusként) de az ember nem bírja 0,01%-os eredményesség mellett. (nem én számaim, hanem általános).
Szállóra nem lehet bevinni, de nem a bogarak miatt, hanem mert ott tilos az alkohol, de elvonóról meg lelép.
Ha munkásszállón szerzel nekik szállást akkor 2 nap után onnan is lelép, ha kivakarod és munkát szerzel neki, akkor csak egyszer megy oda (ha egyáltalán.)
A legtöbben nyiltan megmondják, hogy a munka nem nekik való, mert minden nap ugyanazt csinálni az unalmas. A családdal/gyerekkel nem lehet őket motiválni,
A hajléktalanságuk szinte 100%-ban nem úgy kezdődik, hogy kirugták, elvált, becsapták, hanem: ALKOHOLISTA, és majd ezért kirugják, elválnak tőle, becsapják...stb. (Aki másért kerül az utcára az általában fél-egy év alatt "visszatér" a rendezett életbe, hála Istennek munka van elég)
Márpedig alkoholizmust "gyógyitani" csak 2 módon lehet: erőszakkal, amikor elzárom az alkoholtól hátralévő életére, vagy ő nagyon akarja valamiért.
Tehát az az említett 0,01% aki visszatért a hajléktalanságból, azt vagy évekre bezárták valamiért és kitisztult annyira, hogy újra akarja kezdeni az életét, rá volt "kényszerítve" a börtönben a terápiára, és szabadulása után még kezdhet új életet, vagy még nem régen került az utcára és ő maga akar onnan elkerülni.
Tehát az egyetlen "terápia" a bezárás lenne, de azt ugye nem lehet emberi jogok meg hasonló helytelenül alkalmazott jogok miatt, tehát hagyjuk ezeket az embereket vegetálni, mert ugye van neki döntési joga, ha így akar élni, akkor nem lehet megakadályozni.....ez rendben is lenne, de akkor ne akarjuk bemagyarázni a népnek, hogy törvényi/állami "gonoszság miatt vannak az utcán, hanem próbáljuk elfogadni, hogy ezt ők akarják így és legalább utcán létezésüket keretek közé szorítani

$pi$ 2018.10.21. 09:36:43

@Petra033: "hanem próbáljuk elfogadni, hogy ezt ők akarják így"

Szerintem sokkal szerencsésebb lenne elfogadni, hogy egy idült alkoholista nem képes az akaratát kifejezni. Gyámság alá kellene helyezni őket és életük végéig elzárni őket az alkoholtól.

Csinálni bentlakásos alkohol mentes lakhelyeket, aztán ahogy nőnek mellé boltot, sportpályát, autószerelőt. Kinőne egy-egy városka, ahol tilos lenne az alkohol és ahol ezt hatékonyen ellenőrizni is tudják.

Persze nem lehet, mert joguk van, mindenkinek joga van inni. Sajnos.

Utó Pista 2018.10.21. 09:39:02

@morph on deer: Most öltözz fel, menj le valamelyik aluljáróba és fogadj egyet örökbe!
Én a hangyára szavazok és nem a tücsökre.

Boar. 2018.10.21. 10:06:29

@Vasgepárd: Számomra pedig az fog örömet okozni amikor lehugyozom a fejfádat te féreg...

Boar. 2018.10.21. 10:08:16

@Zsuzsi25: "Akkor fognám magam, és bemennék a hajléktalanszállora. "
Jogos...a bordélyházhoz túl ronda vagy...minden máshoz meg túl ostoba...

Exploiter 2018.10.21. 10:09:19

@MammyPress Média:

Pont ez az. A továbblépéshez kevés, a vegetáláshoz elég.
Ugyanaz, mint Afrika, meg a segélyszállítmányok: a kirakat-humanizmus konzerválja a szenvedést és a probléma sokszorozódását.

Lehetne többet tenni azért, hogy aki akar, az visszakapaszkodhatjon, igen, ez egy jó cél és a kormány szánhatna rá több pénzt. Aki nem akar már, az meg csináljon, amit akar, felnőtt ember, különösebben nem érdekel - és az sem érdekel, ha ezt többé nem tudja a normális emberek között tenni az aluljárókban és a kapualjakban.

Sok embert ismerek, aki sajnálja őket - de olyat nem sokat, aki azt sajnálná, hogy nem kell őket átlépegetni az utcán.

Boar. 2018.10.21. 10:10:41

@maxval balcán bircaman: "Megoldás"?
Ja, kb. mint hitler "végső megoldás"-a.
Te birka, a kurva anyádat, miért nem tudsz már megdögleni? Tényleg csak akkor hallgatsz el ha valaki kitekeri a retkes nyakadat? Jelentkező lenne bőven.

Nagykörúton túli magyar 2018.10.21. 10:13:11

@MammyPress Média:
"Ha az ember elmegy egy állásinterjúra - ahova előzőleg elküldte az önéletrajzát - akkor igyekszik rendezetten, megnyerően “tálalni” magát... Próbálja ki ezt úgy, hogy elötte az utcán töltesz néhány napot!"
Éppen ez az, hogy nem az utcán tölti ezt a néhány napot, ahogy azt a liberálisok szeretnék, hanem úgy, ahogy a magyarok, rendezett, civilizált körülmények között.

"De tegyük fel, sikerül, felveszik valami aljamunkára! Hány napot bír ki elfogadható minőségű munkát végezve úgy, hogy közben nem eszik rendesen, ellenben az utcán alszik?!?"
Nem alszik az utcán... Megint arról beszélsz, amit szeretnétek, hogy az utcán aludjanak. Nem tudom, hogy tudtok mindig erre visszakanyarodni. Ti tényleg ezt tennétek embertársaitokkal, hagynátok, hogy ott fagyjanak meg, és ti ezt nézhessétek? Talán még szelfiznétek is vele, ugye? Youtube-ra is felraknátok még aznap?
Egy kis emberséget szorítsatok már magatokba libbantak! Egy kicsit legalább!

Nagykörúton túli magyar 2018.10.21. 10:26:07

@Boar.:
"Te birka, a kurva anyádat, miért nem tudsz már megdögleni? Tényleg csak akkor hallgatsz el ha valaki kitekeri a retkes nyakadat? Jelentkező lenne bőven."

Na, ma reggel is megtapasztaltuk a libbant intelligencia felsőfokát, köszönjük!

Jól érzékelhető a családi vérvonal:
Dédapa - Lenin-fiú
Nagyapa - ÁVÓ
Apuka - III/III
Ilyen múlttal miért is várnánk el, hogy mások legyenek a libsik???

Boar. 2018.10.21. 10:31:44

@Szél Bernadett börtönben van már?: Az is csoda, hogy el tudtad olvasni te féreg... Vagy megkérted a szomszéd kissrácot?
Eriggy, szopd le a birkát, legyetek haverok...

MammyPress Média 2018.10.21. 10:38:15

@Szél Bernadett börtönben van már?: Tehát aki mégis ott van, az ezt akarta... értem!
Erre nem jöttem rá...

Ahogy arra sem, hogy a magyarok rendezett, civil körülményei köszönnének vissza egy hajléktalanszállón... Láttál már ilyen helyet közelről?

Egyébként: hógolyóztál már kesztyű nélkül? Van az a csípős-viszkető érzés, amikor a szervezeted jelzi, hogy most már elég legyen... és utána igen kellemetlen tud lenni... akar csontig hatol a fájdalom! Szerinted ezt van ember, aki önként akarja, lehetőleg nem csak a kezére?
Tudom, a nyári záporban néha jó megmártózni, romantikus is olyankor sétálni - de szerinted ennek éjjel 3-kor, 12 fokban - alvás helyett - is megvan a romantikája?

Szerinted ez valami poén? Azért mennek az utcára, mert lusták máshova menni? Ez a döntésük, csak hogy beintsenek a rendszernek? Szerinted ez valami politikai irányultságot feltételez? A Fideszesek bölcsen feltalálják, a libsik meg az aluljárókban sajnáltatják magukat?

Exploiter 2018.10.21. 10:44:18

@MammyPress Média:

Azt speciel még mindig nem értem, hogy egy mocskos hajléktalanszálló, ahol kirabolják az embert, miért rosszabb, mint egy mocskos aluljáró, ahol szintén kirabolják az embert.
Főleg, hogy az utóbbihoz nem jár ágy, fűtés, meg valami minimális kaja.

MammyPress Média 2018.10.21. 10:53:04

@Exploiter: Nem jobb... de az utcán legalább egymásnak emberek! Ott bent intézményesítetten válnak senkikké!
Fentebb láthatod Petra hozzászólását - neki ez volt a munkája. Csak az nem derült ki belőle, hogy alapvetően emberekkel dolgozott volna!

Petra033 2018.10.21. 10:53:36

@MammyPress Média: Sajnos tényleg akarják.
Ha megnézed pl Németországot, ahol a munkanélkülieknek JÁR a szociális lakás, jár a 400 euro szociális segély (amin felül fizetik a lakásbérletet, rezsit), tehát Németországban ma 250-400 ezer közé teszik a nem bevándorló hajléktalanokat. (ebből 12 ezer hajléktalan fiatalkorú, akik megléptek vagy otthonról, vagy valamilyen állami gondoskodó szervezettől.)
Ezeknek az embereknek a nagy része még fel is veszi a 400 euróját, de a lakást már nem veszi át, egy része még a 400 eurót is bennhagyja a rendszerben, mert "nem akar a hivatalban órákig ücsörögni".
Csak azt szeretném megértetni - amit nekem is nagyon nehéz volt elfogadni - , hogy igenis ezt akarják. illetve semmi mást nem akarnak és ez marad. Én azért is hagytam abba a kisegítő munkát ezen a területen, mert semmi értelmét nem láttam

Boar. 2018.10.21. 11:09:08

@Petra033: Saját kudarcodat akarod azoknak a nyakába varrni, akiken nem voltál képes segíteni.

zsenyeg 2018.10.21. 11:11:46

@Petra033:
Végre egy értelmes ember, egy értelmes hózzászólás.

Ha tényleg Petra a neved és 33 éves vagy szívesen megismerkednék veled, mert az okos nőket szeretem. Én Zsolt vagyok, 41 éves és hosszú távú kapcsolat céljából ismerkednék :-)

Na de komolyra fordítva a szót: ha valaki tenni akar valakiért akkor tegyen és ne ilyen blogszarokat írogasson. A kedves blogíró válasszon ki egy-két hajléktalant mondjuk találomra, vigye haza őket, biztosítson nekik normális életkörülményeket, jelentse be esetleg őket állandó lakcímre, és meglátjuk mi lesz. Tippem van a végkifejletre, de adjunk egy esélyt a kísérletnek.

Ha mindezen már túl van a kedves blogíró, amit erősen kétlek, akkor elnézést a hozzászólásért, és legmélyebb tiszteletem.

Mielőtt bárki beírná, hogy én miért nem teszem ugyanezt, kérem görgessen fel Petra003 hozzászólásához, és olvassa végig, és most másodjára próbálja értelmezni is az ott leírtakat. Én az ott leírtakkal értek egyet, ezért nem teszek semmit,

Zsuzsi25 2018.10.21. 11:17:33

@Boar.: miért? Mert leirom az igazat te szerencsétlen hülye! A hajléktalanok kurva nagy része teljesen alkalmatéan bármire, a maradék, meg kifogásokat keres kb mindenre

MammyPress Média 2018.10.21. 11:21:50

@zsenyeg: Nem, momentán nincs itthon befogadott hajlektalan, de van, akinek hozzájárultam ahhoz, hogy legyen holnapja, és van, akinek a jelenébe sikerült belecsempésznem egy kis életet...

Nem mellékesen: felálltam onnan, ahonnan keveseknek sikerült! Így nem csak azt tudom, hogy fel lehet, hanem azt is, hogy mi kell hozzá! Nem, a börtön nem szerepel a listán...

Mellesleg egy apróság: nem te vagy az első, aki mejegyzi, hogy “vigyek haza néhányat” (mintha kavicsokról lenne szó). Sőt, ez volt a válasz migráns-kérdésben is, de cigányság kapcsán is, és még lenne pár téma.
Érdekes: az ezekre a témákra kiosztott uniós pénzforrásokat senki nem mondta, hogy hozzam haza melléjük... Pedig van, és részesül is benne az ország. Na jó, egy része. Oké, talán nem azok, akiknek kellene... Akikre kitalálták... Persze, lehet, hogy börtönépítésre is jut belőle!

Nagykörúton túli magyar 2018.10.21. 11:25:39

@Boar.:
"Eriggy, szopd le a birkát, legyetek haverok... "

Jó, jó, elég volt egyszer megcsillantani intellektusod, látjuk, hogy nem tudsz feljebb emelkedni erről a szintről, bár ezt eddig se reméltük.

Boar. 2018.10.21. 11:29:11

@zsenyeg: Minden gyökér ezzel jön, hogy "vigyél haza egyet".
A kurva anyádat...
Nem bazdmeg, nem az a megoldás, hogy mindenki vigyen haza egyet, engedje be a privát zónájába.
Veled ellentétben mi adót fizetünk, nem keveset. Horribile dictu még a hajléktalanok nagy része is fizetett adót, járulékot valamikor. Ezt a pénzt az állam elkölti látszatberuházásokra és hülyeségekre, ellopatja a haverokkal ahelyett, hogy az emberekre fordítaná. Az a hajléktalan is ember. Nem kell szeretni. Kurvasokan vannak ebben az országban akiket nem szeretünk. Nem kell megérteni sem őket hacsak nem az a munkád amiben Petra lieblinged kudarcot vallott. De ettől függetlenül embernek, nem csupán statisztikai adatok, arctalan lények akikkel tárgyként kell bánni.
Nem akarnak a szállóra menni? Nem. Nem bíznak senkiben mert mindenki beléjük rúgott. Mert úgy kerültek az utcára, hogy az elkövetett hibáikra az állam, a hivatalok rájátszottak ahelyett, hogy segítették volna őket. És erre jönnek az ilyen "Zsuzsi25" féle ostoba szukák az "annyit is ér" dumájukkal. És ha annyit ér? Akkor már bele lehet törölni a lábunkat, akarata ellenére be lehet kényszeríteni bárhová?
A felcsúti hájas patkány és bandája állandóan ellenségképet gyárt, amíg az ostoba szavazóik "harcolnak" addig nem veszik észre, hogy csúszik le egyre jobban az ország. Kerestek hát egy olyan réteget akik ellen nyugodtan "harcolhatnak" mert nyomorultak nem tudnak visszaütni. Ez, az elesettek, a földön fekvők rugdalása a legundorítóbb, legmocskosabb dolog. És akkor a bérnyaloncok nekilátnak megmagyarázni ezt is...
Gratulálok.
Ha majd a tesco parkolóban odajössz kunyerálni, neked is adok egy kiflit meg egy banánt. Pénzt nem, mert elinnád.

Zsuzsi25 2018.10.21. 11:29:28

@Petra033: Nincs hát! Szocped szakot végeztem, majd HR mesterképzést, de áttértem a közgáz,ra, mert ennek rohadtul semmi értelme. Az egész szoc elláto rendszernek semmi értelme. Nagyon megbántam, h elsöre ezt a szakmát választottam. Én azt hittem elesett embereknek kell majd segitenem. Hát kurvára nem. Kifogás kifogás hátán. Föleg hajléktalan ell.ben Cs.s-ben éreztem egyedül ugy, hogy a rászorulok megérdemlik (és el is fogadják a segitséget) de ott sem mindenki, és sajnos azokkal is kellett foglalkozni, akikkel semmi értelme. A férjem késöbb nem engedte/akarta, mert szo ami szo, veszélyes is volt a sok pszichopata miatta. (És meg sem fizetik, pedog Cs.S-ben tényleg voltak olyanok, akik megérdenelték a segitséget)

Petra033 2018.10.21. 11:30:33

@Boar.: nem éltem meg kudarcnak, értelmetlennek találtam. Mint kb mindenki aki ilyen helyen dolgozik. Nem tehetsz mást, mint ellátsz. Fixálod az állapotot.
Azt már tudjuk, hogy pozitiv hozzáállással és segíteni akarással nem változtatsz semmit, hát most ki lesz próbálva a negatív hozzáállás....szerintem ez se fog változtatni semmit, hiszen nem tudsz olyan országot mondani ahol nincsenek tartósan utcán élők, se a "mindent kínáló", észak-európai országokban, se az ilyen életformát büntetőkben.

@zsenyeg
....voltam 33 tizennyolc éve :), de sok szerencsét :)
valóban az a helyzet, hogy ha megvizsgáljuk a nagyjából működő országokat, kb ugyanolyan számokat találunk.
x% társadalmon kívül élő,
x% extrém ideologiát valló
x% valamilyen szempontból kimelkedő és
x% mindenre bólogató...stb
és ezek a százalékok kb állandóak, teljesen függetlenül a politikai berendezkedéstől, gazdasági helyzettől, szociális hálótól...
Én úgy gondolom, hogy ezt egyszerűen el kell fogadni és nem megpróbálni embercsoportokat az egyik kategóriából a másikba áttuszkolni mert az nem megy.
Ellátni lehet őket. és csak azokra koncentrálni akik akarnak valamit (maguktól) és ehhez segítséget kérnek.

Boar. 2018.10.21. 11:31:40

@Szél Bernadett börtönben van már?: Nagyjából 1%-át fogtad fel az alapproblémának és te ugatsz intellektusról? Ennyire szarul megy a gazdádnak, hogy csak ilyen írástudatlan, ostoba barmokra futja?
Nem neked való ez a bérkommentelés, rossz fényben tünteted fel a megbízóidat.
Inkább menj, szopd le a birkát, nagyon összeilletek...

Nagykörúton túli magyar 2018.10.21. 11:33:58

@MammyPress Média:
"Láttál már ilyen helyet közelről?"
Épp tegnap is mutatott egyet Gödöllő polgármestere, Gémesi György facebookján. Egyetértek vele abban, hogy egy kollégiumi ellátással bőven egyenlő körülmények vannak. Sőt, amikor én voltam kollégista, örültem volna, ha ilyen helyet kapok. De mint annyiszor mondtam már, az igaz, hogy nem Hilton. De senki nem tiltja a libsiknek, hogy befizessenek ott a hajlékonyaknak pár hónapot. Hajrá! Értelmesebb cselekedett lenne, mint multimilliomos politikusoknak összedobni 150 milliót... Vagy szerinted nem?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.10.21. 11:36:37

@Boar.:

Igen, a problémákat meg kell oldani.

A liberális "megoldás", hogy ismerjük el a hajléktalan kisebbség megfagyáshoz való alkotmányos jogát nem működik.

Boar. 2018.10.21. 11:36:51

@Petra033: "Én úgy gondolom, hogy ezt egyszerűen el kell fogadni "
Nocsak. Ezekszerint mégis volt valami haszna a közöttük eltöltött éveknek.
Igen, el kell fogadni. Vannak reménytelen esetek de ők sem állatok, nem bánhatunk állatként velük(bár az itt fröcsögő nyállal gyűlölködő többség valószínűleg sokkal különbül bánik az állataival).
Másrészt a folyamatot kell észrevenni. Ma az a bűnöző, akinek semmije-senkije nincs. Börtönbe vele! Holnap ki következik?

Nagykörúton túli magyar 2018.10.21. 11:39:18

@Boar.:
"Inkább menj, szopd le a birkát, nagyon összeilletek... "

Nem, nem megy ez neked, akárhogy is erőlködsz. Ez a maximum tőled. El kell fogadnod.
(mondjuk azt díjazom, hogy legalább próbálkozol újra, és újra.)

zsenyeg 2018.10.21. 11:39:21

@Boar.: Na csak hogy finom legyek és nőies: a te retkes kurva anyádat kis köcsög.

Honnan a telebaszott kurva anyádból veszed, hogy én nem fizetek adót, csak hogy a stílusnál maradjunk? Ugyanúgy fizetek adót mint te, nem is keveset.

Ez a baj veled, meg a hozzád hasonlókkal, hogy képtelen vagy normálisan érvelni vitázni, ha valaki a tiédtől eltérő véleményt mer leírni, akkor máris megy a személyeskedés, anyázás.

Petra033 2018.10.21. 11:45:06

@Boar.: soha nem írtam, hogy a mostani eljárás megoldás.
De a másik sem az.
Ezt írtam: " hanem próbáljuk elfogadni, hogy ezt ők akarják így és legalább utcán létezésüket keretek közé szorítani"
Keretek közé szorítani a társadalom érdekében. Amelynek bizonyos helyzetekben védenie kell magát.
Pl ne börtönből indulj ki, hanem, hogy kitiltják a hajléktalanokat a játszóterekről. egyetértessz vele? Hogy a gyereked ne fertőződjön meg hepatitisszel a játszótérpadon? oké, akkor menjünk tovább...Kitiltják őket az áruházakból, nem nyúlhatnak a kirakott zöldséghez...egyetértessz?..nem mehetnek uszodába, nem rakhatják le a ruhájukat a kabinokban...egyetértessz?
Máris egyértelmű, hogy ez milyen bonyolult kérdés.
Márpedig valamilyen szinten szabályozni kell...

Boar. 2018.10.21. 11:46:11

@maxval balcán bircaman: Tévedsz. Működik, hogy mindenkinek a szabad akaratára bízzuk, mihez kezd az életével. Ők a saját életüket kockáztatják, nem másét. Nem vesznek el a közösből, el sem fogadják amit adnának nekik.
Most hozzák haza szegény Gecse Balázs állatait. Ha valaki, hát Balázs igazi "hajléktalan" volt a gazdáid definíciója alapján. Mégis mindenhol szerették, nem akarták bebörtönözni.
Nem tudsz te kilépni a saját beszűkült világodból birka és ontod magadból a mocskot. Mindenkinek jobb lenne, ha meghalnál.

Boar. 2018.10.21. 11:48:31

@zsenyeg: Elgurult a gyógyszered, nyuszifül? Egy ilyen ostoba féregnek felesleges érvelni, mert
-úgysem fogod fel
-nem azért fizet a gazdád, hogy érveket ütköztess, azért kapod a pénzed, hogy told a kapott mantrát.
(Ha esetleg saját kútfőből nyomod, akkor nagy a baj. Akkor egy borzasztó buta ember vagy)

Boar. 2018.10.21. 11:49:14

@Szél Bernadett börtönben van már?: Pedig birka jelentkezett, már vár rád... :-)

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.10.21. 11:51:07

@Boar.:

Nem működik ez. A maguk érdekeit fel nem ismerő embereket kényszergyógyítani kell.

Boar. 2018.10.21. 11:56:05

@Petra033: Akkor sorban:
-igen, tiltsuk ki őket a játszóterekről. Miként a kutyasétáltatókat, a drogosokat, a szemetelőket, a részegeket. De így, együtt. Nincs sorrend, nincs kivételezés.
-az áruház onnantól jelent egészségügyi kockázatot, hogy hozzáérsz a bevásárlókocsi fogantyújához. A zöldséget összefogdossák a retkes cigányok is, nem kell a hajléktalanokra kihegyezni a dolgot.
-az uszoda sok hajléktalannak az egyetlen lehetőség, hogy kultúrált körülmények között tisztálkodhasson. Aki ezt megteszi, a pénzét a belépőre és nem kannásborra költi azt nyilván nem a saját hányásában fetrengő igénytelen.

Boar. 2018.10.21. 12:00:11

@maxval balcán bircaman: Nem ismered az értékítéletüket, nem tudod, nekik mi az érték. Nem kerülnek neked semmibe, nmégis rájuk akarod kényszeríteni az akaratodat.
Téged sem zárnak átnevelőtáborba mert birkákat kúrsz. OK, itthon forró lett egy kicsit a talaj de megtaláltad a befogadó közeged. Téged is kényszergyógykezelni kellene mert nem ismered fel, hogy neked az lenne az érdeked, hogy a szülőhazádban értelmes munkát végezz.
Ja nem. Téged simán fejbe kellene lőni.
(Szeretem neked itt egy szexpartnert. Kicsit játssza még az eszét de benne lesz a buliban. Nem kérek jutalékot)

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.10.21. 12:03:59

@Boar.:

Akinek értékrendje társadalomellenes, az a 4 fal között legyen szíves gyakorolni ezt, pont.

Utó Pista 2018.10.21. 12:05:36

@Boar.: Mondd, te abortuszmaradék! Élőben is ekkora mocskos pofád van vagy csak a monitor mögött érzed magad valakinek?
Mi az oka a neurotikus viselkedésednek? Kicsi a pöcsöd és még szűz vagy?
Akarsz róla beszélni?

Nagykörúton túli magyar 2018.10.21. 12:08:10

@Boar.:
"Ha valaki, hát Balázs igazi "hajléktalan" volt a gazdáid definíciója alapján. Mégis mindenhol szerették, nem akarták bebörtönözni. "

A hajléktalanokat most sem akarják bebörtönözni.
Nincs ilyen törvény.

Igazán sajnálatos, hogy nem tudsz értelmezni.
De megpróbálok segíteni rajtad. Kb. olyan, mintha azt mondanád, hogy az autóvezetőket akarják bebörtönözni. Pedig csak azokat büntetik, akik pl. gyorsan hajtanak, nem kötik be a biztonsági övet, stb.
Érted?
Áhh, kétlem. Ez a kurvaanyázásnál azért magasabb szint.

Utó Pista 2018.10.21. 12:12:11

@Zsuzsi25: Mivel devizás voltál, ezért a "25" nem lehet a korod. IQ-nak túl magas.
Akkor mi lehet?

Boar. 2018.10.21. 12:15:17

@Szél Bernadett börtönben van már?: Mondom én, hogy komoly felfogásbéli kihívásokkal küzdesz.
Maradjuk Balázs példájánál. Ő bement volna a hajléktalanszállóra?
Nem. Ez nálunk elég a börtönhöz.
Ennyi...
Nem mondom, hogy gondold végig, a fals példád is mutatja, magas ez neked mint tacskónak a stelázsipolc...

Boar. 2018.10.21. 12:16:18

@Utó Pista: Igen, akarok róla beszélni...gyere csak, majd meglátod, mekkora pofám élőben...

Boar. 2018.10.21. 12:17:39

@maxval balcán bircaman: Aha. Ezért menekültél el az országból, köztörvényeském... Itt felajánlották neked a "négy fal között" opciót sikkasztásért, pedofíliáért.

Exploiter 2018.10.21. 12:44:06

@MammyPress Média:

Erről az érzelgősségről beszélek, emiatt nem lehet rengeteg problémát úgy igazán megoldani.
Értem én, hogy mekkora romantikája van az utcán csövelésnek, de mikor 8 milliárd ember él a bolygón és a fele is túl sok lenne, hogy ne nyírjuk ki magunkat a mostani ökoszisztémával együtt, akkor én nem tudom értéknek tekinteni pusztán azt, hogy embernek született.
Nyilvánvalóan megilletik azok a jogok, amik azért születtek, hogy a társadalom működőképes legyen, de azt nem tudom elfogadni, hogy valami elvont idologia okán a társadalomnak biztosítania kellene azt, hogy a közösségi tereket lakják le és tegyék élhetetlenné.
Lehet utálni az átlag embert, aki olyan szerencsés, hogy dolgozhat, adózhat és fenntartja a társadalmat, de ha ők nem lennének, az egész ország egy gettó lenne. Ha hajléktalanok nem lennének, elvesztenénk a... Mit is?
Szóval azért ne a nyúl vigye már a vadászpuskát.
Idejön egy ember, akinek ez volt a munkája, segíteni másokon, megpróbálta, nem sikerült, belátta, hogy értelmetlen - erre ő lett a szemét mocsok.
Kösz, ilyen erkölcsökre nincs sok szükség manapság.

$pi$ 2018.10.21. 13:19:30

Ekkora ordenáré egy kamut b+! Megint egy költött blog amit valóságnak próbálnakeladni... én vagyok a hülye, hogy beleolvastam. :(

$pi$ 2018.10.21. 13:21:44

"Szerencse, hogy az én Dénesem nincs veszélybe – igaz, iszik, de azt szabad, és az se tilos, hogy olyankor eljár a keze!"

Tényleg, miért is nem hoznak valami törvényt, hogy másokat megverni tilos? Zseniális ötlet, nem is értem eddig miért nem jutott senkinek eszébe.

Nagykörúton túli magyar 2018.10.21. 13:21:50

@Boar.:
"Mondom én, hogy komoly felfogásbéli kihívásokkal küzdesz. "
Valóban. Komolyan nem tudom felfogni, miért akarjátok, hogy megfagyjanak kint az utcán. Ennyire nem lehettek embertelenek.

"Maradjuk Balázs példájánál. Ő bement volna a hajléktalanszállóra?
Nem."
Én sem hiszem. Miért szakította volna meg az útját?

"Ez nálunk elég a börtönhöz."
Nem, nem elég, akárhányszor is próbálod elhitetni. Leírhatod ezerszer, ha ez a házi feladatod, de akkor sem lesz igaz.
Senki nem kéri most sem, hogy állj félre a járműveddel, és menj be egy hajléktalanszállóra. Ha Balázs megunta a vándorlást, akkor hazament. Ennyi. Ha végleg megunta volna, akkor akár folytathatta is volna a tanulmányait a Kaposvári Egyetemen, ahova felvették mérnöknek. Melyik hajléktalan mondhatja el ezt magáról?

Te ennyire nem érted a helyzetet, vagy csak ilyen jól fizetnek sorosék, hogy játszod a hülyét órabérben?

morph on deer 2018.10.21. 13:35:45

@hordalek:
“ha így beszélsz és viselkedsz másokkal mondjuk a BKV-n, mint ahogy itt kommentelsz.”

Ezt biztosan nem teszem: nem járok BKV-val..! Mert itt nincs.

Amúgy én csak azzal beszélek így, aki megdolgozik érte. Nálam ezt ki kell érdemelni, ez nem jár mindenkinek automatikusan!
Ráadásul a címzett nickjéből - nyerafidesz - nagy valószínűséggel következik, hogy csak most lett ennyire finnyás, 2006-ban a “Nincs helye az utcán a büdös, mocskos, odahugyozó, odaszaró életmódnak” véleménye nyilván még nem alakult ki, vagy csak az lehet, hogy a Kossuth tér nem ‘utca’...
Esetleg egyszerűen csak arról van szó, hogy a fidesz érdekében mégiscsak van helye az utcán a büdös, mocskos, odahugyozó, odaszaró életmódnak, politikai okok nélkül meg már nincs?

Milyen ember az, aki természetesnek tartja, hogy honfitársainak egy részét csoportosan kriminalizálják, csak mert annyira elesettek, hogy nem képesek magukról megfelelő módon gondoskodni?

És akárki mond is mást, ez mindenkor társadalmi felelősség!
Ha az egyén már nem képes maga megoldani a megélhetési, de akár az életvezetési problémáját, akkor az erre hivatott intézményrendszernek kutya kötelessége belépni és megfelelő módon segíteni!
És ez nem azt jelenti, hogy érkezik két rendőr és bilincsbe verve elviszik a “vétkest”, hogy aztán húszezer forintos pénzbüntetést szabjanak ki egy tárgyalás keretében arra, akinek sem otthona sem keresete nincs.

Akár fogadni is mernék, hogy az eljárás költsége eleve magasabb, mint az a húszezer forint, amiről amúgy normális ember fel sem tételezné, hogy ki fogják tudni fizetni az elitéltek.

Ez nem megoldás, ez csak egy szégyenteljes porhintés, ami annak a látszatát igyekszik kelteni, hogy bezzeg pártunk és kormányunk törődik az állampolgárokkal!
Főleg nemzetünk tettenhetetlen vezére, aki köztudottan “a nép egyszerű gyermeke,” - amint leszáll a repülővel, és arra is jut ideje két meccsnézés közben...
Csak nem Rogánnal reggelizve zavarta meg hangulatukat egy szakadt és elhanyagolt honfitársuk látványa annyira, hogy az eltüntetésük mellett döntött?

Akárhogyan is, ez egy aljas lépés a kétségbeejtő helyzetben levő magyar állampolgárok ellen, szégyen az úgynevezett “magyar”, úgynevezett “nemzeti” és az úgynevezett “kereszténydemokrata” kormányzat részéről ez a gyalázatos törvény!

Azokra nézve nem kevésbé, akik minderre tapsikolnak örömükben!

Ugyanazt a sorsot kívánom nekik, egytől egyig!

Boar. 2018.10.21. 13:38:55

@Szél Bernadett börtönben van már?: Agyatlan, ha felszólítják, hogy ne közterületen tartózkodjon(segítek, a járműved beltere is az) és nem teszi, egyenes út vezet a sittre.

Nagykörúton túli magyar 2018.10.21. 13:46:25

@Boar.: És leírod ezeregyedszer is. És én válaszolok.
Nem, nem vezet egyenes út a sittre.

Ahogy a kamionost sem viszik el a sittre, mert közterületen a járműben tartózkodik az útja során.

Ezeregyedszer is: azért nem, mert nincs ilyen törvény.

Boar. 2018.10.21. 13:46:39

index.hu/belfold/2018/10/21/ugyvedek_irtak_peticiot_a_hajlektalan-szabalysertesek_ellen/
Nyilván ők is mind liberálbolsevik sorosügynökök...
Bazdmeg, ha már egy rakás ügyvédben is megszólal az EMBER akkor ott nagy a gáz...

Boar. 2018.10.21. 14:00:17

@Szél Bernadett börtönben van már?: A kamionost, aki útiokmányokkal, menetíróval igazolja, hogy dolgozik, úton van, azt nem. Aki a lakótelepi parkolóban az autójában lakik, azt simán.
Segítek. A kamionos nem "életvitelszerűen" tartózkodik közterületen hanem alkalomszerűen. Számára a "közterületen alvás" nem opció hanem munkaköri kötelesség lévén szabott a levezethető órák és a pihenők aránya.

Nagykörúton túli magyar 2018.10.21. 14:00:52

@Boar.: Valóban, a hajléktalanság büntetéséért lehet petíciót írni! Azt én is aláírom most. Jogos, hogy az ügyvédek is aláírják. Ne is büntessék.
(Már csak az unokatestvérem miatt is, mert ő is hajléktalan, ugyanis nincs ingatlana, ezért munkásszállón száll meg)

De egyelőre nincs ilyen törvény. A hajléktalanokat nem büntetik, mert hajléktalan.
Ahogy az autóvezetőket sem, mert autót vezet.

Boar. 2018.10.21. 14:01:08

@maxval balcán bircaman: Hazudsz. Elmenekültél. Azóta is bulgáriából magyarkodsz ezerrel.

morph on deer 2018.10.21. 14:04:50

@Petra033:
“A hajléktalanságuk szinte 100%-ban nem úgy kezdődik, hogy kirugták, elvált, becsapták, hanem: ALKOHOLISTA,”

Petra darling, pszichológusként azt azért legalább illene tudnod, hogy az alkololista BETEG, és mint ilyenhez, ennek megfelelően kellene viszonyulni a problémájához!
Rosszabb hírem is van neked, mint pszihológusnak: ezek az emberek szinte kivétel nélkül rendelkeznek masszív idegrendszeri és pszichológiai problémákkal, szóval az antiszociális viselkedés majdhogy nem az alapeset!
Következésképpen 5-10 éve az utcán élő emberektől elvárni azt, hogy racionálisan gondolkodva azt tegyék, ami “helyes”, amit elvár tőlük - az amúgy passzív - társadalom, az enyhén szólva is badarság, de legalább is szakmaiatlan, ha valaki pszichológus.

Valami irdatlan komoly erőfeszítést igényel(ne) már az is, hogy megpróbáljon kiszakadni abból a “biztonságot” jelentő közegből amit már ismer, akár csak órákra is, hát persze, hogy “inkább nem” meg dolgozni, nem tanul meg szabályokat, stb., mert már nem érzi magát képesnek rá, valószínűleg már nem is képes!

És ez akár már néhány hónap után elkezdődik, és pár éven belül gyakorlatilag visszafordíthatatlanul károsodik a személyisége a legtöbbküknek.

Szóval lehet óbégatni, hogy bezzeg ilyenek meg olyanok, de egy biztos, sem te, sem én nem lenne külömb 2023 októberére, ha ma hirtelen bezáródna mögöttünk a világ, és egyszer csak kívül találnánk magunkat ...

Nagykörúton túli magyar 2018.10.21. 14:14:01

@Boar.:
Te írtad:
"ha felszólítják, hogy ne közterületen tartózkodjon(segítek, a járműved beltere is az) és nem teszi, egyenes út vezet a sittre. "

Most akkor mégsem olyan egyenes az az út???

Vezessük le a logikádat:
A kamionos közterületen tartózkodik? IGEN
Jármű belterében tartózkodik? IGEN
Tehát akkor egyenes út a sittre. Ezt te írtad.

Kurvára nincs ilyen törvény, fogd már fel.
Lehet közterületen tartózkodni. Nem fog senki lesittelni ezért.

DFK 2018.10.21. 14:31:04

Baromi nagy libsi hazudozás folyik. Nem, a hajléktalanságot nem büntetik.
Persze mástól elvárják a teljes toleranciát, de csak mástól.

morph on deer 2018.10.21. 14:38:46

@Szél Bernadett börtönben van már?:
“Lehet közterületen tartózkodni. Nem fog senki lesittelni ezért.”

Akkor nyilván azt is meg tudod mondani, hogy a 61 éves nőt miért vitték el bilincsben, holott ő csak egyy padon ült a feneketlen tónál?

Ha te ugyanoda ülnél, téged is elvinnének?
És ha egy fél napon keresztül ott ülsz, akkor téged is felszólítanak, hogy hagyd el a helyszínt?
Milyen alapon, ha amúgy semmit nem csinálsz?

Csak nem a szabadságodban korlátoznak?

Egyébként honnan veszi a rendőr, hogy valaki “életvitel szerűen” ül a padon?
Lehet, hogy csak elfáradt, - akkor mi van?
Vagy csak “feltételezi”, mert valaki homelessnek van öltözve?

Kiváncsi vagyok a véleményedre, hátha tudod a válaszokat!
Miért, megeshet..!

MammyPress Média 2018.10.21. 14:49:15

@Petra033: Mi a “másik” lehetőség? Mert én csak arról tudok, hogy - ha nem megy be felszólításra az intézetbe - irány a bíróság, ahol pénzbírság és/vagy elzárás lesz a büntetése. Mert nem megy intézetbe, és nincs más, ahova menjen... és ez bűn.

Oké, szabályozzunk! Ne mehessen játszótérre, ne vehessen zöldséget, ne legyen kabinja a fürdőben (nem mintha tudna oda belépőt venni!). Mi alapján lesz ez a szabályozás betartva?!?
Ha egyébként hótkoszos, tele fekélyes sebbel, de van lakcímkártyája, akkor lehet?
Ha igényes, tiszta, de nem tud felmutatni lakcímet, akkor nem?
És ki fogja elkérni? Leigazoltat a kabinos néni?!?

Tényleg összetett ez a probléma... De az a baj, hogy - ha kivonom a bírkázást és az egyéb szexuális aktusokra való felhívasokat - már jobban átbeszéltük a kérdést, mint a törvényhozók, akiket csak az motivált, hogy szabaduljanak egy nyűgtől!

Én szimplán annyit várok, hogy azok, akik erintve vannak, azok legyenek tisztába azzal, hogy emberekről van szó!
Naponta százával találkozom gyerekekkel, az ország minden pontján. Nem hallottam, hogy azt tervezgetnék, hogy hajléktalanok lesznek.
Ez nem terv, ez következmény! Lehet, hogy hibáztak! Mint általában mindenki. De nem hiszem, hogy ezekért a hibákért börtön járna, ahogy az sem, hogy megtagadjuk tőlük emberi mivoltukat!

Segítségre szorulnak! És nem könnyű, szinte lehetetlen nekik segíteni. Ismertem olyan embert, aki húsz évnyi masszív alkoholizmus után ismert be annyit, hogy néha megiszik egy felest... Nem volt hajléktalan. Belehalt. És tehetetlen voltam... Az ő hibája, legyinthetnék. De azt is mondhatom: én nem találtam meg a módját. Talán, ha nem egyedül lettem volna...

Nem tudsz segíteni - egyedül - annak, aki nem akar! De ettől még ő is ember, és ettől még van, akinek igenis tudsz!

Sokszor csak annyi kell, hogy elhitesd velük: igenis emberek! Nekik is vannak értékes tulajdonságai! De ha te nem hiszel benne - akkor ennek a szikráját is elveszed! És úgy nincs visszaút...

Nincs olyan, hogy hajléktalanok, emberek vannak! Embertelen körülmények között, de emberek, egyének, és nem egy massza!

Zsuzsi25 2018.10.21. 15:11:11

@Utó Pista: Nem mostani a profil. És a 25 a szerencseszámom.

Nagykörúton túli magyar 2018.10.21. 15:22:24

@morph on deer:
"Akkor nyilván azt is meg tudod mondani, hogy a 61 éves nőt miért vitték el bilincsben, holott ő csak egyy padon ült a feneketlen tónál?"

Nyilván meg tudom. A hatályos rendelkezések alapján. Ő "holott nem csak egy padon ült". Egészen pontosan az eset:
"Molnár Noémi, az Utcajogász Egyesület önkéntes jogásza a hvg.hu-nak azt mondta, a nőt először 17-én éjjel fél egykor figyelmeztették a rendőrök, majd aznap délelőtt 10-kor és éjjel fél 11-kor is. A harmadik figyelmeztetés előtt arrébb ment, de így is megtalálták. A negyedik figyelmeztetést csütörtökön kapta"
továbbá:
"A Feneketlen tó melletti padon ült, takarói, párnái, és a padhoz kötött kutya lett gyanús a rendőröknek."

Ez nem "csak holott padon ülés".

"Ha te ugyanoda ülnél, téged is elvinnének?"
Ha csak odaülnék nem. Csak ha életvitelszerűen ott is tartózkodnék. Mivel ez a törvény. Azaz: ott tartózkodnék egyszer, ott tartózkodnék kétszer, ott tartózkodnék még háromszor is, és majd még negyedszer is. Továbbá lenne velem minden alkalommal takaró, és párna is. A csak "ott üléshez" ezek a holmik nem kellenek. Te úgy szoktál kiülni a padra, hogy viszed a takaródat, párnádat?

"Csak nem a szabadságodban korlátoznak?"
De abban. Én például addig ütnélek, amíg nem fogadsz be egy hajléktalant. De ebben a szabadságomban is korlátoznak.

"Egyébként honnan veszi a rendőr, hogy valaki “életvitel szerűen” ül a padon?
Lehet, hogy csak elfáradt, - akkor mi van?"
Elfáradt éjjel egykor, délelőtt 10-kor, majd éjjel fél 11-kor, ugyebár, majd még másnap is még egyszer? Természetesen párnával és takaróval fáradt el.
Ilyenkor, amikor ekkora baromságokat írsz, te tényleg nem érzed röhejesnek magad?

...in the world 2018.10.21. 15:26:22

@kvadrillio: vedd már be azt a kurva gyógyszert, szerinted minek írta fel a pszichiáter?

BiG74 Bodri 2018.10.21. 15:50:02

Nem sok jót gondolok a hajléktalanok nagyobb részéről, de úgy gondolom ez a rendpárti megoldás, csak baromság és embertelenség keveréke, és a nagy lófaszt fog megoldani. Rövid távon látványos lesz, de talán ez is a lényeg.

Nagykörúton túli magyar 2018.10.21. 16:16:10

@BiG74 Bodri:
"úgy gondolom ez a rendpárti megoldás, csak baromság és embertelenség keveréke"

Én meg azt gondolom, hogy hagyni őket megfagyni kint az utcán, mindezt úgy, hogy végig is nézzük, ahogy az eddig is történt, na az az embertelen.
De hát nem vagyunk egyformák.
El kell fogadom, hogy számodra az a humánus.

élhetetlen 2018.10.21. 16:53:14

@Vajk a Vitéz Várjobbágy: „olyan emberek, amilyenek”. És ehhez jönnek a viszonyok. Egy húsz ágyas teremben, ahol minden este másik húsz ember van, ott sokkal nagyobb a csábítás, hogy egy meleg sálat, kabátot lenyúljanak, mert a volt tulaj úgysem találja meg, hogy a tizenkilenc másikból ki volt a tettes. Ha lennének a két személyes lyukak, ahol, ha bejelentkeztél, akkor minden este abba a szobába mehetnél, arra az ágyra, és reggel bezárhatnád, a lopások megszűnnének, mert a szobatársad tudná, hogy te voltál, nem a takarítónőt gyanúsítaná. Az egyéb bűncselekmények, pl. garázdaság, verekedés, ez is könnyebben jön össze, ha húsz különböző embert zárnak össze, mintha csak egy szobatársad lenne, akivel vagy összeszoksz, vagy cserélsz valakivel a szomszédból. Te próbáltál már úgy élni, hogy minden este másik 19 ember van veled egy légtérben? Nem. Én sem, de én el tudom, képzelni, milyen lehet.

BiG74 Bodri 2018.10.21. 17:02:42

@Szél Bernadett börtönben van már?:
Ó, te kis emberbarát! Hát eddig is hagytuk őket megfagyni? Ráadásul, hány hajléktalan fagyott meg és hány a saját hajlékában? Ez a megfagyásról szól talán, vagy csak az átlag ember komfort zónájáról?
Van saját gondolatod is, vagy csak az amit kiadtak terjesztésre? Tényleg nem vagyunk egyformák kis hazug.

morph on deer 2018.10.21. 17:35:37

@Szél Bernadett börtönben van már?:
“hagyni őket megfagyni kint az utcán, mindezt úgy, hogy végig is nézzük, ahogy az eddig is történt, ”

Hidd el, nem csak ez a két változat létezik!
Most arról van szó, - és én is azért ágálok, - mert pártunk és kormányunk a rossz megoldást választotta.
Büntetés és kriminalizálás NEM megoldása a hsjléktalan problémának!

Ha annak az összegnek csak a töredékét szánná bölcs vezérünk valós megoldásokra, mint amit a nemzeti falábú sportnak nevezett bohócságra költ, akkor nem kéne szagolgatnod ezeknek a szerencsétleneknek százait városszerte.

De a jelek szerint egy határokon belül élő, ámbár lecsúszott állampolgár nem ér annyit, mint egy szerb futballszurkoló...

Ezt kéne már felfogni a kormánypárt híveinek végre, hogy a hazaszeretet nem azt jelenti, hogy ukrán vendégmunkásokat, szerb futballszurkolókat és román egyházakat támogat a kormányunk, hanem az, hogy törődik a sajátjaival, akkor is, amikor elesnek!

Sajnos a “senkit nem hagyunk az út szélén” igéret úgy látszik csak megvalósulni, hogy aki eddig az út szélén volt azt sürgősen belelökjük az útmenti árokba, mert akkor nem látszik..!

Valahol azért a fideszeseknek is érdeke lenne, hogy ne ilyen barbár megoldásokról híresüljön el Magyarország, nem gondolod?
Mert nehogy azt hidd, hogy az bárhol pozitív megitélést kap, hogy a magyar kormány nem csupán a migránsokkal bánik embertelen módon, hanem a saját állampolgáraival is!

A hajléktalanok ugyanúgy a magyar nemzet részei mint te meg én, sőt, egyenértékűek orbán viktorral is, ugyanis mindnyájan MAGYAR EMBEREK!

És velük bánunk így!

tompus 2018.10.21. 18:17:32

"Mehetnék a szállóra is, de ott képtelenség megmaradni! Az a bűz… és azok az bogarak…"

Gndolkodtál standupos karrieren? Ezen felvinnyogtam, annyira vicces!
Az aluljárókban élők egytől egyig elmehetnének francia parfüm reklámnak, ráadásul mindegyik mentes a tetvektől, atkáktól.

Nagykörúton túli magyar 2018.10.21. 18:35:34

@morph on deer:
"Büntetés és kriminalizálás NEM megoldása a hsjléktalan problémának!"
Ezért nem is büntetik a hajléktalanságot.

"Ha annak az összegnek csak a töredékét szánná" és egyéb bla bla.
Tehát annyit, mint pl. Franciaország? Ott 140.000 hajléktalan van.
index.hu/kulfold/2018/03/01/hajlektalan_szolidaritas_franciaorszag/
Megoldott valamit tehát a több pénz? Nem. Ugyanúgy kellene szagolnunk őket.

"Ezt kéne már felfogni a kormánypárt híveinek végre, hogy a hazaszeretet nem azt jelenti, hogy ukrán vendégmunkásokat, szerb futballszurkolókat és román egyházakat támogat a kormányunk, hanem az, hogy törődik a sajátjaival, akkor is, amikor elesnek!"
Attól, hogy egy, az annyira szeretett Európánk által önkényesen megrajzolt (de népszavazás útján sohasem megerősített, el nem fogadott) vonalkán éppen kívül estek, attól még ugyanolyan magyarok, mint akik azon belül élnek magyarként. Ellentétben azokkal, akik hiába élnek a vonalon belül, semmi közük nincs a magyarsághoz, igyekeznek minden lehetséges módon Magyarország ellen szavaztatni az európai szavazásokkor, és ellentétben azokkal, akik ezeknek, ezekhez tapsikolnak.
A magyar kormány törődik elesetteivel, és nem nézi tétlenül, hogy az utcán fagyjanak meg. Ezért is üzemeltet annyi szálláshelyet, hogy mindig van üres ágy.

"az út szélén volt azt sürgősen belelökjük az útmenti árokba"
Ez 2010-ig így volt, lásd devizahitelesek. A nagy jóléti rendszerváltás annyira jóléti volt, hogy az embereknek tömegével kellett felvenni köztudottan iszonyatos kockázatú devizahiteleket, mivel a jóval kevésbé kockázatos forinthitelek állami támogatását szépen megvonták. Na ezeket a devizásokat tényleg szépen belökték akkor az árokba.

"Valahol azért a fideszeseknek is érdeke lenne, hogy ne ilyen barbár megoldásokról híresüljön el Magyarország, nem gondolod?"
A barbár megoldás alatt azt érted, hogy tétlenül nézzük, ahogy az utcán megfagynak? Igen, érdeke a kormánynak, hogy ezt ne hagyja. Ezért is vezette be az új törvénykezést, sikeresen.

"A hajléktalanok ugyanúgy a magyar nemzet részei mint te meg én, sőt, egyenértékűek orbán viktorral is, ugyanis mindnyájan MAGYAR EMBEREK!"
Pontosan, egyenértékűek. És nem vonatkoznak rájuk sem más szabályok, mint rám, vagy rád, vagy Orbánra. Annyi a különbség, hogy róluk jobban gondoskodik a kormány. Mi adót fizetünk, és nem kapunk ingyen, vagy olcsón szállást, ellátást, ők pedig nem fizetnek adót, mégis kapnak ellátást ingyen, vagy tényleg minimális térítésért cserébe.
És ez jól van így, hogy mindenkire ugyanazok a szabályok vonatkoznak. Ha te élsz életvitelszerűen a közterületen, akkor téged is elvisznek, nem különböztetnek meg az anyagi helyzeted miatt.

MammyPress Média 2018.10.21. 18:39:08

@tompus: Úgy tűnik, neked ez csak aluljárós probléma... Nos, hajléktalanok nem csak ott élnek! És az egyetlen jó benne, hogy ha gondja van, odébb áll egy ház(szám)mal!
Mint mondtam: nem egy masszáról beszélünk, hanem emberekről, akik sokfélék!

Vajk a Vitéz Várjobbágy 2018.10.21. 18:40:35

@élhetetlen: Ezt nem is vitatom. Én még mindig azt tartanám az emberség és a hatékonyság legcélszerűbb ötvözetének, amit ilyen témában le szoktam írogatni, hogy ott van annyi kiürülő zsákfalu, ahol az ingatlan olcsó, ahol lehet olyan "munkát biztosítani", ami legalább egy kis megelégedettséget, egy kis tartást adhat az embernek, aki még nem engedte egészen el magát. Aki pedig egészen megbomlott, annak nem lehet egész hátralévő életére egy sokdiplomás szakápolót/gondozót megfizetni, de egy-pár szociális munkás, pár "izommal" és gondnokkal fenntarthatna alapvetően alacsony biztosítottságú börtönkolóniákat azoknak, akikkel a társadalom egyszerűen nem tud mit kezdeni, mert saját maguk nem tudnak mit kezdeni magukkal. Nem egy gulág, hanem, ahogy a norvég börtönök működnek, csak a pénz szerint fapadosabban.

Viszlát és kösz a halakat 2018.10.21. 19:56:02

@MammyPress Média: "Ahogy arra sem, hogy a magyarok rendezett, civil körülményei köszönnének vissza egy hajléktalanszállón."

A sok turbomagyar orbánbértent esténként bemegy a tisztarendes hajléktalanok közé szétbaszni a hajléktalanszállót és ellopni a cuccaikat.

Oh wait...

Viszlát és kösz a halakat 2018.10.21. 19:59:07

Egyébként nyomjátok serényen, minden ilyen fasza poszt hoz pár szavatot a patásördögnek és visz el ugyanennyi a progressziv demokraták maradék táborától. Jó érzés lehet ülni az ágon és vadul fűrészelni a törzsfelőli oldalon.

Boar. 2018.10.21. 20:01:51

@Zsuzsi25: És te mire vagy alkalmas te büdös kurva az "annyit is ér" dumáddal?
Egy rongy vagy, egy köpedelem, egy végtelenül ostoba féreg, hogy szakadt volna az anyádba a fejed...

morph on deer 2018.10.21. 20:32:56

@Szél Bernadett börtönben van már?:
“Tehát annyit, mint pl. Franciaország? Ott 140.000 hajléktalan van.”

Közöd?
Ezt nekünk és itt kéne megoldani, és nem az orbáni fanyűvő módszerekkel!

Én személy szerint például szivesebben látnám bilincsben akármelyik fideszes gecit - ó, bocsánat, spermát akartam mondani, csak félrement, - és/vagy bármelyik milliós fizetésű futbalistát, ugyanis nagyságrendekkel nagyobb kárt okoznak az országnak, mint a hajléktalanok!

Mi a bánat igazolja a padon lakó asszony megbilincselését?!
Vagy csak demonstrálni kell, hogy ilyen az igazi bűnöző, és nem az, aki milliárdokat sikkaszt, miközben öltönyt visel?

Ugyanígy nem hat meg a határon túli haszonlesők ajnározását igazoló érved.
Számomra semmilyen elfogadható magyarázat nincs arra, hogy például tizenmilliárdokat költünk a nagyváradi püspöki palota felújítására, - fogod, szivi: egy romániai ingatlanra költ a magyar állam, egy olyan ingatlanra, ami semmivel sem viszi előbbre a határon túli magyarok helyzetét, ráadásul román területen marad, az elkövetkező pár száz évben biztosan!

Csakúgy nincs mentség a “fociakadémiának” nevezett baromságok exportjára, - és nem csupán azért, mert a magyar foci kábé annyit ér, mint orbán politikája, - hanem azért is, mert a focinak a világon semmi köze a magyar kultúrához, mint olyan!

Nem iskolát, óvodát vagy kultúrházat építünk a határon túli magyaroknak, hanem stadionokat meg focipályákat, mert történetesen egy felcsúti focibuzi gyökér a miniszterelnökünk, akinek állítólag fontos a nemzeti identitás megőrzése!

Kár, hogy azokra nem gondolt, akik még írni és olvasni is szeretnének magyarul, csak a szerb meg a román futbalkszurkolók kedvében igyekszik járni..!

“A magyar kormány törődik elesetteivel, és nem nézi tétlenül, hogy az utcán fagyjanak meg. Ezért is üzemeltet annyi szálláshelyet, hogy mindig van üres ágy.”

Üzemeltet?
A kormány?
Szivi, ha nem lennének a gaz Soros által szponzorált civil szervezetek, akik valóban komolyan veszik az elesettek támogatását, akkor már mostanáig is minimum jó pár száztal kevesebben lennénk!

Tényleg nem a Khrisnások osztanak élelmet mi, hanem a kormány, és nem az Oltalom törődik az otthontalanokkal, hanem az EMMI idevágó kirendeltsége, mi?

A devizahiteleseket most lakoltatják ki, a deviza alapú kölcsön az első orbán kormány alatt került bevezetésre!
Miről is csacsogsz?
Csak nem arra gondolsz, hogy hála az égnek Lázár, Rogán és Kósa ki tudott lépni a deviza-adósságáb?

Ha a magyar forint nem lenne ennyire szar, mint amennyire, akkor talán nem kerültek volna ennyien utcára!

Az is igaz, hogy akkor a Matolcsy klán nem tudott volna százmilliárdokat keresni a devizahiteleseken, ami egy igazán sajnálatos esemény lett volna...
És mindezt azon a shorton felül, amivel akkor szakítottak, mikor Szijjártó és Kósa megtette az emlékezetes “rosszabbul állunk mint Görögország” bejelentését!

Ha én, - vagy bárki más, legslább hasonló szinten civilizált személy - a fagyhaláltól akarok megkímélni valakit, akkor hétszentség, hogy nem rendőröket küldök rá, bilinccsel!
Mert én pontosan tudom, hogy arra nem ez a megoldás.

Ezt csak akkor tenném, ha semmilyen normálisa emberi érzésre, főleg együttérzésre nem lennék képes, és magadfajta korlátolt orbánhitű szerencsétleneknek szeretnék imponálni, hogy ezáltal is biztosítsam a státuszomat.

Ahogy ez most történik.
De a “segítség” szót még véletlenül sem venném a számra, mert én elvből nem hazudok.
Igaz, nem is vagyok fideszes.

Brix 2018.10.21. 20:36:10

Az a véleményem , hogy a állam akkor működik jól, ha megpróbálja helyes útra terelni a hajléktalanokat és fokozatosan felszámolja ezt a vagyoni-tudati állapotot, negatív társadalmi jelenséget . Ehhez biztosítania kell visszailleszkedés feltételit: a lakhatást - emberhez méltó körülmények között- és segíteni kell a hajléktalanok munkaerőpiaci visszailleszkedést. A városi közterületeken való életvitelszerű tartózkodást viszont meg kell tiltani, hiszen annak súlyos következményei vannak , a közterületeket rendeltetésszerűen használni akaró emberekre nézve. A deviancia - mivel más emberek jogait sérti- felszámolandó. A hajléktalan emberek egy része nyilván nem tehet arról az élethelyzetről, amibe jutott, többségük azonban többször, sorozatosan elhibázta az életét, önsorsrontó, önpusztító , nihilista élet él.... Itt lép közbe az állam - és feltételezzünk , a jogalkotó jó szándékkal az szeretné elérni, hogy a hajléktalanok menjenek el a közterületekről és kezdjenek normális emberi életet, lépésről-lépésre.... Ehhez kell a "szelíd" erőszak, hogy a magukat elhagyó emberek tegyenek már valamit saját életük jobbá tételéért. A hajléktalanoknak is meg kell érteni, hogy nem lakhatnak az Andrássy úton, és nem vizelhetnek össze-vissza a köztereken. Ez nem alapvető emberi jog, de sérti a többség érdekeit. Az államnak közbe kell lépni és fel kell számolni a hajléktalan életmódot, minden eszközzel. Többé ne lehessen közszemélre tenni a deviáns viselkedést, mert a társadalom többség erre nem kíváncsi, sőt a legtöbb esetben kifejezetten zavaró. Ha valaki nem akarja feladni a társadalmon kívüli életet, akkor még mindig ott van számára a vidék, ahol olcsó a lakhatás és alkalmi mezőgazdasági munkák is mindig vannak. A nagyvárosok külső peremein sem zavarnak senkit jelenlétükkel , az is egy megoldás lehet...
A konklúzióm az, hogy az állam helyesen jár el, ha megpróbálja felszámolni ezt a sajnálatos társadalmi jelenséget , ami a rendszerváltás óta velünk van. Az is jó, ha "szelíd erőszakot " alkalmaz azokkal szemben , akik önsorsrontó, mások életét megkeserítő életmódot élnek...
Az állam legyen aktív: jutalmazza azokat meg , akik ki szeretnének lépni ebből az életmódból ( vidéken pl üres ingatlanok vannak...pénzbeli juttatás, képzési támogatás, stb..) Aki viszont nem akar változtatni ezen a deviáns életmódon, azt kezdjék el szolidan- karhatalmi/törvényi eszközökkel- megregulázni, a jó irányba terelni! Lassan 30 év eltelt a rendszerváltás óta , itt az idő, hogy felszámoljuk a hajléktalanságot Magyarországon...

élhetetlen 2018.10.21. 21:09:54

@Vajk a Vitéz Várjobbágy: Mégis, mit gondolsz, miért ürülnek ki azok a zsákfaluk? Mert nincs miből megélni. Lemegy x ember, vet krumplit, meg sárgarépát. Aztán egy év múlva lesz belőle valami, vagy nem. Pénze nincs, de ott még kéregetni sem tud. Miből vesz kenyeret? Mivel fűt? Mert ahhoz már politikusnak kell lenni, (ez Ócsa kapcsán volt), hogy minden ház udvarán van annyi fa, amivel egy télen keresztül lehet fűteni. Hát nincs. És, ha a következő évben sikerül a krumpli, azt kinek adja el, ha a szomszédnak is csak az sikerült? Vagy rögtön búzát is termel, amit megőröltet, hogy legyen liszt is, és kukoricása is lesz, hogy csirkét tartson? Hogyan képzeled? A betegeket meg kezelni kellene, és akik már nem visszahozhatók, azokat ellátni. Igen. Ha ez nem fér bele egy ország gazdaságába, akkor nagy baj van. A szociális munkások nagyon kellenének, de a kommentelők fele ezt is büfészaknak tekinti, ami felesleges. Nagy baj van.
Már csak szöveg, Ezt jól eltoltuk. Olvastam pár napja, Kocsról, ahol akadt egy normális ember, aki nem dőlt be Torgyánnak, nem oszlatták fel a tszt, nem adták el a tsz vagyonát a falu két legbefolyásosabb emberének, hogy a többi csupasz seggel maradjon, hanem zrt-vé alakultak. Van valami 400 tulajdonos, és fut a szekér. Sajnos, visszacsinálhatatlan, már nincs miből összedobni a közöst, nincs föld, nincs eszköz, csak pár ember kezében, tehát már kisebb közösségeket sem lehet összehozni, úgy hogy pár letelepített otthontalannak nincs esélye vidéken.

Hozzászólok 2018.10.21. 21:40:35

@morph on deer: bocs. Engem zavarnak az én adómból épült parkokat, a metrót, kapualjakat varoskornyeki erdoket osszemocskolo es használhatatlanná tevő büdös emberek. Ez egy probléma.
Az is hogy miert lesz valaki utcán ülő alkoholista és dolgozni képtelen. És a morális kérdés egyedül az hogy a társadalom meddig kell segítse hány és milyen lehetőség finanszírozható ezeknek a lassú öngyilkosságot választó embereknek a megsegítésére.
Te konkrétatan hany ftot fizettel be a rehab alapitvany javara. En pl az arvizkarosultaknak, a gyermekmentonek meg a kereso kutya alapitvanynak fizettem. Hat ez van en spec ezeket fontosabbnak tartom. En elvonokurat meg munkat adnek nekik, a visszaesoknek haromszor is. Aztan pedig... De te csinalj alapitvanyt es fizesd az ingyenes eletet ezeknek az embereknek.

Hozzászólok 2018.10.21. 21:42:52

@élhetetlen: hat igen ott vannak pl a mennonitak vagy kik. A minap volt egy cikk errol. Ha belso tartas van akkor mindent lehet. Ha az nincs, marpedig az alkohol pont azt öli meg, akkor se a varosban se a zsakfaluban nem fog tudni melto életet élni.

morph on deer 2018.10.21. 22:13:50

Azért kiváncsi lennék, hogy mit lépne a rendőrség, ha egyik este minden parkban és minden padon, továbbá minden arra alkalmas helyen találnának “hajléktalant”, akiknek ugyan van rendes munkája, lakása, de úgy döntenének, hogy a szabad Magyarország szabad ege alatt töltenének pár éjszakát, tetszés szerint!

Mondjuk országszerte.

Lehet, hogy páran elgondolkodnának?
Vagy már mindenki fideszes, azaz önálló gondolkodásra képtelen zombi lett?

Azért érdekes lenne kipróbálni, hogy mit lépnének a arrogáns “keresztények”, ha a magyar nép értelmes része inkább a nyomorultakkal vállalna közösséget, a dölyfös önjelölt “nagyuramék” helyet..!

élhetetlen 2018.10.21. 22:15:19

@Hozzászólok: Biztosan igazad van, (vagy nem), de a mormonok is csak ott tudtak megélni a hitükkel, nem a hitükből, ahol földet tudtak szerezni, és volt anyi tartalékuk, ami kitart addig, ami valami beindul. Ezt a szöveget, „Ha belso tartas van akkor mindent lehet”, akkor engedd el, ha képes vagy csak a belső tartásodból megélni egy évig, abból enni, fűteni, ivó vizet kapni, stb., induló tőke, tartalék nélkül. És megsúgom, az alkohol nem biztos, hogy megöli a belső tartást. Különböző emberekre különböző módon hat.

morph on deer 2018.10.21. 22:49:06

@Hozzászólok:
“En elvonokurat meg munkat adnek nekik, a visszaesoknek haromszor is.”

Én is.
Ketten legalább már vagyunk.
Bár én még megtoldanám megfelelő terápiával is, mert lényegében betegekről van szó.

Sajnos a jelek szerint az illetékesek úgy gondolják, hogy a bilincs meg a pénzbüntetés segít csak igazán!

A bűntetés önmagában soha nem old meg semmit. Nemcsak az emberölést nem állítja meg, még az se, ha halálra ítélnek érte, de a hétköznapi problémák megoldására sem alkalmas.
Lám orbánon sem segített, hogy verték otthon! Most, hogy nem veri senki, már semmilyen önkontrollja sincs...

A bűntetés csupán megtorlás, ha úgy tetszik bosszú, mert te vagy én valamit nem úgy tettünk, ahogy az aktuális hatalom elvárja. Elrettentő hatása is csak addig van, míg éppen látótávolságban van a büntetés végrehajtója, mert aztán megy tovább minden, mint korábban.

Ami változtathatna mindezen az a meggyőzés arról, hogy a választott út helytelet és hibás, - azon túl, hogy alkalmasint törvénybe is ütközhet - és akkor, ha az érdekelt belátja mindezt és van lehetősége a változtatásra, talán képes és változtat annyit, hogy nem is lesz többé ok a büntetésére.
Enélkül ez soha nem fog menni.

Most ehhez add hozzá, hogy valakinek az élethelyzete büntethető, amin egyedül önmaga képtelen változtatni!

Egyáltalán mennyire reális elképzelni, hogy majd a büntetéstől jobb lesz a helyzete?

Beviszik bilincsben, kiróják rá a pénzbüntetést.
És?
A körülményei ettől még ugyanazok maradnak!

Ha valaki annyira lerombolt mentálisan, mint a hajléktalanok kilencven-akárhány százaléka, úgy már akkor sem képes változtatni, ha valóban szeretne, vagy szeretett volna, mert már nem megy!

Szomorú, de ettől az intézkedéstől akkor sem lesz jobb a helyzet, ha kivétel nélkül mindenkit megtalál és bevisz a rendőr, ugyanis a helyzet oka jottányit sem változott! Azaz: ha az egyén visszakerül az utcára, akkor ugyanott fogja folytatni, mert semmi nem változott körülötte!

Ezt kéne valahogy felfogni a törvényalkotónak, és talán tenni róla, hogy ne így legyen!
A hatalma megvan hozzá.

Nagykörúton túli magyar 2018.10.22. 00:02:53

@morph on deer:
"Közöd?
Ezt nekünk és itt kéne megoldani"
Közöm csak annyi, hogy a hiper szuper, mindent megoldó toljunk bele még több pénzt, és még annál is többet, meg még még még még még több pénzt ötleted kurvára nem vezet előrébb. Ez már bebizonyosodott.
És aki úgy dönt, hogy bár nem sokat tud megkeresni, de mégis az egész életét végig robotolja, össze szorított fogakkal, és valamit összekapar, ezáltal kikerül az ellátó rendszerből, attól vonjunk a keresetéből, vegyünk el a családjától, és adjuk oda annak, aki kibaszottul szarik az egész társadalomra? Na azért álljunk már meg a rohadt életbe! Mire neveljük az állampolgárokat? Üljenek csak egész nap a kocsmában, úgyis majd ellátja más őket egész életükben? Kösz, de nem.

"Én személy szerint például szivesebben látnám bilincsben akármelyik fideszes gecit - ó, bocsánat, spermát akartam mondani, csak félrement, - és/vagy bármelyik milliós fizetésű futbalistát, ugyanis nagyságrendekkel nagyobb kárt okoznak az országnak, mint a hajléktalanok!"
Majd ha a te munkád gyümölcse miatt is tízezrek mennek külföldre, hogy láthassanak, további tízezrek özönlenek a körúton esténként, akkor majd nyivákolhatsz. Addig kuss. Senkit nem érdekel, hogy kire irigykedsz, töketlen faszfej.

"Mi a bánat igazolja a padon lakó asszony megbilincselését?!"
Rendszabályok.

"Ugyanígy nem hat meg a határon túli haszonlesők ajnározását igazoló érved. "
Engem sem hat meg a "határon" inneni haszonlesők ajnározása.

"Nem iskolát, óvodát vagy kultúrházat építünk a határon túli magyaroknak, hanem stadionokat meg focipályákat"
HAZUDSZ!
Kárpát-medencei óvodafejlesztési program: 38,5 milliárd forint például.
Bár gondolom a stadionokra lekorlátozott tudatod ezt úgy sem tudja majd befogadni. Csak stadion, stadion, stadion, erre programoztak.

"Üzemeltet?
A kormány?"
Igen.

"Tényleg nem a Khrisnások osztanak élelmet mi, hanem a kormány, és nem az Oltalom törődik az otthontalanokkal, hanem az EMMI idevágó kirendeltsége, mi?"
De ők is törődnek, senki nem mondta, hogy ők nem. Hisz pont ezért kapnak az adókból adományokat.

"Ha a magyar forint nem lenne ennyire szar, mint amennyire, akkor talán nem kerültek volna ennyien utcára!"
Hát miért lett pl. a szlovák korona a 2002 májusi 5,5 forintról 9,18 2009-re? Ez bizony 67%-os leértékelés egy szomszédos valutához képest.
2010-től a HUF csak 16%-ot gyengült.

"A devizahiteleseket most lakoltatják ki, a deviza alapú kölcsön az első orbán kormány alatt került bevezetésre!"
Nem is választotta senki Orbán alatt. Mert nem érte meg. Túl nagy volt a kockázat. És erre fel is hívták az emberek figyelmét. Aztán Orbán helyett jött más, azok pedig szépen behúzták az adóscsapdába az embereket.
Mennyi is volt a devizahitel állomány 2002-ben? 60 milliárd Ft.
ÉS 2010-ben? 9600 milliárd Ft.
Miért nem maradt 60 milliárd? Miért nőtt 16000 %-kal??? Választ várok!

"Ha én, - vagy bárki más, legslább hasonló szinten civilizált személy - a fagyhaláltól akarok megkímélni valakit, akkor hétszentség, hogy nem rendőröket küldök rá, bilinccsel!"
Nem, te semmit nem csinálsz, ahogy azt eddig is tetted. Legfeljebb orbánozol kettőt, meg stadionozol. Ennyi.

"mert én elvből nem hazudok. "
Csak azt csinálod. Lásd fentebb. HAZUDSZ!
"Reggel, este meg éjjel."

Viszlát és kösz a halakat 2018.10.22. 08:48:08

@morph on deer: "Ezt nekünk és itt kéne megoldani, és nem az orbáni fanyűvő módszerekkel!"

Amint tudsz a világon (lehet nálunk sokkal fejlettebb, progresszívebb és gazdagabb országgal is példálózni) legalább egy országot ahol sikeresen (és számodra szimpatikus módszerrel) megoldották a hajléktalankérdést, onnantól lehet valós elvárásként megfogalmazni, hogy itt is sikerüljön. Amennyiben esetleg nem tudsz ilyen országot mondani, akkor kénytelen leszel beismerni, hogy ilyan dolgot vársz el egy csóró kis országocska vezetésétől amit sehol senkinek nem sikerült megoldani tehát az elvárásod nyugodtan nevezhető irreálisnak, vagyis szimplán demagóg politikai harcot folytatsz mert tudod, hogy olyat vársz el amit sehol senki nem tudott megvalósitani sokkal jobb anyagi helyzetben sem.

MammyPress Média 2018.10.22. 09:55:08

www.facebook.com/arpad.magosanyi/videos/1975254775897900/

Ennyit arról, hogy nem kell börtönbe menni, “csak be kell menni a szállóra”!

zsenyeg 2018.10.23. 16:54:39

@Boar.: Neked biztos nem gurult el a gyógyszered, mert te tuti szeded, le is szedálta már az a molylepkényi agyad de rendesen. Minazt amit írtam saját kútfőből nyomtam, de még így is fényévekkel vagyok okosabb mint te, kis köcsög. Nagyon nagy a pofád a fotelben ülve, az internet nagy anonimitásában, de le merem fogadni, ha valaki az utcán csünyán néz rád, otthon már a teleszart gatyót kell sikálgatnod. Ja nem, az mindig szaros, haha.
Na további jó gyalázkodást, anyád is jól csinálta, amíg fűbe nem harapott... vagy faszba, már nem is tudom.
süti beállítások módosítása